Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Multitask/ Game PC 1000 euro

Pagina: 1
Acties:

• CLyde_F
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 24-11 10:17
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?

Mijn huidige systeem is een dikke 6 jaar oud nu. Ik heb het idee dat de voeding het aan het begeven is en spellen lopen ook niet meer zo soepel. Daarom een nieuwe. Ik wil deze bestellen bij Azerty.

In basis wil ik de PC vooral gebruiken voor internetten, films kijken, streams bekijken, gamen. Ik heb me redelijk goed verdiept in de materie voor een 'nono'. Daarbij volg ik onder meer al een aantal weken dit forum. Op basis daarvan had ik ook al een systeem kunnen laten maken maar heb toch nog een aantal specifieke vragen. Onderaan heb ik aangegeven wat mijn wensen en vragen aan jullie zijn.

Wat mag het systeem gaan kosten?

ongeveer 1000 euro

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?

Ik heb een scherm: Dell U2414H én televisie (LE40D550). Beiden op 1080P en 50 Hz. Toetsenbord + muis + geluid heb ik.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?

In principe standaard. Ik denk dus zoals opgenomen in mijn lijst. Aparte processor koeler ivm geluid. 16 gig geheugen vwb toekomstvast.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?

Neen, na veel bestudeerd te hebben lijkt er een voorkeur te zijn voor Intel + Nvidia omdat dit toch 'populairder' lijkt te zijn

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?

PC staat in de woonkamer. Mooie dichte kast + weinig geluid belangrijk. Een beetje denkend om het energieverbruik zou aardig zijn.

Ga je overklokken?

neen

Wat verwacht je van ons?[i]

Wat ik van jullie zou willen weten of dit voor het gegeven budget optimaal is voor mijn wensen. Allereerst mijn wensen:

De computer moet vloeiend draaien (ook games) op zowel mijn 1080P Dell scherm als mijn TV op 1080P. Beide 60 Hz. De computer mag niet teveel kabaal maken. De computer zou minimaal 5 jaar mee moeten kunnen. Beoogde te spelen spellen: CSGO, Fifa, Mafia. Verder moet de computer goed kunnen streamen, veel internettabs moeten open kunnen staan. Overige randapparatuur + windows bestel ik apart.

Allereerst ben ik benieuwd of het geheel zo goed bij elkaar past voor dit budget. Daarnaast heb ik ook een aantal specifieke vragen.

Heb ik een zwaardere videokaart nodig om op 2 schermen te draaien? Of een zwaardere voeding?
Als moederbord en kast heb ik nu een mini ATX. In mijn 'onderzoek' naar een nieuwe PC zag ik dat de MSI gaming M3 beter scoort dan het nu gekozen moederbord. Hoeveel scheelt dit? Dan zou ik ook een andere behuizing moeten kiezen.
Het geheugen heb ik hier veel voorbij zien komen. Zit er geen kwaliteitsverschil met andere modules?
Is de videokaart op het moment van dit schrijven (ook type etc) de beste keus? Zo zag ik zojuist nog een MSI GeForce GTX 1060 ARMOR 6G OC. Kan ik die beter nemen?
Kan ik beter kiezen voor een i5 6600? Of is dit voordeel te minimaal en kan ik het daardoor beter bij een i5 6500 houden?
Beter een Corsair CX450M of zoals hieronder de Seasonic?

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6500 Boxed€ 206,-€ 206,-
1Gigabyte GA-B150M-D3H€ 80,95€ 80,95
1Gigabyte GeForce GTX 1060 WINDFORCE OC 6G€ 288,50€ 288,50
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 48,95€ 48,95
1Nanoxia Deep Silence 4 (Dark Black)€ 70,49€ 70,49
1Arctic Freezer i32€ 27,95€ 27,95
1Crucial CT2K8G4DFD8213€ 71,95€ 71,95
1Seasonic G-series 360 watt€ 58,95€ 58,95
1Crucial MX300 2,5" 525GB€ 119,50€ 119,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 973,24

Verwijderd

CLyde_F schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 10:47:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De computer zou minimaal 5 jaar mee moeten kunnen.
De basis kan makkelijk 5 jaar mee. Om toekomstige games op hoge settings te kunnen blijven spelen zal een upgrade van de videokaart over 2 a 3 jaar nodig zijn.
Allereerst ben ik benieuwd of het geheel zo goed bij elkaar past voor dit budget.
Het is een perfecte samenstelling.
Heb ik een zwaardere videokaart nodig om op 2 schermen te draaien? Of een zwaardere voeding?
Als je niet op 2 schermen tegelijk gaat gamen volstaat de GTX 1060.
De monitoren hebben een eigen voeding en zijn dus niet van invloed op het verbruik van het systeem.
Als moederbord en kast heb ik nu een mini ATX. In mijn 'onderzoek' naar een nieuwe PC zag ik dat de MSI gaming M3 beter scoort dan het nu gekozen moederbord. Hoeveel scheelt dit? Dan zou ik ook een andere behuizing moeten kiezen.
Het prestatieverschil tussen moederborden is te verwaarlozen. Het enige waar de Gaming M3 voordeel in heeft is de betere audiochip waar je overigens pas iets van merkt als je high-end boxen/headset gebruikt.
Het geheugen heb ik hier veel voorbij zien komen. Zit er geen kwaliteitsverschil met andere modules?
De Crucial is een uitstekende geheugenkit. Kwaliteitsverschil is er niet tussen de diverse merken. Er zijn veel merken die vaak dezelfde geheugenchip gebruiken.
Is de videokaart op het moment van dit schrijven (ook type etc) de beste keus? Zo zag ik zojuist nog een MSI GeForce GTX 1060 ARMOR 6G OC. Kan ik die beter nemen?
De Gigabyte is een goede keuze. Itt de MSI Armor staan de fans bij de Gigabyte stil onder een bepaalde temperatuur.
Kan ik beter kiezen voor een i5 6600? Of is dit voordeel te minimaal en kan ik het daardoor beter bij een i5 6500 houden?
Hou het bij de 6500. Verschil ga je niet merken.
Beter een Corsair CX450M of zoals hieronder de Seasonic?
De Seasonic is van betere kwaliteit en iets stiller.

Je hebt dus eigenlijk een perfect lijstje gemaakt. Bestellen maar en veel plezier ermee.

• CLyde_F
Dank voor je snelle en uitgebreide reactie ACB. Ik ben benieuwd of er nog opmerkingen zijn van andere tweakers op jouw reactie.

• kolsters
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 06-07 12:30
Een 6500 kan makkelijk op de stock koeler draaien tenzij je het voor de stilte doet.

• CLyde_F
Stilte is inderdaad het doel. Nog meer opmerkingen?

• CLyde_F
Bij deze nog eenmaal een reactie van mijn kant om het topic 'hot' te houden en de vraag of er nog laatste opmerkingen zijn. Dan kan ik de bestelling eind van de dag in werking zetten.
Pagina: 1