EXT HD is foetsie. Behalve op Mac

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exmersion
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 20-11-2017

exmersion

.in metal we trust.

Topicstarter
Ik heb een 3TB MyBook EXT HD die tot een tijd terug gewoon herkend werd door Windows. Toen ik op een ochtend de pc aan deed was ie weg. En is absoluut niet terug te vinden. Bij Device Manager etc. is ook niks te vinden. Het gekke is, als ik hem op de Macbook van mijn vrouw aan sluit ziet ie hem gelijk. Na een complete back up en format word ie nog stees niet herkend. Zelfs niet op andere Windows machines. Iemand een oplossing? Heb me al rot gezocht via Google maar geen oplossing, en ben niet de enigste met dit probleem.

.exmersion.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-09 11:52
Waarom de schijf in eerste instantie onder windows niet herkend / zichtbaar werd durf ik niet te zeggen. Mogelijk dat de gewenste drive letter niet beschikbaar was? Of was er iets mis met de partitie/schijf indeling?

Na formateren op een mac verbaasd het me niks dat de schijf niet meer zichtbaar word, ivm afwijkende schijfindelingen waarmee met name windows meestal wat minder lief omgaat.

Dus met welk bestandsformaat heb jij de harde schijf geformateerd?
Komt de schijf wel zichtbaar in "disk manager" van windows?

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exmersion

exmersion

.in metal we trust.

Topicstarter
Op een mac kun je prima formateren hoor, zo lang de Windows optie maar gebruikt. Anders krijg je idd een probleem. Nee, anders had ie hem ook wel in device manager gezien. Een missende drive letter of wat dan ook is het ook niet want dan had ik het probleem al lang opgelost.

.exmersion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12-09 21:49
Kijk op de Mac eerst eens welk filesysteem je er op hebt gezet: Windows kan niet omgaan met de voor Apple normale filesystemen. Je vindt dat door in de Finder de "Info" op te vragen van de betreffende disk.

Als je even zoekt op internet kan je achterhalen welke filesystemen zowel Windows als Apple ondersteunen.
Je komt dan al gauw op NTFS (dat kan je iMac wel lezen maar niet zonder meer beschrijven) of FAT32 (met beperkingen).

Alhoewel je iMac prima kan formatteren, is het niet slim om zonder bovenstaand aangehaalde basiskennis een externe schijf te formatteren op de iMac ipv onder Windows.
Maar daar ben je al achter gekomen ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r44
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 18:44

r44

Zie je hem ook niet in schijfbeheer op Windows machine?

44

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exmersion

exmersion

.in metal we trust.

Topicstarter
Nee ook niet. Anders had ik het al wel op kunnen lossen.

.exmersion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhy
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

installeer eens -- puur als testcase -- gratis http://www.acutesystems.com/scrtm.htm (TransMac) op Windows, om te kijken of de harddisk dan wel geworden vond. Zo ja? Dan ligt 't aan je partitie indeling en/of 'bootsector'. Open Disk Utility op de Mac en verander bootpartitie van de gehele schijf naar b.v. MBR. En/of gooi disk repair eroverheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Nu online

Nogne

>.<

Rhy schreef op donderdag 03 november 2016 @ 12:34:
installeer eens -- puur als testcase -- gratis http://www.acutesystems.com/scrtm.htm (TransMac) op Windows, om te kijken of de harddisk dan wel geworden vond. Zo ja? Dan ligt 't aan je partitie indeling en/of 'bootsector'. Open Disk Utility op de Mac en verander bootpartitie van de gehele schijf naar b.v. MBR. En/of gooi disk repair eroverheen.
Dat zou niet uit mogen maken, Windows ondersteund geen HFS(+) maar zal wel een schijf zien. En vraagt dan om een format.

@TS, al verschillende USB poorten gebruikt? Andere USB kabel misschien?

PS/XBL: Nogne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhy
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

Nogne schreef op donderdag 03 november 2016 @ 12:39:
[...]

Dat zou niet uit mogen maken, Windows ondersteund geen HFS(+) maar zal wel een schijf zien. En vraagt dan om een format.
Dat ben ik met je eens. Echter maakt dat dus wel uit :9 , want ik plug hier net een USB recovery stick in met 8 HFS partities (OSX multi recovery) en Windows vind alleen de 200MB EFI partitie. En de rest niet (en komt dus ook niet met format melding). Transmac; vind ze alle 9. En is 't in de setting van TS louter een probleem eliminatie truukje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exmersion

exmersion

.in metal we trust.

Topicstarter
Ondertussen ben ik achter het probleem gekomen. Ik heb de schijf zijn kastje gehaald en via SATA normaal aangesloten. Toen deed hij het perfect.

.exmersion.

Pagina: 1