Toon posts:

kan fujitsu schijf niet goed gebruiken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb in een compaq p1 166 een fujitsu mpu3035atu schijf zitten (3,5 gig). maar ik kan er maar 2,1 gig op opslaan. Bij fdisk zegt hij dat de schijf voor de volle 100 procent gebruikt wordt en bij partition magic ook. Weet iemand wat ik hier aan kan doen.
ps. De schijf is al eerder gebruikt en gepartitioneerd geweest de partitie van 2,1 dus en de rest maar die kan ik dus niet meer terug krijgen
bvd

nog een vraag: hoe kan ik bij mijn compaq deskpro pc in de bios komen (alle f knoppen werken niet)

Verwijderd

Het kan zijn dat hij idd in de bios op de verkeerde schijf grootte staat, maar lijkt me vreemd.

Bij de compaq deskpro (zoals ik ze ken)is het meestal F 10 om in de bios te komen.

edit

je zou evt. nog met fdisk kunnen proberen echt alle partities weg te halen het kan zijn dat er een niet-dos partitie bestaat.

meestal gebruik ik daar een caldera dos boot disk voor, de fdisk van caldera is een heel krachtig tooltje vind ik. :)

/edit

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

Heb je de partitie gemaakt met een late win95 of win98 of nieuwer?

Heb je de vraag 'met ondersteuning voor grote schijven' positief beantwoord?

't klinkt namelijk naar een fat16 die tegen z'n maximale grens aanzit.

maximale partitie grote van fat16 is 2.1 gig, fat32 ergen in de 100-den zoniet 1000-den gigs.

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
misschien ondersteunt je bios geen schijven van >2.1GB.. maar die grens was volgens mij alleen bij 486's en oude pentiums.. kijk anders ff je biossettings ff na of uie echt goed ingesteld staat. Lukt dit ook niet dan kun je altijd nog een diskmanager gebruiken.. is er vast ook wel voor je fujitsu schijf..

Verwijderd

Op donderdag 28 juni 2001 21:29

nog een vraag: hoe kan ik bij mijn compaq deskpro pc in de bios komen (alle f knoppen werken niet)
heb je ook <del> en <ctrl>+<esc> geprobeerd?

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-05 06:53

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Het is waarschijnlijk toch een probleem van fat16 en fat32. Je hebt waarschijnlijk bij het partitioneren gekozen voor fat16 ipv fat32. fat16 gaat tot max 2 GB en fat32 veel hoger. Je moet dus als je gaat partitioneren als fdisk vraagt om gebruik te maken voor ondersteuning van grote harde schijven voor ja te kiezen.

Verwijderd

Topicstarter
het is gewoon een fat 32 schijf en metfdisk heb ik ook al geprobeerd
en in de bios kan ik niet komen dus ik kan niet kijken of de bios instellingen goed zijn
en een disktool heb ik ook al geprobeerd (geeft geen fouten)
Pagina: 1