Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[ziggo, technicolor tc7210\ traag en onstabiel internet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• SX-Superfly
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-10 17:51
Mijn vraag
Internet is ontzettend traag. Wifi valt constant uit, kabelverbinding is ook traag; zie daarvoor screenshot van speedtest. Fatsoenlijk netflix kijken is er niet bij, beeld geeft constant ruis. Een app van 20 mb downloaden op de telefoon duurt ontzettend lang. Al diverse splitters, utp en coax kabels geprobeerd. TV signaal is ook slecht, constant ruis en e48-32 meldingen. Wat opvalt is dat wanneer ik de internetkabel in de splitter doe het beeld van de tv NOG slechter wordt.

Postcodegebied waarin ik zit is het internet sowieso traag volgens mij, geen goede snelheden. Heb ik een keer gezien op een website waarvan ik de link niet meer weet. Volgens mij kan ik maar 30 mbps halen?

Heeft het zin als ik naar een andere provider ga? En zo ja, welke? Of zal ziggo de beste snelheid/stabiliteit moeten geven?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ziggo play en connect start
Technicolor tc7210 modem
sony 55x8509c tv
postcodegebied 2593 aw

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Diverse utp/coax/splitters geprobeerd, geen resultaat
Ziggo monteur komt dinsdag maar ben bang dat het geen hardware probleem is?
Op de modem 2.4 ghz kanaal op 11, 5 ghz op auto. Heeft het zin om 5 ghz uit te schakelen? Of juist 2.4? USB/NAS en UpNp uitgeschakeld omdat deze functies ook zorgen voor een raar probleem: zodra je internet via de kabel wil kan je niet meer inloggen op de modem. Oplossing gevonden via google door usb/upnp uit te schakelen, maar dit mag geen consequenties hebben voor de internetsnelheid toch?

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/00mnpuvutxgcw.png

Alle reacties

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-11 10:27

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Sowieso 0,0 nut om een wifi speed test te doen, begin eerst eens bekabeld.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:49

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

SX-Superfly schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 00:42:
Mijn vraag
Internet is ontzettend traag. Wifi valt constant uit, kabelverbinding is ook traag; zie daarvoor screenshot van speedtest. Fatsoenlijk netflix kijken is er niet bij, beeld geeft constant ruis. Een app van 20 mb downloaden op de telefoon duurt ontzettend lang. Al diverse splitters, utp en coax kabels geprobeerd. TV signaal is ook slecht, constant ruis en e48-32 meldingen. Wat opvalt is dat wanneer ik de internetkabel in de splitter doe het beeld van de tv NOG slechter wordt.

Postcodegebied waarin ik zit is het internet sowieso traag volgens mij, geen goede snelheden. Heb ik een keer gezien op een website waarvan ik de link niet meer weet. Volgens mij kan ik maar 30 mbps halen?
:?

Het gaat hier om kabelinternet, wat er over koperpaar met DSL haalbaar is, is totaal niet relevant.

Nu, mbt je probleem. Allereerst: dit is overduidelijk een probleem in de coaxbekabeling waarmee de modem (en je TV) gevoed wordt. Het heeft dus nul zin te kijken naar WiFi, toepassingen op je LAN etc. Zelfs onhebbelijkheden van de modem zijn waarschijnlijk niet van belang.

Eigenlijk moet je om te beginnen maar een vraag zien te beantwoorden: komt het signaal goed jouw huis binnen?

Zo ja is (een deel van) jouw coaxbekabeling/apparatuur prut en moet je uitzoeken waar het fout gaat en dat vervangen.
Zo nee is er een probleem met het signaal wat Ziggo aanlevert en moeten zij dat oplossen voor je.

Nu, simpelste manier om dat uit te zoeken is om je modem direct op de overnamepunt aan te sluiten waar het Ziggo-signaal je huis binnen komt met een korte coax kabel waarvan je weet dat het goed is.

Dus:
- zoek waar coax je huis binnenkomt (meestal via groene kabel). In huizen voor +-1980 zal dat doorgaans in de woonkamer aan de voorgevel zijn, vanaf +-1980 zal het meestal in de meterkast zijn.
- trek wat dan ook nu aan de eerste aansluitpunt verbonden is eraf
- modem direct op dat eerste aansluitpunt aansluiten met korte, goede kabel (kabel dat bij installatiepakket meegeleverd was is prima).
- laat modem online komen en kijk hoe de verbinding nu is.

Oslik blyat! Oslik!

• SX-Superfly
Bedankt voor de reacties.

