PR3 is een nieuwe modus van intel die in de loop van de jaren intreed. Hiermee betekent dat als dit aanstaat er geen support is voor jouw hardware en dergelijke in oudere windows versies onder windows 10. Wat dus weer betekent dat niets doordringt tot jou OS (windows) als het bijv een ondersteuning heeft onder windows 10.
Ik denk dat dit ondermeer voor beveiliging is, google maar eens beter

.
Ik zelf heb de Cube (zelfe atom familie) iwork10 ultimate en we hebben dezelfde ami bios. En jup! Heerlijk ding en wijd aan instellingen.
Ik zal je een truc verklappen voor verborgen settings. (Bijv je ambient settings in thermal) wat je doen moet is: kom in je bios en reset (F3) je settings. Heel vervelend voor je settings maar reboot niet nog en kijk in je settings 'WOW' andere keuzes! Waaronder ook de secure nfc optie, meer thermal opties, n2 to n1 memory switch en verder nog een paar. Schrik trouwens niet van de nu weggelaten settings: 'Na het saven van je settings, >NA< de reset komen de oude settings terug en de verborgen weer verborgen.
Wat dus betekent je uit moet vogelen welke settings er nu wel zijn en eerst niet waren, deze eerst in te stellen alvorens je de standaard gaat instellen NA het saven van je Reset-Open-Hidden-Settings moment.
Ik raad je aan je dram snelheid op auto detect te zetten, mijn cubes ddr3 kon ik verhogen tot 1600 mhz hierdoor (en dus niet hoger of je hebt een kapot toestel), ah fijn...auto detect dus.
Op de (onverborgen settings mode !dus zonder reset van tevoren! ) settings van je dram kan je ook de timing van typical naar fast aan passen. Dan zieje ook nog: DDR DVFS, dit zorgt voor een dynamische power impact kost klein beetje performance in ruil voor veel batterij en hitte besparing!
Op je south bridge bij PCI Express configuration: Pci express port 1 (bovenste), zet ASPM op L0sL1 (power option van je IGD) . Uhm wat meer!? In je north bridge in de IGD settings 'Intel IGD configuration' zet je DVMT pre allocated op 32, en de DVTM total GFX op max. Ik zet hier zelf de arperture size op 128, en de GTT size op 2mb. Dit zijn wat suggesties voor de rest mag je zelf puzzelen.
PAS OP bij je memory etc omdat deze bios open settings heeft kan bijv een verkeerde settings je dead betekenen: o.a USB settings (afblijven), vele settings tegelijk omzetten (niet doen totdat je zeker weet), zet nooit zomaar je DRAM snelheid willekeurig en gebruik dus auto detect, zet ook nooit de single channel naar een dual (=dead).
Sorry voor de sloppy text, ik hoop dat iemand hier nog wat aan heeft! Haudoe haha
[
Voor 13% gewijzigd door
GoldenBlaster op 12-01-2017 10:51
. Reden: Spelfouten etc whatever! ]