Macbook Pro 15" 2010 blijft hangen bij 'Uw Mac configureren'

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RPHN
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 12-01 15:41
Dag mede Tweakers,

Zoals de titel al aangeeft blijft de Macbook Pro 15' 2010 model hangen bij 'Uw Mac configureren'.
Ik heb de Macbook Pro via Internet Recovery opnieuw willen installeren, omdat de Macbook enorm traag was en bij zo wat alle taken wat men deed op de Macbook een strandbal kreeg of minutenlang vast hing.

Nu is mijn vraag, zijn er nog oplossingen of is de harde schijf op het einde van zijn termijn gekomen?
Als jullie meer informatie nodig hebben, hoor ik het graag.

Groet,
Ralph

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• livranca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08:00
Ik zou als ik jou was eens even de schijf nakijken, kan zijn dat de schijf aan het eind van zijn latijn is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RPHN
Inmiddels is OSX Yosemite via Internet Recovery weer geïnstalleerd nadat ik een SMC reset heb uitgevoerd, alleen wat voor dat ik de Macbook in handen kreeg al een probleem was, is dat de harde schijf in 2 partities was opgedeeld, nu ben ik zover gekomen om 1 partitie te verwijderen, maar de 'vrije ruimte' kan ik nu niet meer bij de opstartpartitie toevoegen.

Iemand die hier raad mee weet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:51

nelizmastr

Goed wies kapot

Maak eerst een fatsoenlijk installatiemedium
op een USB stick, start ervan op en wis alle partities. Maak er een aan op volledige grootte en installeer OS X opnieuw. Daarnaast zou ik El Capitan aanraden ipv Yosemite. Draait beter.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RPHN
nelizmastr schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 07:47:
Maak eerst een fatsoenlijk installatiemedium
op een USB stick, start ervan op en wis alle partities. Maak er een aan op volledige grootte en installeer OS X opnieuw. Daarnaast zou ik El Capitan aanraden ipv Yosemite. Draait beter.
Dan moet ik dus naar Sierra, want dat is de enige OS die ik legaal op een USB stick kan zetten, of zijn er nog andere manieren om op legale wijze aan El Capitan of Yosemite te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:51

nelizmastr

Goed wies kapot

ralphjxss schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 10:32:
[...]

Dan moet ik dus naar Sierra, want dat is de enige OS die ik legaal op een USB stick kan zetten, of zijn er nog andere manieren om op legale wijze aan El Capitan of Yosemite te komen?
Ik kan Mavericks t/m Sierra gewoon downloaden via aankopen in de app store. Als jij ze nooit eerder hebt gedownload toen ze nog beschikbaar waren dan wordt het idd Sierra.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08:22
Misschien moet je de SATA-kabel vervangen. Ik heb hetzelfde probleem gehad. De kabels van de 2010 Pro's waren niet zo best.

P.S. hier heb ik de nieuwe kabel besteld:
http://www.ebay.de/itm/111724281070

[ Voor 25% gewijzigd door vj_slof op 10-10-2016 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RPHN
Inmiddels opgelost door bootable USB te maken met OSX El Capitan, vanaf hier kon ik de partities weer samenvoegen.
Pagina: 1