De woning is van voor 1980 en het signaal komt binnen in de woonkamer, bij de voorgevel. De splitter en kabel die ik gebruik komen uit het installatiepakket van ziggo. De coax kabel voor TV signaal komt van de hifi expert en is extra dik en ongeveer 1 meter lang (de tv staat direct naast het modem):

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/vjpzdikpry0i9.jpg

Als ik de modem direct aansluit op het punt waar nu de splitter zit blijft het signaal traag; geen verbeteringen.

Ik vond in huis nog de volgende punten die misschien ook met het signaal te maken hebben:

Meterkast (rechtsboven een groen/gele kabel; heeft dit te maken met internet/tv?):

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/r8nc29uevxemd.jpg

In de slaapkamer aan de voorgevel komen draden uit de muur met daaraan een voor mij vreemd kastje met een telefoonkabeltje eraan... moet ik hier iets mee doen?

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/narc8x3ydbof4.jpg

Het vreemde is dat ik na het installeren van de modem vorige week ik prima signaal had. Het was niet snel, maar ik kon wel fatsoenlijk Netflix kijken. Dat is nu voorbij, zelfs youtube filmpjes laden duurt super lang. Op de één of andere manier is het signaal nu bagger.

[ Voor 5% gewijzigd door SX-Superfly op 09-10-2016 12:27 ]

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Je hebt kabel. Ongeacht de zone waar je zit zou je "snel" internet moeten hebben. Kabel is niet zo beperkt door afstanden als bij DSL. Woon in middle of nowhere, DSL <2mbit, kabel 240Mbit :)

Heb je digitale TV? Ik ken die ziggo dingen niet ( ik heb telenet ) maar daarin kan je in instellingen ergens de signaalkwaliteit en signaalsterkte zien. Ik vind wel vreemd. Dat is gewoon splittertje bij jou. Hier is dat splitter/versterker. Want anders als je TV2 opzet, is het analoge signaal op TV1/modem slechter. (duidelijk merkbaar)

Volgens mij is het eerder een probleem met de toevoer naar je huis en niet zozeer in je huis zelf. Lijkt me eerder probleem voor de ziggo-man.

Loopt de kabel bij jullie onder ze straat of hangt die aan palen? Ik had vroeger ook last van slecht signaal, bleek dat er water in het bakje was gekomen op de straatpaal :/

PS die dikke groen/gele kabel in je meter kast = Aarding (of zou aarding moeten zijn, geen idee als het doe het zelver gefixed heeft :o ). Loopt gewoon van je kast rechtstreeks de grond in, meer niet.

[ Voor 10% gewijzigd door SadisticPanda op 09-10-2016 12:38 ]

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 04:17
In ieder geval Ziggo bellen om een fatsoenlijk AOP te plaatsen.

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Gebruiken ze tegenwoordig niet een TRAS 1000 DIO-01 + (UMU-1006T), AOP-verdeler voor DIO incl. behuizing voor digitale TV en internet ?

http://www.cablers.nl/Ziggo-AOP-compleet-DIOAOP-verdeler

Afbeeldingslocatie: http://www.cablers.nl/WebRoot/Store/Shops/Digiproof/4BE7/FAC8/4123/2925/BCC9/515D/32E5/06E6/Screenshot_2014-05-20_13.50.53_ml.png

Afbeeldingslocatie: http://www.cablers.nl/WebRoot/Store/Shops/Digiproof/537D/D141/7F51/B43F/D7AE/515D/32E5/1F6F/UMU_compleet_800x600.jpg

[ Voor 57% gewijzigd door Breezers op 09-10-2016 12:54 ]

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

• SX-Superfly
Is mijn AOP verouderd? Weten jullie of de ziggo installatiemonteur standaard een nieuwe AOP meeneemt en eventueel een versterker? Ik las in de bevestigingsmail dat er een installatiemonteur komt, en geen storingsmonteur. Die keus is door ziggo gemaakt omdat ze vermoeden dat er met de installatie iets niet goed is gegaan. Volgens mij heeft het niets met de installatie te maken maar is er ergens storing... echter willen ze niet naar me luisteren en sturen ze een installatiemonteur.

Bij het installatiepakket is een SQ601 aansluitdoos geleverd (zoals bovenstaand plaatje), maar die heb ik niet gebruikt omdat er al een geschikte aansluitdoos in de muur zat... of moet ik die SQ601 gaan plaatsen?

Ziggo Speedtest met kabel op dit moment: 12,96 MB down, 11 MB up, ping 9 ms, jitter 1 ms

[ Voor 6% gewijzigd door SX-Superfly op 09-10-2016 13:00 ]

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Ik denk dat als een nieuwe AOP monteert en daarop die SQ601 zet, waarbij je de huidige "splitter" weghaalt, dat je signaal in ieder geval een stuk stabieler zal worden. Een versterker heb je zelden nodig en die gebruik je eigenlijk alleen voor (meerdere) televisies en niet voor internet.

Of dit meteen de oplossing is voor je interne probleem is lastig te zeggen, maar je signaal moet in ieder geval stabieler worden o.a. galvanische scheidingen die storingen in het signaal tegengaan tov de huidige constructie.

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

• SX-Superfly
Kan ik dat zelf monteren met dhz gereedschap? Of de monteur afwachten a.s. dinsdag? Die sq601 is incl een AOP toch? Is iig een complete wanddoos.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ik zou de monteur afwachten. Die AOP is niet in orde, maar kan zijn dat daarachter nog meer brak is. Beter dat het allemaal ineens op orde gemaakt wordt. Laatste wat je wil is dat je het nu net marginaal aan de praat krijgt maar dat het blijft klapperen door achterliggende zooi.

Sowieso, ziet ernaar uit dat niemand hiernaar gekeken heeft sinds de oorspronkelijke aanleg 30 a 40 jaar terug. Hoog tijd dat de eigenaar (tegenwoordig Ziggo) de kans krijgt z''n verantwoordelijkheid een keertje te nemen :)

Oh, en op andere foto's zie ik telefoniespullen die minstens even brak zijn. Als Ziggo het echt niet voor elkaar krijgt kun je een overstap naar DSL overwegen, maar maak je borst maar nat voor gedoe daar. Mocht je dat kiezen, zorg zeker voor een installatiemonteur.

Oslik blyat! Oslik!

• SX-Superfly
Je zegt dat ziggo verantwoordelijk is voor de aansluitingen? Niet de eigenaar van de woning? Ik ben huurder van de woning. Ziggo moet er dus voor zorgen dat de aansluitingen in de woning op orde zijn? Staat dat ergens zwart op wit? En wie zijn aanbieders van DSL? Zijn de kosten voor die aansluiting hoog of is de DSL aanbieder daarvoor verantwoordelijk?

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
ik heb ook het gevoel als ik je AOP bekijk.. dat er nog een kabel weer doorgelust is :?

kan je het binnenwerk van je AOP ook naar voren krijgen? zonder dat je de groene kabel beschadigt etc ;)

404 Signature not found

• SX-Superfly
Hoe doe ik dat? De wanddoos demonteren?

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

SX-Superfly schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 14:22:
Je zegt dat ziggo verantwoordelijk is voor de aansluitingen? Niet de eigenaar van de woning? Ik ben huurder van de woning. Ziggo moet er dus voor zorgen dat de aansluitingen in de woning op orde zijn? Staat dat ergens zwart op wit?
De eerste aansluitpunt in huis en de kabels erheen vanuit straat zijn eigendom van Ziggo. Alles verderop in het huis, tussen dat je le TV(s) en modem(s) zijn eigen verantwoordelijkheid van de Ziggo klant. Normaliter ben jij dat, maar dat kan (in je huurcontract) anders geregeld zijn tussen verhuurder en huurder.

Ziggo's Algemene Voorwaarden
[...]
11.9 Wij leveren een dienst tot aan het aansluitpunt. Ziggo
is verantwoordelijk voor het goed functioneren
van het netwerk tot aan het aansluitpunt. U bent
verantwoordelijk voor de interne bekabeling vanaf het
aansluitpunt tot het product en/of de randapparatuur en
voor de randapparatuur.
En wie zijn aanbieders van DSL? Zijn de kosten voor die aansluiting hoog of is de DSL aanbieder daarvoor verantwoordelijk?
Eh, KPN en dochterbedrijven Telfort en XS4All, concurrenten Tele2 en Online etc etc.

