Verwijderd

Topicstarter
Beste GoT,

Ik ben toe aan vervanging van mijn Sony a5000 (met 50mm en 19mm lens en h1zoom externe mic). Het gewissel met lenzen en sync-en van externe audio is me een doorn in het oog.

Ik zoek nu een draagbare camera, om video documentaires for vimeo mee te filmen, en om wat straat/portret fotografie mee te doen.

In volgorde van belangrijkheid:
+Draagbaarheid
+Een enkele zoom lens, die ik kan gebruiken voor ± 20mm, 50mm en 90mm shots
+Een laag genoege F (voor nacht shots en bokeh effect)
+Externe mic direct aansluitbaar
+4k video
+Touchscreen focus

Budget 500-1200 euro.

Ik zat nu te kijken naar een paar opties, maar die zijn het allemaal net niet:

pricewatch: Sony Cyber-shot RX100 II Zwart met externe mic via de hotshoe
pricewatch: Sony Cyber-shot RX100 III Zwart beter beeld ten kosten van de externe mic aansluiting
pricewatch: GoPro Hero 5 Black Edition Zwart is het fisheye effect goed te verhelpen?
pricewatch: Sony A6000 + E PZ 16-50 mm F3.5-5.6 OSS Zwart is er een betere lens binnen het budget? Met de Zeis wordt ie echt te duur
pricewatch: Panasonic Lumix G DMC-G7 + 14-140mm f/3.5-5.6 Zwart niet echt draagbaar, verder wel haast perfect :(
pricewatch: Canon PowerShot G7 X Mark II Zwart

Zijn er andere opties? Of adviezen?

• Tomas_
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-11 13:36
Verwijderd schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 22:57:
Beste GoT,

Ik ben toe aan vervanging van mijn Sony a5000 (met 50mm en 19mm lens en h1zoom externe mic). Het gewissel met lenzen en sync-en van externe audio is me een doorn in het oog.

Ik zoek nu een draagbare camera, om video documentaires for vimeo mee te filmen, en om wat straat/portret fotografie mee te doen.

In volgorde van belangrijkheid:
+Draagbaarheid
+Een enkele zoom lens, die ik kan gebruiken voor ± 20mm, 50mm en 90mm shots
+Een laag genoege F (voor nacht shots en bokeh effect)
+Externe mic direct aansluitbaar
+4k video
+Touchscreen focus

Budget 500-1200 euro.

Ik zat nu te kijken naar een paar opties, maar die zijn het allemaal net niet:

pricewatch: Sony Cyber-shot RX100 II Zwart met externe mic via de hotshoe
pricewatch: Sony Cyber-shot RX100 III Zwart beter beeld ten kosten van de externe mic aansluiting
pricewatch: GoPro Hero 5 Black Edition Zwart is het fisheye effect goed te verhelpen?
pricewatch: Sony A6000 + E PZ 16-50 mm F3.5-5.6 OSS Zwart is er een betere lens binnen het budget? Met de Zeis wordt ie echt te duur
pricewatch: Panasonic Lumix G DMC-G7 + 14-140mm f/3.5-5.6 Zwart niet echt draagbaar, verder wel haast perfect :(
pricewatch: Canon PowerShot G7 X Mark II Zwart

Zijn er andere opties? Of adviezen?
Ik ben ook aan het orienteren voor film en die Die G7 lijkt inderdaad perfect.
Het blijft wikken en wegen, met name vanwege die externe microfoon.
De GX80 is namelijk draagbaarder en met in body IS, maar wederom die microfoon ingang die er niet op zit.

Wat betreft de GoPro zit er in de 5 serie een functie om het fisheye effect op te heffen. Hij cropt dan wel iets van je beeld. Hoe goed het werkt weet ik niet. Ik lees/zie wel dat het geluid redelijk goed is bij de GoPro 5.

Ik ga zelf richting de GoPro karma aangezien er ook een stabilizer grip bij zit. De drone is natuurlijk een prima gadget ;-)

Verwijderd

Topicstarter
@technonose

hmm interessante optie die gx80. Zou je ongeveer zoiets hebben (liever wel met iets andere lenzen)

pricewatch: Panasonic Lumix DMC-GX80 + Lumix G Vario 12-32mm F3.5-5.6 ASPH Me... zonder mic ingang
of de duurdere gx8
pricewatch: Panasonic Lumix G DMC-GX8 + 14-42mm F3.5-5.6 Zilver met mic ingang

Interessant dat je toch voor de go-pro gaat. Misschien moet ik voor fotografie en video toch 2 aparte devices overwegen.

Kan me niet voorstellend at de go pro beter geluid heeft dan een normale camera? Dus dat blijf lastig.

• XrN
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-11 12:29

XrN

Wat betreft video camera's etc kan ik je weinig advies geven, maar je zegt dat het syncen van je audio een doorn in het oog is.
Misschien een tip (misschien gebruik je het al), op het moment dat je beide devices op record zet, klap een keer in je handen.
Vervolgens hoef je daarna alleen de klap te syncen op de computer (wat redelijk makkelijk is) en vervolgens is alles gelijk.

Wat betreft het geluid op de GoPro, de hero 3+ die ik heb is het geluid niet heel denderend van, de microfoon in mijn nikon d7100 is beter.

Succes met de zoektocht!

• Tomas_
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-11 13:36
Ik blijf natuurlijk maar een amateur en het is vooral voor prive materiaal. Die stabalizer staat al een tijdje op mijn interesse lijstje. Een stabilizer voor een GX80 is weer veel groter.

De Drone en stabilizer zijn attributen die het wel extra leuk maken. Voor mij een mooi begin. Misschien later nog een GX80 erbij.

Maar als je zoals jij voor Vimeo wil schieten dan zou ik een panasonic overwegen..
Aan de andere kant lees ik dat autofocus tijdens video niet optimaal is. Dit schijnt bij de Sony a6000 veel beter te zijn.