OpenCL development platform

Pagina: 1
Acties:

• Genoil
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11-2023
Ik ontwikkel GPU mining software voor crypto currencies. Voor een nieuw project wil ik m'n ontwikkelsysteem wat upgraden, zodat ik gemakkelijk meerdere soorten GPUs tegelijk kan testen. Normaalgesproken werken ze in de mining scene met eenvoudige moederbordjes, open air cases en PCI-E risers, maar ik ben klein behuisd en kan bij m'n gezin echt niet aankomen met een bureaublad vol rondslingerende GPUs. Dus ik ben op zoek naar een tower waar 4 (mixed) GPU's in kunnen op 1 voeding.

Ik heb al een 1150 CPU en 8GB DDR3 1600 RAM, een Sapphire RX470 Nitro+, een 500MB SSD en een HD die mee kunnen naar het systeem, vandaar dat ik een 1150 moederbord heb gekozen. De voeding is gezien de trend van steeds zuiniger wordende GPUs wat aan de overkill, maar ik dacht ik moet ergens beginnen. Ik wil een mooie (witte) kast. Maar hij moet ook wel een beetje ruim zijn qua het plaatsen van veel GPU's.

De videokaarten zijn redelijk vast. De 512-bits 390 wordt veel gebruikt in GPU mining farms, die heb ik echt nodig. Ik wil ook kijken wat ik uit HBM kan krijgen dus vandaar de Fury. Had ook een Nano kunnen zijn, maar ik heb toch de ruimte dacht ik zo.

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus Z87-WS€ 243,-€ 243,-
1Sapphire Nitro Radeon R9 390X 8G D5€ 367,10€ 367,10
1Sapphire Radeon NITRO R9 FURY 4G HBM with Back Plate (1050Mhz)€ 329,-€ 329,-
1Fractal Design Define R5 Wit€ 104,50€ 104,50
1Lepa G-series G1600-MA-EU 1600W€ 249,-€ 249,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.292,60

Wat is je budget?
Met ongeveer 1300 euro moet het wel klaar zijn. Minder mag ook.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Sapphire GPU's uit de Nitro serie vind ik mooi, verder boeit het echt niet.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Zie hierboven.

Ik ben benieuwd of ik niet op een heel andere manier hetzelfde kan bereiken. Dus door bv toch voor een ander socket te kiezen met een andere CPU, maar toch evenveel kwijt ben?