Zelfbouw PC valt direct uit (beeps)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag Tweaker members,

Sinds vanmiddag een nieuwe PC in elkaar gezet. (Al vaker gedaan en nooit eerder problemen gehad)
Het volgende;

De PC beept continue na het indrukken van de aan knop. Hierbij valt ook de CPU fan direct uit.
Filmpje > YouTube: Motherboard beeps Gigabyte sniper b6

Specificaties;

I3 4310
Gigabyte G1.Sniper B6
D316GB 1600−11 DragonRAM
400 Watt Sharkoon

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je deze onderdelen net nieuw gekocht? Beetje zonde want zijn van een oude generatie, cpu, mobo en ram, of slecht, de voeding.
Doe een bios reset.
Probeer met 1 geheugenstick in alle ramsloten. Daarna met de ander geheugenreep.
Probeer een andere voeding die wel van goede kwaliteit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De CPU & de voeding had ik nog liggen. Weet zeker dat deze beide werkend zijn. (Net werkend gedemonteerd)
Het moederbord + geheugen heb ik wel net aangeschaft.
Zojuist geprobeerd. Geeft helaas geen resultaat.

Geeft deze voeding soms te weinig voltage?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Topic kan gesloten worden. RAM blijkt defect te zijn geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15:18

Esumontere

Floep, banaan.

Ze kunnen werken zijn, maar zeker de voeding kan je beter meteen weggooien en een kwaliteits-ding voor terugkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Readdy
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10:04
Esumontere schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 14:41:
Ze kunnen werken zijn, maar zeker de voeding kan je beter meteen weggooien en een kwaliteits-ding voor terugkopen.
Hoezo zal Sharkoon geen kwaliteits ding zijn. Ik heb een Sharkoon kast + toestenbord en muis en ik vind ze beter dan een 'a'merk van een coolermaster of logitech. Ik vind dit een beetje subjectief.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Readdy schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 15:30:
[...]

Hoezo zal Sharkoon geen kwaliteits ding zijn. Ik heb een Sharkoon kast + toestenbord en muis en ik vind ze beter dan een 'a'merk van een coolermaster of logitech. Ik vind dit een beetje subjectief.
Gelukkig is de kwaliteit van een voeding objectief te meten, in tegenstelling tot een kast of de peripherals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:49
Wat TommyboyNL dus al zegt. Een slechte voeding en ja, ook goede merken maken wel eens slechte voedingen. Kunnen je gehele pc om zeep helpen.
Als die voeding verkeerde waarden uit stuurt, dan gaat je systeem er stuk van.

Overigens is het even de vraag of Sharkoon ook daadwerkelijk slechte voedingen maakt, maar wellicht is het handig om dit even na te vragen/uit te zoeken in het voedingen topic van -The Mask-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15:18

Esumontere

Floep, banaan.

Zal hem eens een notificatie sturen :+
Hoe zit het met de kwaliteit van Sharkoon-voedingen, oh voedingsgoeroe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Hetzelfde als geld voor de meeste fabrikanten, het kan vriezen, het kan dooien. Zonder het model te weten valt er alleen weinig over te zeggen. Nu heeft Sharkoon niet heel veel verschillende modellen, maar er zijn toch ondertussen al weer 6 verschillende 400W voedingen.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Pagina: 1