Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Gezocht: EvoHome waterdichte radiatorknop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• juicy4improv
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 18-04-2021
Hallo,

Is er binnen EvoHome een radiatorknop beschikbaar die waterdicht is voor gebruik in de badkamer, direct naast het bad?

Ik overweeg de EvoHome en heb alle componenten inmiddels uitgezocht en kom alleen de HR924WE radiatorknop tegen voor op de radiatoren. Ik heb een installateur op bezoek gehad en die claimt dat hij waterdicht is maar de Manual vermeldt dat hij IP30 is, dus niet waterdicht (en waarschijnlijk dus stuk bij herhaaldelijk nat worden).

Betreffende Manual: https://www.kijkvoelbelee...7e-484d-ae3e-fca6f0b0268b

Googelen op HR92 waterdicht of HR92 IP65 of HR92 alternative etc. levert mij niks op.

Alle reacties

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:22

Blokker_1999

Full steam ahead

Waar heb je exact schrik voor? Een radiator naast het bad zal toch nooit ondergedompeld geraken. Helemaal waterdicht wil je hem volgens mij ook niet want dat hindert de luchtstroming en daardoor bemoeilijkt het de temperatuursmeting.

Aangezien Honeywell een gesloten systeem gebruikt voor de communicatie tussen de centrale en de thermostaatknoppen ga je buiten Honeywell ook geen werkende producten vinden. Je bent dus verplicht hun thermostaatknoppen te gebruiken. En naast de HR92 heb je ook nog de oudere HR80 die, indien voorzien van de nieuwste firmware, ook kan samenwerken met de EvoHome.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

• Jorrit Arntzen
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-04 15:31
Uit ervaring kan ik inmiddels zeggen dat de knoppen NIET tegen vocht kunnen. Dus niet alleen water is een probleem. Ook een hoge luchtvochtigheid zorgt ervoor dat de knoppen stuk gaan. Juist de knop in de badkamer was voor mij een doorslaggevende reden om dit systeem te gaan gebruiken omdat dit een radiator is die anders de hele dag open staat. De installateur heeft de vraag bij Honeywell uitstaan. Ik ben benieuwd of ze een goede oplossing hebben.

Verwijderd

Is een oud topic maar ik zat met hetzelfde probleem. Ik heb voorlopig een oplossing. Misschien dat anderen er wat aan hebben.
Ik wil graag dat de badkamer s morgens warm wordt. De woonkamer, die ook s morgens warm moet worden, zit op een ander systeem met eigen ketel dus daar heb ik niks aan, helaas.
Ik heb het nu als volgt opgelost:
Ik heb een HR92 ingepakt in een afgesloten plastic zakje in de badkamer gelegd (dus niet op de radiator want die zit te dicht bij de douche). De radiator staat gewoon open. De HR92 geeft de ketel het signaal om aan te gaan tot het warm genoeg is. Als er elders een warmtevraag is warmt de badkamer ook op maar dat vind ik niet zo erg. Het is maar een kleine ruimte en de extra warmte zorgt er hooguit voor dat er minder vocht is en dus minder schimmel

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:58

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Voor de HR80 was een plexiglas omhuizing beschikbaar, wellicht kan je daar wat mee?

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.