Toon posts:

Cockpit: een multi server management console

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Onlangs liep ik tegen een, naar mijn mening, erg interessant project aan: Cockpit.
Cockpit is een web based applicatie waarmee je zowel de lokale machine als remote machines kan beheren. Daarnaast is docker volledig geïntegreerd.
Vanuit Cockpit kan je eenvoudig docker images toevoegen die al bestaan in de docker repository

Hoewel Cockpit vanuit RedHat wordt ontwikkeld, is het inmiddels ook voor Ubuntu en Debian beschikbaar.

Wie gebruikt Cockpit om Linux servers te beheren? En wat zijn jullie ervaringen?

Ook zou ik het mooi vinden als we hier wat verder de diepte in kunnen gaan en zelf applicaties 'verdockeren' en vanuit Cockpit beschibaar stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:14

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Heb je er zelf ervaring mee?
Hoe verhoudt het zich tot andere beheertools?
Heeft het opvallende of unieke features?

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ervaring is een groot woord. Ik liep er vorige week tegen aan en ben er mee aan het experimenteren.
Het gebruik is zeer intuitief. Je kan vanuit de cockpit interface vrijwel alles regelen op gebied van user accounts. Maar ook networking: bijvoorbeeld een IP adres aanpassen.

De docker applet die geïntegreerd is maakt het mogelijk om met een paar klikken een heel netwerk van services op te tuigen. Ook docker is redelijk nieuw voor mij. Ik had er al wel van gehoord maar nog nooit de tijd genomen om me er in te verdiepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

ziet er wel geini uit, had het even willen proberen maar de ppa's doen het niet icm ubuntu

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards