i7 920 upgraden of niet?

Pagina: 1
Acties:

• Mees789
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 20-01-2024
Goedendag,

Weet iemand of het het waard is om mijn CPU up te graden?
Ik heb momenteel de volgende setup: i7 920, 750TI, 12GB RAM.
Hij draait op 2,67GHz (wellicht is overclocken een betere optie??)

Mocht ik mijn CPU willen upgraden moet er wss ook een nieuw moederbord in, aangezien de huidige (Dell 0R849J) alleen LGA1366 support.

Ik speel niet al te veel nieuwe games, hoogtepunten zijn The Witcher 3 en Battlefield 3.

Verwijderd

De huidige cpu overklokken en een RX 470/480/GTX 1060 erin zal meer winst opleveren dan een upgrade van cpu, mobo en ram.

• Mees789
Verwijderd schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 16:09:
De huidige cpu overklokken en een RX 470/480/GTX 1060 erin zal meer winst opleveren dan een upgrade van cpu, mobo en ram.
Dat lijkt me de beste optie, dankjewel!

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14:27
Het is natuurlijk wel even de vraag of dat dell moederbordje overklokken toestaat. Eerlijk gezegd acht ik de kans daartoe vrij klein. Maar ook zonder overklok is die CPU nog prima in staat om krachtigere videokaarten te handlen.

Wat voor een Dell pc heb je nu dan (typenummer. Bv. Studio XPS 435MT).?
Dan weten we ook wat meer over de behuizing en de voeding. Dit bepaalt nl. welke grootte videokaarten uberhaupt passen en of je eventueel de voeding moet vervangen :)

[ Voor 11% gewijzigd door Baloes op 09-10-2016 16:46 ]

• Mees789
Baloes schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 16:29:
Het is natuurlijk wel even de vraag of dat dell moederbordje overklokken toestaat. Eerlijk gezegd acht ik de kans daartoe vrij klein. Maar ook zonder overklok is die CPU nog prima in staat om krachtigere videokaarten te handlen.

Wat voor een Dell pc heb je nu dan (typenummer. Bv. Studio XPS 435MT).?
Dan weten we ook wat meer over de behuizing en de voeding. Dit bepaalt nl. welke grootte videokaarten uberhaupt passen en of je eventueel de voeding moet vervangen :)
Ik hoorde dat het inderdaad een stukje moeilijker is om een Dell moederbord te overclocken.
Momenteel heb ik de Studio XPS 435MT :P
Volgens mij kan de voeding maximaal 450W handelen (niet enorm veel), maar ik kan dit niet bevestigen

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14:27
Sooo dit is jouw computer dan : http://stuartconnections....XPS_435mt/description.htm

Denk dat je even zult moeten meten hoelang de videokaart mag zijn, zodat je niet in de problemen komt.
Zo te zien wordt een dubbelslots videokaart zowiezo wat krap omdat de afstand tot de bodem van de kast erg klein is.
Ik zou dan een zuinig kaartje installeren die niet teveel warmte genereert.

450 watt zou voldoende moeten zijn voor de huidige zuinige kaarten, maar eventueel investeren in een modernere voeding is nooit een slecht idee :)

Wat is eigenlijk het budget dat je wilt aanhouden voor de upgrade van je pc?
Pagina: 1