Beste Tweakers,
Na een lange tijd gebruik gemaakt te hebben van een laptop wil ik nu toch overstappen op een desktop. Graag zou ik jullie mening / ervaring hier over willen horen over mijn setup die ik uitgekozen heb.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Zoals de titel al aangeeft wil ik er graag mee gamen, Spellen als Fallout 4 en No Man Sky zou ik graag willen spelen, hoeft het niet op super kwaliteit te draaien zolang het maar speelbaar is.(alle extra is meegenomen)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Wil rond de 1000 euro zitten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Een monitor, toetsenbord, muis en OS hoef ik niet mee te nemen, daar heb ik al beschikking over. Heb nog een 1TB HDD deze wil ik er ook nog inbouwen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Heb al een lijst van pricewatch in elkaar gezet:
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Voor videokaart heb ik de voorkeur Nvidia, daarnaast staat niks vast.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De reden waarom ik voor een klein systeem gegaan ben is dat ik niet een grote kast wil hebben staan en die eventueel veel geluid geeft. Omdat het een klein systeem is zal het hopelijk niet veel stroom verbruiken en dan heb ik twee vliegen in 1 klap
.
Het zou heel erg fijn zijn om in ieder geval Wireless op mijn pc te hebben.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Graag wil ik jullie mening over de componenten die erin zitten en of het wellicht beter kan voor mijn budget. Daarnaast heb ik ook nog een aantal vragen die jullie hopelijk kunnen beantwoorden:
Airflow:
Is dit goed te regelen in een ITX systeem? Begreep van bronnen dat het best warm kan worden in een kleine kast. Zou het wellicht beter zijn om een 1 fan videokaart te halen ipv. een 2 fan? Is dit het waard ?
PCI-E / M.2
Had ergens gelezen indien ik de M.2 gebruik op een ITX bord dat de performance gedeeld gaat worden met de PCI-E aansluiting. Ik hoop dat het niet zo is, maar wellicht heb ik het fout.
Alvast heel erg bedankt!
Met vriendelijke groenten,
Mika.
Na een lange tijd gebruik gemaakt te hebben van een laptop wil ik nu toch overstappen op een desktop. Graag zou ik jullie mening / ervaring hier over willen horen over mijn setup die ik uitgekozen heb.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Zoals de titel al aangeeft wil ik er graag mee gamen, Spellen als Fallout 4 en No Man Sky zou ik graag willen spelen, hoeft het niet op super kwaliteit te draaien zolang het maar speelbaar is.(alle extra is meegenomen)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Wil rond de 1000 euro zitten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Een monitor, toetsenbord, muis en OS hoef ik niet mee te nemen, daar heb ik al beschikking over. Heb nog een 1TB HDD deze wil ik er ook nog inbouwen.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | WD Blue WD10EZEX, 1TB | € 48,95 | € 48,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 48,95 | |
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Heb al een lijst van pricewatch in elkaar gezet:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-6500 Boxed | € 206,- | € 206,- |
| 1 | Asus B150I PRO GAMING/WIFI/AURA | € 119,80 | € 119,80 |
| 1 | Gigabyte GeForce GTX 1060 G1 Gaming 6G | € 304,- | € 304,- |
| 1 | Fractal Design Define Nano S Zwart Window | € 67,51 | € 67,51 |
| 1 | be quiet! Shadow Rock LP | € 37,99 | € 37,99 |
| 1 | Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/16 | € 84,91 | € 84,91 |
| 1 | Corsair SF450 | € 84,95 | € 84,95 |
| 1 | Samsung 850 EVO M.2 250GB | € 95,48 | € 95,48 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.000,64 | |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Voor videokaart heb ik de voorkeur Nvidia, daarnaast staat niks vast.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De reden waarom ik voor een klein systeem gegaan ben is dat ik niet een grote kast wil hebben staan en die eventueel veel geluid geeft. Omdat het een klein systeem is zal het hopelijk niet veel stroom verbruiken en dan heb ik twee vliegen in 1 klap
Het zou heel erg fijn zijn om in ieder geval Wireless op mijn pc te hebben.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Graag wil ik jullie mening over de componenten die erin zitten en of het wellicht beter kan voor mijn budget. Daarnaast heb ik ook nog een aantal vragen die jullie hopelijk kunnen beantwoorden:
Airflow:
Is dit goed te regelen in een ITX systeem? Begreep van bronnen dat het best warm kan worden in een kleine kast. Zou het wellicht beter zijn om een 1 fan videokaart te halen ipv. een 2 fan? Is dit het waard ?
PCI-E / M.2
Had ergens gelezen indien ik de M.2 gebruik op een ITX bord dat de performance gedeeld gaat worden met de PCI-E aansluiting. Ik hoop dat het niet zo is, maar wellicht heb ik het fout.
Alvast heel erg bedankt!
Met vriendelijke groenten,
Mika.