Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

1060 of 1070 of 1080?

Pagina: 1
Acties:

• El Toro
  • Registratie: Mei 2015
  • Niet online
Beste tweakers,

Ik wil graag een optimale ervaring voor virtually reality en mijn 1440p ultrawide scherm.
Het scherm is 60 hz dus volgens mij heeft meer dan 60 fps geen zin (klopt dit?).

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?
Ik wil gaan gamen, zoals: GTA V, mafia III en virtually reality games.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Ik heb geen budget voor de grafische kaart, maar als een 1070 voldoet wil ik uiteraard geen 1080 kopen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Welke merken kunnen jullie aanbevelen? Zelf denk ik dat MSI een goede keus is.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Het liefst moet de grafische kaart stil zijn, maar dit is geen must.

Mijn huidige configuratie:
Intel I5 6400
Asus B150 pro gaming/aura
MSI gtx 750 ti
Coisair cx 450m
SanDisk ultra II 240gb

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?

Ik wil gewoon vloeiend kunnen gamen.

Vragen:
Welke grafische kaart moet ik kopen om vloeiend te kunnen gamen op een virtually reality bril en een 1440p ultrawide scherm?

Als mijn scherm 60hz is heeft het zin om meer dan 60 fps te produceren?

Ik wil de HTC vive kopen, is dit een goede keuze?

Is er een groot verschil tussen de 1440p ultrawide schermen van ongeveer 750 euro?

TOEVOEGING: klopt het dat je vr bril en je monitor te gelijk worden aangestuurd? Kan je dit uitzetten? Want het lijkt mij zonde van de rekenkracht die naar de monitor gaat.

Voldoet de voeding? (480 Watt)

Alvast bedankt.

[ Voor 4% gewijzigd door El Toro op 09-10-2016 13:28 ]

• rigbuilder
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 30-08 21:03
Hoi el toro,

Ik heb zelf een ultrawide met 3440x1440 resolutie. Ik zelf gebruik de GTX 1080 omdat ik spellen zoals de witcher 3 af speel en op deze resolutie. Wil je gewoon vloeiend gamen, tja dan ga je toch al naar een gtx 1080 als je geen compromis wilt. Ben je tevreden met wat lagere settings dan kun je een GTX 1070 overwegen. Een 1060 raad ik niet aan op deze resolutie.

Eigenaar van Rigbuilder.nl

• El Toro
  • Niet online
Bedankt voor je berichtje rigbuilder!

Weet je toevallig of een 1070 ook goed genoeg is om een vr games goed te laten verlopen? Zelf denk ik van wel aangezien ze nu een 960 als minimum aanraden.

Verwijderd

Voor gaming op een ultrawide met dergelijke resolutie adviseer ik een GTX 1080. Er zijn nu al games waarbij een 1080 op hoogste settings niet aan 60 fps komt.

Welke voeding heb je exact? Een Corsair RM 480w heb ik nog nooit van gehoord.

In je inventaris zie ik als behuizing een Nano S staan. Klopt het dat je die gebruikt? Zo ja, opletten bij aanschaf van een videokaart. Deze mag niet meer dan 2 slots dik zijn.

• El Toro
  • Niet online
Ik ga dan toch maar voor een 1080.
Ik heb een pricewatch: Corsair CX450M, foutje :) . Kan die voeding een 1080 aan?
Ik heb een nzxt H440 New Edition als behuizing.

Vraagje uit nieuwsgierigheid, ik heb toch niks aan meer dan 60 fps als ik maar een 60hz monitor heb?

Bedankt!

[ Voor 17% gewijzigd door El Toro op 09-10-2016 13:31 ]

Verwijderd

450w is genoeg voor een systeem met GTX 1080. Gezien de andere onderdelen is de kwaliteit wel wat magertjes. Een pricewatch: Enermax Revolution X't II 450W of pricewatch: Corsair RM550x zou niet misstaan. Maar goed, je hebt de CX450M nu eenmaal dus je zal het ermee moeten doen.

• El Toro
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 14:20:
450w is genoeg voor een systeem met GTX 1080. Gezien de andere onderdelen is de kwaliteit wel wat magertjes. Een pricewatch: Enermax Revolution X't II 450W of pricewatch: Corsair RM550x zou niet misstaan. Maar goed, je hebt de CX450M nu eenmaal dus je zal het ermee moeten doen.
Hoe bedoel je precies 'gezien de andere onderdelen'?

Verwijderd

Een CX450M gebruik je in een budget game pc. Jou moederbord, behuizing, videokaart en monitor zijn het budget kaliber ver voorbij.

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:53
Als je serieus en direct met VR aan de gang wilt en het budget laat het toe, dan zou ik sowieso voor de GTX 1080 gaan.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• El Toro
  • Niet online
Bedankt voor alle reacties!

Wat voegt een rm 550x zoveel toe dan?

En als ik het goed begrijp voldoet een 1070 voor een 1440p ultrawide en vr gaming, alleen als ik alles op max wil dan moet ik toch een 1080 nemen. Klopt dit? En kan ik de 90 fps halen met een 1070 op vr bril?

• Flamesz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13:58
De meeste VR games die momenteel op de markt zijn zijn niet super zwaar. Toen Tweakers de 1070 en de 1080 benchmarkte met VR games in hun review haalde de 1070 makkelijk gemiddeld 90 frames in 2 van de zwaarste VR games op het moment. Waar je eigenlijk naar wil kijken is de minimum framerate die je haalt maar blijkbaar was dat niet lager dan 81 met de aftermarket 1070 kaarten, wat blijkbaar niet ver genoeg onder de 90 is dat de reviewer het überhaupt noemt.
Je kan er voor kiezen om te future proofen en alsnog een 1080 te kopen, maar dan is het misschien beter die extra euro's te besparen en die te gebruiken voor een upgrade wanneer dit echt nodig zou zijn.

Verwijderd

El Toro schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 14:35:
Wat voegt een rm 550x zoveel toe dan?
Kwaliteit, 5 jaar langer garantie, langere levensduur en veel lager geluidsniveau.
Pagina: 1