Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthiasmax
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 13-09 22:44
Mijn vraag
ik heb een hp stream 11 d000nd. Ik wou deze laptop vandaag aanzetten maar hij gaf geen beeld. Op het toetsen bord knipperde de caps lock toets. Ik ben naar de site van hp gegaan om te kijken wat er aan de hand is. Hp zegt dat
er mogelijk iets is met ram gehuigen is. Maar dat kan ik niet veranderen want dat zit vast gesoldeerd. Heeft iemand iedeen hoe ik mijn laptop kan repareren?

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
De site van hp zegt http://support.hp.com/nl-nl/document/c01768679. dat ik mijn accu moet loshalen etc. Dit heb ik gedaan nog steeds geen beeld.

Als iemand hier ervaring mee heeft laat het alstublieft achter.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewisbone
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08-09 18:11
Accu er uit halen, powerknop 20seconden ingedrukt houden. Misschien dat dit werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 19:57

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Als die foutcode (knipperende capslock) betekent dat er een probleem met het RAM is - en het RAM zit vastgesoldeerd aan het moederbord... Dan hoop ik dat je nog garantie hebt en anders is het finito. Leergeld om geen machines meer te kopen waarin de RAM zit vastgesoldeerd.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthiasmax
Ik heb geen garantie meer van hp. En de winkel waar in hem heb gekocht is failliet (Scheer en foppen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthiasmax
En dat van de accu ga ik vanavond ff uit testen ik laat weten hoe het is gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

matthiasmax schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 15:39:
Ik heb geen garantie meer van hp. En de winkel waar in hem heb gekocht is failliet (Scheer en foppen).
Oei, dat is niet zo mooi. Als dan een "battery pull" niets doet, dan heb je pech...

(Welk licht heeft er dan ook ooit besloten dat het een goed idee is om RAM vast te solderen???)

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Mx. Alba schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 15:43:
(Welk licht heeft er dan ook ooit besloten dat het een goed idee is om RAM vast te solderen???)
Waarschijnlijk degene die de notebook lekker dun wilde houden.

Een optie is om de chips los te (laten) solderen en te vervangen, maar of dat ding dat nog waard is vraag ik me heel erg af. Misschien is er een handige tweaker die het voor je wilt doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plainside
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 12-09 16:27

Plainside

I browse when I'm at work

Oei, das niet fijn.
Ik wou zelf het advies geven om de laptop met garantie op te sturen maar las al dat je garantie verlopen was.
En dat het RAM vast gesoldeerd is inderdaad nog meer klote.
Ik heb laatst ook contact gehad met HP over een defecte laptop(ZBook) daar zeiden ze de power en mute knop 10 min inhouden voor een hard reset.
Dit zou je misschien ook nog kunnen proberen.
Anders wens ik je veel geluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Die laptop kan toch nog geen 2 jaar oud zijn..?

Ik zou het alsnog bij de fabrikant in dit geval HP proberen, met de opmerking erbij dat de winkelier failliet is.

Is ons recent, met wat moeite, ook gelukt met een 1 1/2 jaar oude LG blu-ray speler gekocht bij Internetshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthiasmax
Bij de site van hp kan je je garantie zien. Door het serie nummer in te voeren. Ho wacht dat de garantie is verlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

dragon2 schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 16:29:
Die laptop kan toch nog geen 2 jaar oud zijn..?

Ik zou het alsnog bij de fabrikant in dit geval HP proberen, met de opmerking erbij dat de winkelier failliet is.

Is ons recent, met wat moeite, ook gelukt met een 1 1/2 jaar oude LG blu-ray speler gekocht bij Internetshop.
Nooit geschoten is altijd mis, inderdaad. Gewoon bellen en proberen. Vriendelijk blijven en de situatie uitleggen en vragen of er misschien gezien die uitzonderlijke situatie toch niet iets is wat ze kunnen doen.

