beveiligde pagina's in Wordpress

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:07
Voor een vereniging wil ik de site onder handen gaan nemen. Daar wordt nu nog Joomla 1.5 gebruikt, content is al 3 jaar niet bijgewerkt, dus een nieuwe start lijkt mij wel handig. Wordpress lijkt mij momenteel het eenvoudigste CMS qua beheer van content, en is erg populair (dus veel plugins, themes, etc) :)

Een ding wat ze graag willen zien (en wat standaard in Joomla zat): een gedeelte van de site moet alleen voor leden te zien zijn. Het moet dus mogelijk zijn om in te loggen, en daarna meer van de site te zien (dus niet voor elke pagina apart inloggen). Uiteraard kan je wel pagina's password protected maken, maar dan zou je voor elke pagina opnieuw moeten inloggen.

Er zijn natuurlijk een heleboel plugins die dat kunnen doen: access control plugins. Wie heeft hier al ervaring mee, en weet wat een goede plugin is hiervoor? Eisen zijn simpel:
- pagina's en posts moeten eenvoudig op members-only kunnen worden gezet
- leden moeten 1x inloggen met username/password, en daarna alle extra content zien

User management zit al in Wordpress. Ik snap dat je met wat code in de pagina er ook voor kunt zorgen, maar dat moet makkelijker kunnen.

Beste antwoord (via MBV op 11-10-2016 10:29)

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:40

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
MBV schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 13:48:
Als dat standaard in wordpress zit kan ik niet zoeken :X In het admin-scherm kom ik de kreet 'group' nergens tegen, niet onder settings, het is geen page attribute, enzovoort. Waar moet ik dat zoeken?
Zo standaard is het blijkbaar niet. Er zijn inderdaad wel groepen, maar dat bepaald voornamelijk de content binnen in het admin paneel. Zou gewoon Members proberen, die plugin werkt perfect!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:36

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Ik denk dat deze plugin is wat je nodig hebt:

https://wordpress.org/plugins/pagerestrict/screenshots/

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
Dat ziet er inderdaad uit als wat ik nodig heb, maar de laatste versie is een jaar oud.

Heb je er ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Dit zit toch al standaard in Wordpress. Je kan bepaalde groepen aanmaken en aan die groepen pagina's hangen die mensen wel of niet kunnen bekijken.

Zelf gebruik ik de plugin Members om het aanmaken en bijhouden van groepen en accounts makkelijker te maken.

Je logt dan één keer in en daarna kan je als gebruiker gewoon bij alle 'open' pagina's en alle beveiligde pagina's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
Als dat standaard in wordpress zit kan ik niet zoeken :X In het admin-scherm kom ik de kreet 'group' nergens tegen, niet onder settings, het is geen page attribute, enzovoort. Waar moet ik dat zoeken?
En ik zal Members eens uitproberen, bedankt voor de tip

[ Voor 12% gewijzigd door MBV op 10-10-2016 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spinal
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-09 14:12
(jarig!)
Standaard heb je een aantal vaste groepen, WordPress noemt het Rollen, zoals Administrator, Redacteur en Abonnee.
Als jouw geval daar niet in onder te brengen is dan is Members inderdaad een goede plugin om dit te regelen.

Full-stack webdeveloper in Groningen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MBV
Als ik een gebruiker bewerk kan ik inderdaad een rol toekennen, dat had ik al gevonden. Ik heb alleen niet gevonden hoe ik een pagina alleen zichtbaar kan maken voor abonnees. Dat klopt met de pagina waar jij naar linkt:
"Used nowhere in the core code except the menu.php"
Als ik bij pagina's een vinkje aan kan zetten 'alleen leesbaar voor abonnees' ben ik blij, en Members ziet eruit alsof die dat mogelijk maakt. Dat ga ik proberen nadat ik Ubuntu een update heb gegeven :X Ubuntu van vorig jaar...

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

MBV schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 13:48:
Zo standaard is het blijkbaar niet. Er zijn inderdaad wel groepen, maar dat bepaald voornamelijk de content binnen in het admin paneel. Zou gewoon Members proberen, die plugin werkt perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
Zal ik proberen, na do-release-upgrade: in Ubuntu 15.04 zit Wordpress 4.1, en Members heeft 4.3 nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

MBV schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 10:28:
Zal ik proberen, na do-release-upgrade: in Ubuntu 15.04 zit Wordpress 4.1, en Members heeft 4.3 nodig :)
Maar Wordpress kan je toch eenvoudig zelf updaten? Kwestie van bestanden downloaden en uploaden naar je server. Een oude versie van Wordpress draaien is sowieso niet aan te raden. Ze zitten namelijk al op 4.6.1.

[ Voor 3% gewijzigd door rens-br op 11-10-2016 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
Wordpress zelf vind het geen probleem: ik heb de laatste security update van 4.1, dat is goed genoeg. Daarnaast zijn er nog wat dingetjes geupdate in Ubuntu die ook belangrijk zijn voor veiligheid (zoals Apache), dus do-release-upgrade is de simpelste optie.
Pagina: 1