Past er een Ziggo aansluiting op deze Coax ingang?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas.Bas.Bas
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-07-2023
Thuis heb ik op dit moment ADSL, ik wil graag naar kabel overstappen. Maar ik weet dat ik 10+ jaar geleden een Casema monteur over de vloer heb gehad, en die zei dat mijn aansluiting niet voldoet om bekabeld internet mee te ontvangen. Weet iemand hier meer van?

Foto's van mijn aansluitpunt hier: http://imgur.com/a/x8tlN

Het is voor mijn situatie niet praktisch om deze muur open te breken, dus ik moet het met deze aansluiting doen. Mijn vraag: is het met de techniek van vandaag misschien wel mogelijk om op deze aansluiting Ziggo te ontvangen zonder aanpassingen? Weet iemand wat de eisen zijn van een coax aansluiting om kabel internet mee te ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Is dat een AOP? Geen groene kabel, is het een heel oud aansluitpunt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas.Bas.Bas
Het is een oud huis (jaren 20 of zoiets), dus geen groene kabel nee.

[ Voor 24% gewijzigd door Bas.Bas.Bas op 09-10-2016 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TereZz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-10 15:46
Gewoon aanvragen. Wanneer het niet werkt, of de signaalwaardes staan je niet aan, gewoon bellen met Ziggo om een installatiemonteur.
Die is gratis en zal een AOP plaatsen voor je mocht die onvoldoende of verouderd zijn. Zou je ADSL niet gelijk opzeggen, maar even wachten tot je Ziggo abbonement werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -NRG-
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-08 14:41
Het heeft er meer mee te maken of het signaal sterk genoeg is en er niet 1 of andere splitter o.i.d. tussen zit die bepaalde frequenties filtert.

Is dit op de begane grond of een andere verdieping?
Hoe is je TV signaal (als je dit gebruikt)?

Je zou het inderdaad kunnen proberen zoals bovenstaand word gezegd. Echter als het niet werkt zou ik het direct weer opzeggen. Je bent zelf verantwoordelijk voor je bekabeling binnenshuis en Ziggo gaat echt niet kosteloos alles voor je oplossen.

[ Voor 4% gewijzigd door -NRG- op 09-10-2016 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas.Bas.Bas
Ik zit op de 2e etage. Is het mogelijk Ziggo direct weer op te zeggen als de aansluiting niet volstaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -NRG-
Ik dacht dat je altijd wat bedenktijd had, je zou dat het beste bij Ziggo zelf kunnen navragen.

De regel is vaak dat je modem 2 meter van het AOP moet zitten. Soms kan die afstand groter zijn, echter is dat met geluk. Als je op de 2e etage zit, geef ik je weinig kans op succes. Het AOP zit eigenlijk altijd op de begane grond (eventueel kelder). Dit word ook zeker niet geaccepteerd door Ziggo en zal op je eigen verantwoordelijkheid zijn. Enige wat je zou kunnen proberen is met de mensen die wel op de etage van het AOP zitten, of dat je daar het modem mag plaatsen en kijken om een netwerkkabel kan trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-10 20:47
Wet koop op afstand gaat hier ook gewoon op en je hebt 14 dagen na ontvangst van het pakket om het op te zeggen :)

Ik zou het ook gewoon proberen.

Alles is terug te redeneren naar 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas.Bas.Bas
Bedankt voor het advies mannen, ik heb er nu weinig vertrouwen in maar ik ga het toch proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:34

job

-NRG- schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 17:18:
Als je op de 2e etage zit, geef ik je weinig kans op succes. Het AOP zit eigenlijk altijd op de begane grond (eventueel kelder).
Misschien in jouw woonplaats. De steden waar ik heb gewoond is de groene coax ook gewoon te vinden op de 1e of 2e verdieping. Kijk maar eens rond in een vooroorlogse woonwijk met bovenwoningen. Daar zie je vaak metalen kabelgoten op de buitengevel waar de coaxkabel doorheen loopt.

