Beste GoT,
Ik ben toe aan vervanging van mijn Sony a5000 (met 50mm en 19mm lens en h1zoom externe mic). Het gewissel met lenzen en sync-en van externe audio is me een doorn in het oog.
Ik zoek nu een draagbare camera, om video documentaires for vimeo mee te filmen, en om wat straat/portret fotografie mee te doen.
In volgorde van belangrijkheid:
+Draagbaarheid
+Een enkele zoom lens, die ik kan gebruiken voor ± 20mm, 50mm en 90mm shots
+Een laag genoege F (voor nacht shots en bokeh effect)
+Externe mic direct aansluitbaar
+4k video
+Touchscreen focus
Budget 500-1200 euro.
Ik zat nu te kijken naar een paar opties, maar die zijn het allemaal net niet:
pricewatch: Sony Cyber-shot RX100 II Zwart met externe mic via de hotshoe
pricewatch: Sony Cyber-shot RX100 III Zwart beter beeld ten kosten van de externe mic aansluiting
pricewatch: GoPro Hero 5 Black Edition Zwart is het fisheye effect goed te verhelpen?
pricewatch: Sony A6000 + E PZ 16-50 mm F3.5-5.6 OSS Zwart is er een betere lens binnen het budget? Met de Zeis wordt ie echt te duur
pricewatch: Panasonic Lumix G DMC-G7 + 14-140mm f/3.5-5.6 Zwart niet echt draagbaar, verder wel haast perfect
pricewatch: Canon PowerShot G7 X Mark II Zwart
Zijn er andere opties? Of adviezen?
Ik ben toe aan vervanging van mijn Sony a5000 (met 50mm en 19mm lens en h1zoom externe mic). Het gewissel met lenzen en sync-en van externe audio is me een doorn in het oog.
Ik zoek nu een draagbare camera, om video documentaires for vimeo mee te filmen, en om wat straat/portret fotografie mee te doen.
In volgorde van belangrijkheid:
+Draagbaarheid
+Een enkele zoom lens, die ik kan gebruiken voor ± 20mm, 50mm en 90mm shots
+Een laag genoege F (voor nacht shots en bokeh effect)
+Externe mic direct aansluitbaar
+4k video
+Touchscreen focus
Budget 500-1200 euro.
Ik zat nu te kijken naar een paar opties, maar die zijn het allemaal net niet:
pricewatch: Sony Cyber-shot RX100 II Zwart met externe mic via de hotshoe
pricewatch: Sony Cyber-shot RX100 III Zwart beter beeld ten kosten van de externe mic aansluiting
pricewatch: GoPro Hero 5 Black Edition Zwart is het fisheye effect goed te verhelpen?
pricewatch: Sony A6000 + E PZ 16-50 mm F3.5-5.6 OSS Zwart is er een betere lens binnen het budget? Met de Zeis wordt ie echt te duur
pricewatch: Panasonic Lumix G DMC-G7 + 14-140mm f/3.5-5.6 Zwart niet echt draagbaar, verder wel haast perfect
pricewatch: Canon PowerShot G7 X Mark II Zwart
Zijn er andere opties? Of adviezen?