Mijn ervaring met dergelijke diensten (dat werk heb ik namelijk zelf ook gedaan maar dat was nog rond de eeuwwisseling) is dat de customer service representitives die je aan de telefoon hebt over het algemeen wel de mogelijkheid hebben om meer garantie te bieden dan wat in de letter van de fabrieksgarantie staat onder het mom goodwill en coulance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthiasmax
Als je op Tweakers kijkt naar de laptop pricewatch: HP Stream 11-d000nd staat er dat er maar 1 jaar garantie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 19:10

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Dan heb je (zoals al een paar keer aangegeven) twee opties als je tóch even die telefoon pakt:

1. Geen garantie, dus pech.
2. Coulance, dus geluk (of minimaal 'minder pech').

[ Voor 3% gewijzigd door Bastiaan op 10-10-2016 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordeeeh
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-09 15:39
matthiasmax schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 15:39:
Bij garantie via HP wordt gekeken naar datum op het verkoopfactuur.
Als deze binnen het jaar zit heb je nog gewoon garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

jordeeeh schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 17:18:
[...]

Bij garantie via HP wordt gekeken naar datum op het verkoopfactuur.
Als deze binnen het jaar zit heb je nog gewoon garantie.
Ja dat klopt maar war we dus zeggen is dat het wilellicht mogelijk is om gezien de situatie toch coulance te regelen. Ik heb dat werk (customer service representative) zelf ook gedaan en zou in zo'n situatie toch garantie gegeven hebben. Een tevreden klant die daarvan uitgebreid verslag doet op bijvoorbeeld Tweakers is ook veel waard. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthiasmax
Ik heb de laptop 23 januari 2015 gekocht bij de Scheer en foppen (toen waren er van die btw vrij dagen). Ik heb de manier van de "baterry pull" gedaan dit heeft niet gewerkt. Een hard reset vind ik een beetje zonden hetgaat mij er juist om dat ik mijn data er af kan halen. Heeft iemand nog anderen ideeën

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:03

Standeman

Prutser 1e klasse

matthiasmax schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 19:43:
Ik heb de laptop 23 januari 2015 gekocht bij de Scheer en foppen (toen waren er van die btw vrij dagen). Ik heb de manier van de "baterry pull" gedaan dit heeft niet gewerkt. Een hard reset vind ik een beetje zonden hetgaat mij er juist om dat ik mijn data er af kan halen. Heeft iemand nog anderen ideeën
Misschien dat je de SSD eruit kan halen en die in een desktop hangen.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthiasmax
Dat zou mooi zijn. Maar het geheugen zit ook vast gesoldeerd op het moederbord. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CCJJVV
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 11-09 22:07
https://www.expert.nl/ser...tie-scheer-en-foppen-over
Weet niet precies hoe het zit maar je kan altijd een mail sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

De storage ook vastgesoldeerd??? Damn, dat is een anti-tweakers-laptop zeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthiasmax
CCJJVV schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 20:09:
https://www.expert.nl/ser...tie-scheer-en-foppen-over
Weet niet precies hoe het zit maar je kan altijd een mail sturen.
Ik ga binnenkort wel even naar de expert winkel. Ff vragen of zij nog iets kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonWatSpulle
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-09 07:12
Ik ben bang dat dit toch een pijnlijke les backups en hardware keuze is geworden, volgende keer van te voren backups regelen en die paar euro meer betalen voor een échte laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthiasmax
GewoonWatSpulle schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 21:00:
Ik ben bang dat dit toch een pijnlijke les backups en hardware keuze is geworden, volgende keer van te voren backups regelen en die paar euro meer betalen voor een échte laptop.
Ik was net bezig aan een Nas om mijn bestanden naar gekopieer en. En wou dus ff mijn laptop aan zetten om iets op tezoeken. Maar die ging niet meer aan ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Au, ik voel je pijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-09 12:27
matthiasmax schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 19:43:
Ik weet niet of het al vermeld is..
Voor garantie afhandelingen van scheer en foppen dien je naar Expert te gaan.
Wat ook kan is contact met HP opnemen op basis van je factuur/aankoop bewijs, zo laat je Expert erbuiten (Gaat wellicht wat sneller).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthiasmax
Ik ben gisteren naar de expert geweest. Zij konden de laptop alleen op stuuren naar hp. Dat zou mij dan wel €90 kosten. Maar dat vond ik het niet meer waard voor mijn laptop. Ik ben toen nog bij de computer winkel in het dorp geweest. Zij konden ook niks doen. Ik heb daar wel 1 tip gekregen. Dat ik op het moederbord opzoek moet gaan naar het ram geheugen en dan met een föhn het verwarmen. Dat ga ik dus binnenkort proberen ik laat weten hoe het is gegaan.
Pagina: 1