Stuk voor stuk hanteren ze eigen aansluitbeleid en -kosten. Kijk op de websites voor actuele prijzen & aanbiedingen. Let daarbij in jouw geval vooral op installatie: is dat gratis? En wordt de aanwezige telefonie-infra voor je gefatsoeneerd?
Sowies, dit is DSL, dus die maximumsnelheid van 30Mbps down zal hier gelden. Bij coax kun je 500Mbps krijgen van Ziggo (tegen flinke prijs) - maar voor beide moet de infra op orde zijn en zoals gezegd, je coax WCD ziet eruit alsof het in geen decennia nagekeken is en je telefoonspul hangt los met onafgeschermde draden aan alle kanten. Wacht dus bovenal die monteur af, het gras ziet er namelijk aan andere kant ook allesbehalve groen uit :o

Oslik blyat! Oslik!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

SX-Superfly schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 14:22:
Je zegt dat ziggo verantwoordelijk is voor de aansluitingen? Niet de eigenaar van de woning? Ik ben huurder van de woning. Ziggo moet er dus voor zorgen dat de aansluitingen in de woning op orde zijn? Staat dat ergens zwart op wit? En wie zijn aanbieders van DSL? Zijn de kosten voor die aansluiting hoog of is de DSL aanbieder daarvoor verantwoordelijk?
Ziggo is verantwoordelijk tot aan de hoofdcontactdoos in het huis. De rest is voor jou.

Btw voor je overstap bekijkt naar dsl, zou ik eerst kijken wat je kan krijgen. Voor zelfde geld zit je op max 3 mbit profieltje :D

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

• hcQd
SMSfreakie schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 14:34:
ik heb ook het gevoel als ik je AOP bekijk.. dat er nog een kabel weer doorgelust is :?
Dat dacht ik eerst ook, maar het is gezichtsbedrog.

• SX-Superfly
Thanks voor de uitleg. De bekabeling in huis is dan toch alleen de kabel vanaf de wanddoos naar de modem? Dat heb ik op orde. Het prkvleem ligt waarschijnlijk aan de wanddoos en alles daarachter; dus de verantwoordelijkheid van ziggo. Ik hoop dat de monteur alles in één keer kan fixen a.s. dinsdag.

• SMSfreakie
  • Niet online
hcQd schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 14:45:
[...]

Dat dacht ik eerst ook, maar het is gezichtsbedrog.
ik denk het nog steeds.. maar het zou inderdaad ook zomaar bedrog kunnen zijn..

404 Signature not found

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

SMSfreakie schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 14:34:
Verrek ja, het ziet er inderdaad uit als een (oude, totaal niet afgeschermde) rijgdoos. Dat doorlussen kost je alvast de helft van je signaal en het niet afgeschermd zijn betekent dat je gestoord wordt door alles van T-DAB (digitale radio), digitenne en LTE (4G) tot en met electrische brom van apparaten in de buurt zoals je modem.

Is bagger, moet vervangen worden. Doet de monteur voor je.

Maar...

Wat hangt er aan dat dunne zwarte coaxdraadje waarnaar doogelust wordt? Als je deze brakke rijgdoos vervangt door een fatsoeniljke WCD wordt niet meer doorgelus. Als jij of iemand anders in huis TV kijkt op andere plek, dan verlies je (het op dit moment geheid erg brakke) signaal.

Gaat het hier om een appartement of volledig woonhuis dat je huurt? Heb je nog bovenburen? Kijken zij TV via de kabel? En betalen ze apart aan Ziggo daarvoor, of betalen jullie beide aan de verhuurder?
kan je het binnenwerk van je AOP ook naar voren krijgen? zonder dat je de groene kabel beschadigt etc ;)
Ik zou het gewoon laten zoals het is tot de monteur komt. TS is duidelijk niet thuis in de materie, heeft overduidelijk een ongeschikte aansluiting en heeft al een monteur geregeld. Laatste wat je wil is dat je het zelf nog net iets kapotter prutst en daar vervolgens een rekening voor krijgt :o

Oslik blyat! Oslik!

• hcQd
dion_b schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 14:47:
Verrek ja, het ziet er inderdaad uit als een (oude, totaal niet afgeschermde) rijgdoos.
Er zit een groef voor een tweede kabel, maar dat wil niet zeggen dat het een rijgdoos is. Vaak wordt hetzelfde frame zowel voor einddozen als rijgdozen van een zelfde serie gebruikt. Ik zie ook geen afsluitweerstand zitten die je wel zou verwachten als het een rijgdoos zou zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door hcQd op 09-10-2016 14:51 ]

• SX-Superfly
Bedankt weer voor de reacties. Ik hoop dat de ziggo monteur voor me aan de bak gaat met het vervangen van die meuk.

Welk zwarte dunne draadje naast de coax kabel bedoel je dion_b? En wat is een rijgdoos en een wcd?

