Ik zoek een?
Moederbord, Socket 1150
Wat is je budget?
<160 euro
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
nee
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
4770K, ATI7970, 16GB DDR3, custom waterkoeling, PCI-geluidskaart
Wordt gebruikt voor desktop applicaties; vaak veel applicaties tegelijk openstaan, daarom toen voor een I7 gegaan, misschien overkill maar alle applicaties werken erg vlot bij gelijktijdig gebruik, al was dat met een I5 waarschijnlijk ook gelukt
Daarnaast game ik af en toe als ik een paar dagen vrij ben en dan op 1080p met het liefste alles op high/ultra.
Vandaag heb ik het gepresteerd om m`n socket om zeep te helpen tijdens het plaatsen van het cpu-blok. Te hard gedrukt op 1 hoek waardoor de pinnetjes in de socket dusdanig kromgebogen zijn dat er niets meer aan te redden valt, de cpu zelf ziet er wel goed uit.
Huidige moederbord is een Asus Z87-plus, uitermate tevreden over, ondanks dat het maar een saai ding is.
Mijn nieuwe bord moet aan een aantal punten voldoen en ik heb best wel wat eisen
Ik heb de pricewatch doorgespit maar uiteindelijk kan ik niet vinden wat ik eigenlijk zoek. Bedankt voor reakties
Nog even een andere vraag. Is er een mogelijkheid om de windows10 licentie die gekoppeld is aan mijn overleden moederbord over te zetten naar mijn nieuwe bord? De licentie komt van een niet helemaal officiële windows7 installatie die ik geupgrade heb naar windows10. Ik heb de code van de windows10 licentie opgeschreven maar volgensmij is dat een algemene code, en zit de licentie vast aan m`n moederbord.
Moederbord, Socket 1150
Wat is je budget?
<160 euro
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
nee
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
4770K, ATI7970, 16GB DDR3, custom waterkoeling, PCI-geluidskaart
Wordt gebruikt voor desktop applicaties; vaak veel applicaties tegelijk openstaan, daarom toen voor een I7 gegaan, misschien overkill maar alle applicaties werken erg vlot bij gelijktijdig gebruik, al was dat met een I5 waarschijnlijk ook gelukt
Vandaag heb ik het gepresteerd om m`n socket om zeep te helpen tijdens het plaatsen van het cpu-blok. Te hard gedrukt op 1 hoek waardoor de pinnetjes in de socket dusdanig kromgebogen zijn dat er niets meer aan te redden valt, de cpu zelf ziet er wel goed uit.
Huidige moederbord is een Asus Z87-plus, uitermate tevreden over, ondanks dat het maar een saai ding is.
Mijn nieuwe bord moet aan een aantal punten voldoen en ik heb best wel wat eisen
- GPU is watergekoeld met een universeel waterblok, zo weinig mogelijk direct onder het bovenste PCI-express slot
- Minimaal 1 PCI slot omdat ik m`n Theathron Agrippa geluidskaart wil blijven gebruiken
- Ik boot van 2 SSD`s in raid 1, voor het geval er 1 defect raakt, ik weet dat ik hierdoor niet kan trimmen
- Tijdens het testen vandaag bleek de powerbutton op het mobo zelf zeer handig, ik zou er weer graag een willen op m`n nieuwe bord
- Mijn huidige bord geeft met leds aan of een onderdeel niet werkt, ledje blijft dan branden, bijvoorbeeld CPU GPU MEM, superfuctie die ik graag weer terug zie
- Goede 1gbit lan poort
- Uefi
- Enigszins snel bord, tijdens vakanties game ik regelmatig en dan wil ik wel het maximale uit m`n (verouderde) setup halen
- Minimaal 6 sata poorten, ik heb nog een PCI-E 1x sata adapter om uit te breiden naar acht, en aan 6 heb ik precies genoeg maar met 4 red ik het niet.
- HDMI-uit op mobo, om te kunnen testen zonder GPU op de PCI-E
Ik heb de pricewatch doorgespit maar uiteindelijk kan ik niet vinden wat ik eigenlijk zoek. Bedankt voor reakties
Nog even een andere vraag. Is er een mogelijkheid om de windows10 licentie die gekoppeld is aan mijn overleden moederbord over te zetten naar mijn nieuwe bord? De licentie komt van een niet helemaal officiële windows7 installatie die ik geupgrade heb naar windows10. Ik heb de code van de windows10 licentie opgeschreven maar volgensmij is dat een algemene code, en zit de licentie vast aan m`n moederbord.
[ Voor 6% gewijzigd door Chiel op 09-10-2016 23:57 ]