Games streamen naar TV

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15:28

SomerenV

It's something!

Topicstarter
De situatie is als volgt: binnenkort ga ik op mezelf wonen en om lekker te kunnen gamen vanaf de bank zo nu en dan wil ik games vanaf m'n gaming PC kunnen streamen naar de televisie. Redelijk straight forward dus.

Een paar zoekopdrachten op Google gaven me de volgende resultaten:
- GameStream van Nvidia, maar daar is een Nvidia Shield voor nodig
- Steam In Home Streaming. Dit werkt voor Steam games vaak best goed, maar voor non Steam games is het hit & miss
- Steam Link. Een beetje hetzelfde als GameStream maar je loopt tegen dezelfde beperking aan als bij In Home Streaming.
- Moonlight Game Streaming. Gebaseerd op GameStream maar open source en niet gebonden aan de Nvidia Shield.

Gamestream valt voor mij al af. Ik wil een HTPC bij de televisie plaatsen, dus dan valt de Nvidia Shield af. Daarbij zou GameStream niet altijd even lekker werken. Steam Link is hetzelfde verhaal. In Home Streaming heb ik vandaag al getest met een laptop en dat werkte oké, maar Forza Horizon 3 deed het bijvoorbeeld niet (staat wel in Steam bij mij, maar is geen Steam game).

Moonlight Game Streaming heb ik nog niet getest maar ziet er wel veelbelovend uit, dus dat ga ik van de week nog even uitproberen.

Maar mijn vraag aan degenen hier die er meer verstand van hebben: wat werkt wel en wat werkt niet? En zijn er argumenten tegen een HTPC en vóór een apparaat als Steam Link/Nvidia Shield? Heb zelf overigens een Geforce 1060 in m'n PC zitten, dus ben in principe compatible met alles.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siebsel
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 02-10 13:41
- Moonlight Game Streaming. Gebaseerd op GameStream maar open source en niet gebonden aan de Nvidia Shield.
Ik gebruik 't op m'n Pi2 met een GTX660TI en PS4 controller. Werkt prima :) Je moet geen MP shooters gaan doen, ik gok dat daar de latency/lag net wat te hoog voor is, maar voor de meeste games werkt 't imho prima. Heb wel alles bekabeld aangesloten trouwens, denk wel dat dat een must is, maar met single player games merk ik geen lag/hoge latency of whatever.

edit; Voordeel is ook dat games die niet in je Steam library staan (maar wel gelinkt via Steam) ook gewoon werken. Divinity Original Sin heb ik bijv. via GOG gekocht en gelinkt via Steam (zodat je 'm via Big Picture kunt starten) en dat werkt als een zonnetje.

[ Voor 21% gewijzigd door Siebsel op 10-10-2016 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepkever
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:47
Wat wil je met je HTPC gaan doen? Series streamen vanaf een NAS met Kodi?

Want er is gewoon een Android versie van Kodi die gedraaid kan worden op de Nvidia Shield TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-10 08:45
Wat bij mij veel games wel heeft laten werken is ervoor zorgen dat Steam op beide machines (Host en Client) gestart is Als Administrator.

Ik had bijvoorbeeld issues met Star Wars: The Old Republic. Deze wilde het niet doen ivm UAC meldingen.

Dit is uiteindelijk opgelost door op zowel de host als de client Steam Als Administrator te starten.

Verder is het simpelweg je games (ook non-steam games) toevoegen in Steam en daarna lekker streamen.
Werkt bij mij op al mijn games (SW TOR, XCOM 2, No man's Sky, Rocket League, World of Warcraft)

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:59

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Wylana schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 13:53:
Wat bij mij veel games wel heeft laten werken is ervoor zorgen dat Steam op beide machines (Host en Client) gestart is Als Administrator.

Ik had bijvoorbeeld issues met Star Wars: The Old Republic. Deze wilde het niet doen ivm UAC meldingen.

Dit is uiteindelijk opgelost door op zowel de host als de client Steam Als Administrator te starten.

Verder is het simpelweg je games (ook non-steam games) toevoegen in Steam en daarna lekker streamen.
Werkt bij mij op al mijn games (SW TOR, XCOM 2, No man's Sky, Rocket League, World of Warcraft)
Horizon is een Store game, dat werkt allemaal (nog) niet via Steam (buiten opstarten). En zit je ook nog met je controller, afaik kan steam nog geen input doorsturen (vanuit client) naar UWP games (al lijkt xoutput wel iets werkend te hebben).

Het is natuurlijk de vraag of je hardware of platform gelimiteerd wil zijn (Nvidia moon, steam link), andere optie is gewoon een wireless HDMI er tussen te hangen, die zijn prijzig maar geven gewoon alles door wat je PC output via HDMI.

Nu weet ik niet wat de afstand is en mogelijkheden, zou ik toch kiezen voor een HDMI kabel of desnoods de HDMI over UTP variant, vervolgens heb je vrije keuze voor een HTPC.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

SinergyX schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 14:02:
Het is natuurlijk de vraag of je hardware of platform gelimiteerd wil zijn (Nvidia moon, steam link), andere optie is gewoon een wireless HDMI er tussen te hangen, die zijn prijzig maar geven gewoon alles door wat je PC output via HDMI.

Nu weet ik niet wat de afstand is en mogelijkheden, zou ik toch kiezen voor een HDMI kabel of desnoods de HDMI over UTP variant, vervolgens heb je vrije keuze voor een HTPC.
Bekabeld zoals de hierboven gequote .. ja, reden = minder storing(en) als het werkt zit je minder te @#(%(#@$&#@(*$& om het weer werkend te krijgen.

een groot gat in de muur bv is makkelijker (dicht te maken) en goedkoper op de langere termijn ;)

In theorie is het mogelijk om je pc om te toveren tot een server waarmee je een raspberry als KVM client aansluit en waarbij de monitor de TV ofzo is.. maar nogmaals de moeite versus het simple van de kabel moet je willen ..ligt er aan wat je uiteindelijk leuker vind gamen of prutsen ;)

Een HTPC waarom ??? een beetje NAS van tegenwoordig heeft een HDMI uitgang, .. en desnoods een rasberry pi van 5 of 35 euro heeft kracht zat . enige wat je wilt is opslag :) en als je de hdmi kabel toch verlengt ... ;) neem dan de game pc als htpc, wireless ramplankjes als bediening :)

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecniv010
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-09 13:07
Ben er zelf ook is mee bezig geweest, een leuke optie (voor mij) was een hdmi extender te gebruiken die over utp kan verzenden.

Zelf nog niet aan toegekomen maar wellicht voor jou ook interessant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01:08
Ecniv010 schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 20:11:
Ben er zelf ook is mee bezig geweest, een leuke optie (voor mij) was een hdmi extender te gebruiken die over utp kan verzenden.

Zelf nog niet aan toegekomen maar wellicht voor jou ook interessant :)
Dan is een Steam Link denk ik interessanter omdat die ook usb terugstuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:59

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

FrankRicard schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 12:26:
[...]

Dan is een Steam Link denk ik interessanter omdat die ook usb terugstuurt.
Let wel op dat sommige games (of platformen) geen externe usb-input accepteren, Horizon 3 in UWP bv kan via omweg, maar games met bv gameguard werken soms helemaal niet (onder motto 'software emulated usb').

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Pagina: 1