Strato Nameservers aanpassen lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• change1001
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 10-06 15:14
Hallo,

Ik heb een domein gekocht bij Strato en probeer de nameservers ervan aan te passen. Na alles in te hebben gevuld krijg ik deze melding:
Controleer uw invoer: vul een absolute nameserver in. De naam van de server eindigt daarbij met een punt na het toplevel-domein.

Ik heb de nameservers gekopieerd en geplakt van mijn host, tevergeefs. Ik gebruik dezelfde host al een tijdje en het werkte altijd prima. Heb voorgaand alleen bij Versio een domeinnaam gehad, daar lukte het wel. Alleen nu met de actie (0,82 euro voor .nl domein) bij Strato dacht ik dat ik het daar eens zou gaan proberen.

Alvast bedankt.

Beste antwoord (via change1001 op 10-10-2016 11:21)

• Frankyy
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
DNS RFC 1034 specificeerd dat een punt er achter moet omdat anders de DNS naam niet geldig is. Op google is er genoeg over te vinden.

Het daadwerkelijk verschil wat je doet tussen Strato en je andere host, is dat je andere host iets meer gebruiksvriendelijk is. Elke (Unix) DNS beheerder weet gewoon, in de zone, daar moet een punt achter. Voor het gemak van de gebruiker wordt er vrijwel overal die extra punt op de frontend weggelaten voor het gebruikersgemak. Binnen de daadwerkelijk DNS configuratie wordt naar alle waarschijnlijkheid die punt weer toegevoegd.

Er zijn genoeg partijen die beide manieren accepteren, en bij validatie de punt wel of niet toevoegen. Ja, dat Strato het niet pakt zonder punt, dat is jammer, want de meeste gebruikers weten dat niet. Maar DNS technisch gezien wel de juiste manier.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

heb je een punt "." op het eind?

code:
1
tweakers.net.

Die laatste punt achter "net" is belangrijk.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• change1001
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 10-06 15:14
JackBol schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 15:38:
heb je een punt "." op het eind?

code:
1
tweakers.net.

Die laatste punt achter "net" is belangrijk.
Ik heb er nu punten achter gezet en hij lijkt het te doen. Heeft de punt achter de adressen geen invloed op de connectie tussen mijn nameservers en het domein?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Frankyy
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
DNS RFC 1034 specificeerd dat een punt er achter moet omdat anders de DNS naam niet geldig is. Op google is er genoeg over te vinden.

Het daadwerkelijk verschil wat je doet tussen Strato en je andere host, is dat je andere host iets meer gebruiksvriendelijk is. Elke (Unix) DNS beheerder weet gewoon, in de zone, daar moet een punt achter. Voor het gemak van de gebruiker wordt er vrijwel overal die extra punt op de frontend weggelaten voor het gebruikersgemak. Binnen de daadwerkelijk DNS configuratie wordt naar alle waarschijnlijkheid die punt weer toegevoegd.

Er zijn genoeg partijen die beide manieren accepteren, en bij validatie de punt wel of niet toevoegen. Ja, dat Strato het niet pakt zonder punt, dat is jammer, want de meeste gebruikers weten dat niet. Maar DNS technisch gezien wel de juiste manier.