Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basje
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07:54
Update 10/10: inmiddels met zekerheid bepaald dat de voeding stuk is, dus de rest van de post verwijderd.

Gezocht: nieuwe voeding
Mijn pc heeft het laatst begeven en het blijkt de voeding te zijn. Het systeem is een Asus P5Q-E met een Intel Core2Duo E8500 processor en een Asus ATI Radeon HD4890 grafische kaart. De oude voeding was een CoolerMaster SilentPro 500W, maar die is niet meer te krijgen.

Budget
De pc is denk ik een jaar of 8 oud maar doet het eigenlijk nog prima onder Windows 10 Pro. De kans is natuurlijk wel groot dat andere componenten het de komende tijd gaan begeven, dus ik ben op zoek naar een goedkope voeding. Zelf had ik de Corsair VS450 in gedachten, een bekend merk en hopelijk is 450W genoeg om het systeem aan te kunnen. Overigens heb ik niet echt een bepaalde voorkeur voor een merk, maar ik ben meestal geneigd om een bekend merk te nemen.
  • Heeft de uitgezochte voeding dan de juiste aansluitingen voor mijn moederbord?
  • Heeft de uitgezochte voeding genoeg vermogen om mijn systeem aan te sturen?
  • Raden jullie de voeding aan of is er een betere suggestie?

[ Voor 48% gewijzigd door Basje op 10-10-2016 11:18 . Reden: Nieuwe informatie: post aangepast door nutteloze tekst te verwijderen. ]

Beste antwoord (via Basje op 10-10-2016 12:48)

Wil je de voeding meenemen naar een nieuwe PC? De huidige onderdelen zijn immers niet heel nieuw meer. De Corsair VS450 is namelijk een voeding van vrij lage kwaliteit met lage prestaties en voor een moderne PC is die niet echt geschikt. Maar als de voeding gewoon nog enkele jaren moet werken met jouw relatief oude PC waarna je hem gaat vervangen bij een nieuwe PC dan is het prima.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!
Wil je de voeding meenemen naar een nieuwe PC? De huidige onderdelen zijn immers niet heel nieuw meer. De Corsair VS450 is namelijk een voeding van vrij lage kwaliteit met lage prestaties en voor een moderne PC is die niet echt geschikt. Maar als de voeding gewoon nog enkele jaren moet werken met jouw relatief oude PC waarna je hem gaat vervangen bij een nieuwe PC dan is het prima.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basje
Nee, de voeding gaat niet mee naar een nieuwe pc. Een nieuwe pc staat op de planning voor deze maand, waarna de huidige pc (inclusief nieuwe voeding) naar mijn ouders gaat, hooguit in een nieuwe kast. Veel onderdelen van de pc zijn nieuwer dan de eerste aanschaf van moederbord/cpu, dus hij is significant sneller dan wat ze nu hebben staan en zolang het moederbord en de processor blijven werken kan ik de andere onderdelen blijven vervangen.

Is de Corsair CX450M een betere optie?

[ Voor 11% gewijzigd door Basje op 10-10-2016 12:07 . Reden: Nieuwe alternatieve suggestie toegevoegd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Prima dan als, maar je moet niet meer dan 5 à 6 jaar van de voeding verwachten, dan kun je hem beter vervangen omdat die zijn beste tijd dan wel gehad heeft.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basje
Oké top, bedankt voor je reactie! Ik heb net m'n oude post nog aangepast om te vragen of de Corsair CX450M anders een betere optie is (als in: meerwaarde heeft voor het genoemde gebruik). Ik hoor het graag van je, dan ren ik zo naar de winkel om een nieuwe voeding aan te schaffen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dat is een betere voeding ja, maar voor zo'n oude PC maakt het minder verschil. Voor een nieuwe PC is het belangrijker om zo'n voeding te hebben.

AMD Nieuwsdiscussie

Pagina: 1