Toon posts:

Celeron 1 op LX bord

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een asus P2L97 bord en nou vroeg ik mij af of ik hier een celeron 466 in kan gooien zonder dat hij wordt opgeblazen.

De asus site zegt dat het kan maar de oude P2 processoren hadden 2.8 volt en celeron heeft 2.0 volt en ik heb geen mogelijkheid om op het moederbord het voltage aan te passen.

Wordt dit automatisch aangepast, doet de converter dit of gaat dit niet lukken?

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Als het goed is doet de converter dat, of je moet het in kunnen stellen op het mobo, of het gaat automatisch.

Verwijderd

De LX chipset ondersteunt gewoon 2.0 volt. Er zijn immers ook oude P2's die op 2.0V draaien, (dechuttes core), dit zijn ondergeklokte P2 400's en P2 450's.

Ik heb een jaar lang een Celeron400 op een Abit Lx6 gedraait... zonder problemen.. Flash wel ff je bios, dan word ie beter herkent.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Staat gewoon op de site van asus en 466 is inderdaad MAX.

Neem hier maar eens een kijkje http://www.asus.com.tw/products/Motherboard/Pentiumpro/P2l97/p2l97-jumper.html

wel bios flashen inderdaad.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Papillon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-08 14:36

Papillon

Spring 's in the Air...

Als je maar een Celeron I compatible BIOS gebruikt kun je tot 533 erop gooien. Dus Multiplyer is toch gefixeerd en de FSB is 66 Mhz. Dat kan de LX chipset prima aan. Je zou hem vrijwel zeker ook wel op FSB 75 Mhz kunnen zetten..

F u cn rd ths, u mght hv a gd jb n cmptr prgmmng.