Toon posts:

Software Lek, Wordpress

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal! ik heb een best wel gecompliceerd probleem. Mijn website is van de server af (www.zoeakihary.com) omdat er een of andere software lek was een tijd geleden. Dit had ik opgelost door alle plugins uit te schakelen, de comments uit te zetten en dergelijke een een captcha (?) er op te zetten. Nu is mijn website op een of andere manier weer spam aan het versturen en weer eruit gehaald. Hostnet kon mij niet helpen en zei dat ik het probleem offline moest oplossen, maar ik heb hier 0 verstand van en snap er helemaal niks van. Hij zei ook dat ik met behulp van een tool als MAMP een lokale webserver kan opzetten en daarmee op mijn computer mijn wordpress site laten draaien onder localhost. Kan iemand mij hiermee misschien helpen? Ik ben best in paniek!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deamosreapos
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-10 13:07
Is dit via de hosting van hostnet of een eigen server?

Anders zou ik een schone installatie van wordpress doen, alle themas terug zetten en belangrijke punten over zetten. Al weet ik niet of je het als een blog gebruikt of wat er allemaal op staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankyy
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Gezien je het over plugins en comments hebt enzovoort, ga ik uit van Joomla/Wordpress of soortgelijk.

Meestal als je site geinfecteerd word, is het uitzetten van plugins en comments niet genoeg. De infectie zit namelijk meestal al diep geworteld. Een enigste goede oplossing hiervoor is een schone installatie zoals Deamosreapos al aangeeft.

Ik zie dat je website een blog gaat die over alles en nog wat gaat, leuk! Maar minder leuk dat het natuurlijk fout gaat op deze manier. Wellicht een pre-hosted oplossing een mogelijkheid? Ik noem bijvoorbeeld een wordpress.com (https://nl.wordpress.com/#plans). Hierdoor onttrek je de technische kant van de blog en kan jezelf focussen waar je wel goed in bent, blogs schrijven. Met een beetje googlen kom je nog wel bij meer van deze aanbieders, een goede webbouwer biedt dit meestal ook wel aan.

MAMP / Lokale webserver kan je gebruiken om je website tijdelijk op je eigen computer te zetten, hier kan je hem opbouwen voordat je hem op het wijde internet zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevjoe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-10 20:26

Kevjoe

Now 100% more ecto-y.

Wat je het beste kan doen is je WordPress installatie helemaal opnieuw doen.
Dus met een volledig lege installatie beginnen en dan je posts exporteren op je oude site, daarna ze importeren op je nieuwe website.
Op die manier heb je enkel de "propere" files van WordPress, want wat er waarschijnlijk gebeurd is is dat er foute/geinfecteerde bestanden zijn geupload die je WordPress aangetast hebben.
Om uit te zoeken wat er juist veranderd is en hoe je dit kan oplossen is nogal veel werk, dus met je posts te exporteren/importeren begin je in feite van 0, maar behou je je posts.

Eens je daarmee klaar bent kan je opnieuw beginnen met plugins, maar hoe minder hoe liever bij WordPress, en let vooral op welke je gebruikt (eens Googlen kan wonderen doen, kan je vinden of het een gevaarlijke plugin is of niet).

Ik zou vooral ook kijken of ik niet naar wordpress.com kan gaan, dan hoef je je zelf geen zorgen te maken om je site. Eventueel kan je ook kijken naar Ghost, maar die is niet gratis tenzij je hem zelf host (+/- €20 per maand, dit is niet zo makkelijk zelf te draaien als Ghost).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-10 19:52
Mocht het Joomla betreffen:

Toevallig had ik er dit weekend ook last van, FTP even naar je host en check het volgende:

Deze directory: modules/mod_articles_categories/tmpl
Had bij mij een file "template76.php" (of iets dergelijks weet het niet uit mn hoofd), dit was overduidelijk een "spam" file.

Het grappige: creation date was al in 2015!!!

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Mattie112 schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 14:49:
...Het grappige: creation date was al in 2015!!!
Dus jouw server staat al meer dan een jaar spam te versturen en jij vindt dat grappig?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-10 19:52
Nou dat lees je verkeerd :-) pas sinds het weekend. Sowieso Heb ik daar alerts op, veel berichten? Email! En limieten dus max 250 per user. Vond het alleen grappig dat die file er dus zolang op stond zonder dat het in gebruik was zegmaar.

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Pagina: 1