Laptop gezocht voor fotograaf/webdeveloper

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Na een lange lange zoektocht nog steeds geen laptop gevonden die ik wou. Heb al alle optie's die ik maar kan bedanken bekeken maar nog steeds niks... Zowel laptop, ultrabook, hybrid, ...

Ik wil een compacte 13-14-15 inch laptop met minimaal full HD resolutie, 8 GB ram, 256GB SSD en een Skylake of Kaby Lake CPU. Hij moet immers een tijd meegaan. Thuis wil ik mijn keyboard, muis en scherm aansluiten maar on the go moet hij ook perfect werkbaar zijn.

Nu zijn alle optie's die ik bekeken heb wel ergens iets mis mee qua bouwkwaliteit of dergelijke (slecht scherm, bloatware, ...)

Mijn budget ligt rond de 1000 euro. Het moet niet per sé een ultrabook zijn. De dikte van een Macbook Pro vind ik ook goed (2.5cm) echter moet het wel een Windows machine zijn!

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik ben zelf bezig met fotografie, moet zeker Lightroom kunnen draaien en kunnen webdevelopen en dergelijke. Gamen is geen must maar zou mooi zijn. VMWare virtualisatie voor een Win XP er op zou ook moeten werken.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Deze heb ik al gevonden of spraken mij aan maar hebben dan toch weer ergens een probleem..

- Dell XPS 13: Deze lijkt ideaal, echter vind ik hem nergens aan de geadverteerde prijs, ruim 200-300 euro boven budget.
- Asus UX310UA/UQ - Lijkt een goede keuze maar ik vind nergens een 256gb ssd model en kleur is enkel zilver of goud?
- Lenovo IdeaPad 710S - bloatware etc
- Lenovo Yoga 710 - bloatware etc..
- Dell Inspiron 13 5000 - Plastiekerig, slecht scherm...

Iemand nog ideetjes want het begint dringend te worden!

Alvast bedankt

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2016 18:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

En de bloatware eraf halen is geen optie?...

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

HP Probook 650 met docking? Maar dan zit je weer net boven budget denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Fietsbel schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 18:08:
En de bloatware eraf halen is geen optie?...
Zeker wel, maar er zijn nog wel dingen die me niet aanstaan aan de Lenovo's!
Fairy schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 18:12:
HP Probook 650 met docking? Maar dan zit je weer net boven budget denk ik.
Mhm ja, valt wel mee op zich maar HP ben ik niet meer zo'n fan van. Hoewel ze aantrekkelijke laptop's maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 20:11

DarkSide

theres no place like ::1

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Klopt, ook naar gekeken maar relatief dikke bezels rond scherm vind je niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Ik denk dat dit topic intussen wel klaar is voor Laptop Aankoopadvies

Je zult zelf ook even op onderzoek uit moeten. Wij weten niet welk design jij mooi vind. De bezels boeien jou blijkbaar, ik ben zelf meer van de specs, het scherm moet goed zijn, de rand boeit me niet.

Ik zou je adviseren om het naar aankoopadvies te plaatsen. PS. "Dringend" roepen voor aankoopadvies is niet echt netjes. Mensen staan je hier gratis te adviseren zonder enig commercieel belang. Tweakers helpen elkaar graag :)

PS. Zoeits dan http://www.mediamarkt.nl/...k-80sw006amh-1464609.html

Wel dunnere bezel. Bloatware boeit niet. Je activeert windows 10 en zet er daarna een schone windows 10 op vanaf stick en je bent klaar. Alleen nog effe wat drivers misschien.

[ Voor 99% gewijzigd door Fairy op 08-10-2016 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 20:11

DarkSide

theres no place like ::1

Idd geen idee wat jij belangrijk vindt.
Je gaf aan dat je niets kon vinden met 256gb ssd. Maar blijkbaar zijn ook de vezels belangrijk.
De lenovo is ook volgens mij een prima laptop. En idd gewoon bloatware weg halen (geld eigenlijk voor elk merk)

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik maak een topic aan in het adviesforum. bedankt voor de tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Na reacties op mijn vorige topic werd er gezegd dat ik beter hier een topic startte voor advies..

Wat ga je met je laptop doen?
Windows laptop! Is voor freelance werk en thuisgebruik.

Ik ben zelf bezig met fotografie, moet zeker Lightroom kunnen draaien en kunnen webdevelopen en dergelijke. Gamen is geen must maar zou mooi zijn. VMWare virtualisatie voor een Win XP er op zou ook moeten werken.

Wat is je budget?
1000 euro +-

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja en nee. 50/50. Gaat veel thuis gebruikt worden met extern scherm en keyboard + muis. Maar on the go moet hij compact en handelbaar zijn maar nog steeds met performance. Ik kom van een laptop die 6cm dik was op het uiteinde (ROG G73SW). Accuduur is rond de 8 uur wel goed voor mij.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ben vooral fan van de Dell XPS 13, deze ligt net buiten budget.. Toch hou ik hem nog in optie. Beter een goede laptop dan een die ik minder lang kan gebruiken.

De Dell Inspiron serie vind ik ook best mooi en goed. Alleen las ik dat ze slechte schermen hadden. Heeft de Latitude serie misschien betere schermen? Ik vind er zo weinig over. Als fotograaf hecht ik hier wel veel belang aan.

Andere merken, die mogen zijn Asus of Lenovo. Sta open voor suggesties!

Voorkeuren qua vormgeving
Geen zilveren laptop! Anders was de Asus UX310UA zeker een winner maar bevalt me niet in smaak. Liefst dunne bezels aan het scherm.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Voor lightroom heb je inderdaad een deftig scherm nodig. Sowieso liefst mat en een hardware calibratietool is zeker geen overbodige luxe, eigenlijk eerder verplicht. Een goed scherm niet calibreren is net zo erg als een slecht scherm hebben.

Kijk anders eens rond in de mediamarkt. Daar staan veel laptops gebruiksklaar opgesteld, kun je je in ieder geval een beeld vormen. Volgens mij hebben ze ook een huismerk (Peaq? ofzo). Die schijnen best goed te zijn.

deze http://www.mediamarkt.nl/...5-i7n2-alurs-1408670.html

Een IPS scherm en van die 200 euro die je overhoud haal je een SSD en een HDD case (USB3). Dan heb je meteen een externe disk voor backup :)

Of je doet t in 1x goed http://www.mediamarkt.nl/...b-g2015-i5n1-1438818.html die meld alleen geen IPS, maar is het misschien wel.

Edit 3:
Ook weer getackeld http://www.mediamarkt.nl/...b-p2015-i7n1-1438833.html

[ Voor 35% gewijzigd door Fairy op 10-10-2016 14:40 ]

Pagina: 1