Ik hier een complete woning, geen kamer oid. Het is een apart adres. Bovenburen heb ik niet. Onderburen wel en daaronder een winkel. We betalen ons eigen abonnement. Internet en TV worden dus niet gedeeld.

[ Voor 4% gewijzigd door SX-Superfly op 09-10-2016 18:59 ]

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

SX-Superfly schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 18:55:
Bedankt weer voor de reacties. Ik hoop dat de ziggo monteur voor me aan de bak gaat met het vervangen van die meuk.

Welk zwarte dunne draadje naast de coax kabel bedoel je dion_b?
Op de foto meen ik een zwarte coaxkabel links van de groene erin te zien steken. Maar mogelijk kijk ik scheel, paar mensen hierboven zien alleen de gleuf waar een kabel in zou kunnen steken.
En wat is een rijgdoos
Een WCD (zie hieronder :+ ) die het signaal doorlust naar een volgende aansluiting elders in huis. Zonder al te technisch te worden, dit is funest voor je signaal - het is bijna niet te doen om het zowel op de rijgdoos zelf als op de andere aansluiting tegelijk goed te krijgen voor alle frequenties.
en een wcd?
WandContactDoos.

Een ding in de muur waar je je coaxkabels in prikt.
Ik hier een complete woning, geen kamer oid. Het is een apart adres. Bovenburen heb ik niet. Onderburen wel en daaronder een winkel. We betalen ons eigen abonnement. Internet en TV worden dus niet gedeeld.
OK, dat scheelt, dan zou er of er nu een tweede coax naast de groene of niet ligt weinig aan de hand moeten zijn.

Oslik blyat! Oslik!

• SX-Superfly
Bedankt voor de uitleg. Hierbij nog een foto van de wcd:

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/rfmfi2u0cpk3j.jpg

Ik heb op dit moment helemaal geen verbinding meer (geen wifi en geen kabel). Het online lampje van de modem brand ook niet. Reset helpt niet, kabels erin en eruit helpt ook niet. Tv signaal is brak; constant ruis... Vanochtend had ik nog eenbeetje verbinding nu helemaal niks meer. Wat een ellende. Hoe hebben de vorige bewoners hier kunnen internetten en tv kijken?! Geen idee...

[ Voor 7% gewijzigd door SX-Superfly op 09-10-2016 23:51 ]

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01:51
Wat ik zo lees is er iets goed fout aan de kant van Ziggo. Wachten op de monteur is het enige dat je kunt doen.

Ik hoop dat de monteur snel komt. Tot die tijd moet je het gewoon uitzitten. Ik kan het niet mooier voor je maken.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

SX-Superfly schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 23:50:
Bedankt voor de uitleg. Hierbij nog een foto van de wcd:

[afbeelding]
OK, ik keek fout. Zit maar een coaxkabel in (die groene).
Ik heb op dit moment helemaal geen verbinding meer (geen wifi en geen kabel). Het online lampje van de modem brand ook niet.
Als dat niet brandt hoef je ook niets aan LAN-zijde te prboeren.
Reset helpt niet, kabels erin en eruit helpt ook niet. Tv signaal is brak; constant ruis... Vanochtend had ik nog eenbeetje verbinding nu helemaal niks meer. Wat een ellende. Hoe hebben de vorige bewoners hier kunnen internetten en tv kijken?! Geen idee...
Zou goed kunnen dat ze het niet over de kabel gekeken hebben maar over DSL, wat met 30Mbps voor TV en internet marginaal te doen zou zijn. Het originele PTT varkensneus is iig in een van je andere foto's vervangen door een andere aansluiting.

Maar goed, deze bagger op de kabel hoort niet en gaat morgen als ik het zo lees aangepakt worden. Met een enkele TV en enkele modem hoort het gewoon met de splitter die je hebt (of de andere die Breezers benoemde en eigenlijk bedoeld is voor in de woonkamer) helemaal strak te zijn.

Oslik blyat! Oslik!

• SMSfreakie
  • Niet online
nou aan de hand van de postcode en fourstack.... gok ik dat TV over DSL ook niet echt een succes verhaal gaat zijn

404 Signature not found

• SX-Superfly
De monteur is net de deur uit. Nieuwe wanddoos gemonteerd maar loste het probleem niet op. Nieuwe modem aangesloten (Ziggo connect Box) en toen was het probleem opgelost. 38 mb down en 4 mb up met wifi. Netflix stoort niet meer en digitale tv ook niet.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Vaag, er moet iets dramatisch mis geweest zijn met de modem om zoveel zooi te produceren :o

Naja, eind goed, al goed :)

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1