Appartementen waar geen coax ligt zijn meestal woningen die na aanleg van de coax zijn opgesplitst. Als de eigenaar zoiets goedkoop wil laten doen kan je een boel geld besparen door een coaxkabel en telefoonkabel zelf door te lussen. Een nieuwe kabel laten ingraven en laten aansluiten kost honderden euro's.

TS, ga toch nog eens op zoek naar een binnenkomende coax. Wie weet heb je er toch nog ergens een. Het kan zijn dat deze op een voor de vorige eigenaar onhandige plek binnen kwam en zelf is verlengd. Heb je een kabelgoot op de gevel?
Kan je die grijze coax van de foto terugleiden tot waar deze jouw huis binnenkomt?

Het kan zijn dat je inderdaad geen groene coax hebt, en dat er doorgelust is vanaf (onder)buren. Maar als je dat niet uitzoekt weet je het niet zeker.

Zo heb ik in mijn huis wel een groene coax, maar is deze ooit vanwege het aanleggen van centrale verwarming verlegd. De groene coax zit ergens in de muur, en is een aantal meter verlengd met een witte coax. Als een verlenging goed is gedaan (juiste spullen, goede kwaliteit) kan dat probleemloos werken.

[ Voor 31% gewijzigd door job op 09-10-2016 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -NRG-
Job, we hebben het over een oud huis uit de jaren 20....

Laat het resultaat nog even weten, ben wel benieuwd >:)

[ Voor 34% gewijzigd door -NRG- op 09-10-2016 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:34

job

Ja ik weet dat we het over een jaren 20 huis hebben. Die huizen zijn gebouwd voordat het coax netwerk werd aangelegd. Vandaar de kabelgoten aan de gevel om die latere coaxkabels het huis in te krijgen. Die aanleg heeft plaatsvonden in de jaren 70 & 80.

Ik woon zelf in zo'n huis, dus ik weet wel waar ik het over heb.

edit: ter illustratie een soortgelijke situatie als bij mijn huis.
coax
Je kan daar twee kabelgoten zien lopen naast de erkers. In het midden en rechts, deze gaan beiden naar de 2e verdieping. Daar ligt de coax kabel in zoals deze destijds door de lokale kabelboer in de hele stad is aangelegd.
De telefoonlijn werd afgemonteerd bij de voordeur. De coax werd toen afgemonteerd in de woonkamer. Voor de benedenwoningen kwam dat via de kruipruimte. Voor de bovenwoningen moest dat via een kabelgoot.

Ik weet niet waar Bas.Bas.Bas woont, dus weet niet of hij een kabelgoot heeft.
Maar de bewering dat de aop/cai altijd op de benedenverdieping zit is niet waar. :)
Het is dus echt afhankelijk van hoe oud het huis is, en of er iemand zelf heeft lopen klooien met de kabels.

[ Voor 100% gewijzigd door job op 09-10-2016 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -NRG-
Ik moet Job er voor een deel gelijk in geven. Het is vaak wel aan te leggen, alleen draai je vaak wel voor (een deel) van de kosten op. Daarnaast heb je wel altijd toestemming nodig van de verhuurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas.Bas.Bas
Helaas, geen kabelgoot. :'(

Ik ga het gewoon proberen, want Ziggo biedt blijkbaar een garantie dat alles werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimako_
  • Laatst online: 00:12

dimako_

Vogel

Je kan toch via ziggo een postcode check invullen om te kijken als je adres voldoet voor ziggo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:09

The Eagle

I wear my sunglasses at night

dimako_ schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 18:48:
Je kan toch via ziggo een postcode check invullen om te kijken als je adres voldoet voor ziggo?
Dat doe idd. En dan gewoon aanvragen. Als zij zeggen dat ze kunnen leveren dan mogen ze zelf uitzoeken wat er extra nodig is. Kost jou niks (behalve tijd om de monteur binnen te laten enzo) :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:33
Alleen de 2e etage is van jou? Hebben de mensen op de begane grond en 1e etage ook Ziggo? Het zou kunnen zijn dat dit de binnenkomende kabel is vanaf de straat maar als de woning idd na aanleg coax is opgesplitst is het waarschijnlijker dat dit een doorlussing is vanaf de ''echte'' Ziggo aansluiting.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Pagina: 1