• kazz1980
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-02 09:34

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
Tegenwoordig zijn er steeds meer gadgets die meerdere zaken combineren.
Zoals een telefoon anex MP3-speler.
mp3-speler anex cd-speler.
DVD-CD-rom -CD-RW -combi.
Horloge anex fotocamera(atje).

En nog veel meer van die gadgets.

Maar is dit nu wel zo handig als het lijkt?
Als één van de zaken kapot gaat is het hele apparaat waardeloos.
Wil ik een simpel apparaat met slechts één functie dan is dat steeds moeilijker te vinden.
En al die combi-dingen zijn vaak ook nog eens veel duurder.

Wat denkt iedereen hierover?
Zal er ooit een Combi-palmtop-PC-telefoon-spelcomputer-mp3/cd-speler-TV zijn in pocket formaat? En zou dat gekocht worden?

hier stond iets interessants, maar het is even weg...

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

ALS ik al die functies wilt, dan is het alleen maar wegens ruimtegebrek.

Dus voor mij is dat alleen maar mobiele dingen.

Een telefoon/pda/mp3-speler combo is wel handiger.
Maar dan moet het wel net zo klein zijn als degene dat ik het meest gebruikt. De mp3-speler dus.

Anders is het veel makkelijker om aparte dingen te kopen, kan je zelf beslissen welke je wel en welke niet meeneemt.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• Takahandar
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:49
Als een van de onderdelen ervan stuk gaat lijkt me iets vervangen duur ?

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-03 12:14

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

ach tegenwoordig proppen ze al zoveel in een chippie dus het kan zijn dat het ooit zover komt.

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-02 13:08

Stropdas

Insert subtitle here

Je kan het vergelijken met audiosystemen, nu zit het meeste ook allemaal in een toren, cd, casette (optie dan he, verdwijnt ook een beetje), radio etc.

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

Verwijderd

Ik vind het zelf wel handig, alleen de kwalitiet wordt er meestal wat minder op :( dit komt naar mijn id doordat er een aantal kleine functies in de functies (kunnen jullie het volgen? :P ) zijn weggelaten omdat er simpelweg geen ruimte voor is... :)

• Platypussy
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-03 14:25
ik vrees van wel Kazz; de mooderne mensch gaat steeds meer waarde hechten aan mobiliteit, dus komt er automagisch steeds meer vraag naar kleine handige gadgets die veel functies hebben zodat je niet meer allerlei losse apparaten hoeft mee te zeulen.

• kazz1980
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-02 09:34

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
Misschien wel.
Een apparaatje dat via soort van USB poortjes steeds verder is uit te breiden?
Ik heb al eens gehoord van een Jas met daarin GPS, mobieltje, mp3-speler, TV-tje. radio....en dergelijke.
Heel cool.
Maar handig? kweetniet hoor

hier stond iets interessants, maar het is even weg...

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:58

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Persoonlijk heb ik liever de zaken apart. Zo wil ik ook liever niet zo'n Nokia Communicator, omdat ik liever een losse telefoon en PDA heb. Maar goed, dat is voor iedereen weer een andere keuze. Voor beide keuzes zijn plus- en minpunten te verzinnen. Voor mij wegen de pluspunten van aparte apparaten het zwaarst.. :)

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

• Platypussy
mja... dat wordt idd wel weer erg overdreven. Je hebt nu ook al handfree sets voor voetgangers (plugje in je oor, microfoontje in je kraag, komt op ongeveer hetzelfde neer).
Ik ben ook niet zo'n voorstander van alles-in-een-apparaten. Net als bij bijvoorbeeld een computersysteem met alles on-board krijg je dan apparaten die van alles kunnen, maar die al die taken dan maar met magere kwaliteit doen.
Als (wannabee)tweaker wil ik zoveel mogelijk controle hebben op de keuze van de componenten van m'n apparaten.

Verwijderd

Ik weet wel zeker dat zo'n alles-in-een product er komt. En dat lijkt me alleen maar handig en fascinerend.
Als je allerlei apparaten wilt combineren, dan moet je voor iedere functie van het te ontwikkelen apparaat natuurlijk wel wat minders verwachten dan een los apparaat met dezelfde functionaliteit, maar uiteindelijk kom je echt wel een keer op het niveau van een los apparaat in een gecombineerd apparaat, al is het wat later.

• kmf
  • Niet online

kmf

Op donderdag 28 juni 2001 21:26 schreef BLC_Twan het volgende:
Als een van de onderdelen ervan stuk gaat lijkt me iets vervangen duur ?
Hmm... tegenwoordig gaan er maar heel weinig kapot eigenlijk.. Zeker als het om "niet bewegende" onderdelen gaat, zoals een mp3-speler/pda

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• kmf
  • Niet online

kmf

Op donderdag 28 juni 2001 21:54 schreef Platypussy het volgende:
mja... dat wordt idd wel weer erg overdreven. Je hebt nu ook al handfree sets voor voetgangers (plugje in je oor, microfoontje in je kraag, komt op ongeveer hetzelfde neer).
Ik ben ook niet zo'n voorstander van alles-in-een-apparaten. Net als bij bijvoorbeeld een computersysteem met alles on-board krijg je dan apparaten die van alles kunnen, maar die al die taken dan maar met magere kwaliteit doen.
Als (wannabee)tweaker wil ik zoveel mogelijk controle hebben op de keuze van de componenten van m'n apparaten.
Dat is iets wat elke tweaker bekend is, alles in een betekend minder/slechtere functies >:)

Maar wat is nou "alles in een"? Als een PDA over een jaartje 400Mhz snel is met 10 GB HD, 128ram, en ingebouwd sim-slot dan is het alleen maar logisch dat je je mp3-speler/mobiel niet meer meeneemt :P

Behalve... als je even alleen maar een apparaat nodig hebt (sporten bv) dan is het natuurlijk beter om die superkleine mp3-speler te nemen.

Misschien een idee? Een basis-station en afneembare modules die ook apart kunnen functioneren?
GSM-module. Los kan het mbv headset bellen. Gekoppeld aan "mobile pc", kan je internetten met je PDA.
MP3 module. Los, gewoon mp3 speler. Gekoppeld.... ehm.... minder processorkracht nodig tijdens afspelen van mp3? Of gewoon een opslagmedium om bestanden uit te wisselen.

• Platypussy
Het hele vervelende aan van die volledig geintergreerde apparaten is dat je er niks aan kan tweaken. Neem een Imac: een compleet-alles-in-één-oplossing, maar je kunt er werkelijk niets aan veranderen. Je moet 'm maar nemen zoals Apple dat heeft bedacht. Ik stel veel liever zelf mn computers samen.

Verwijderd

Op donderdag 28 juni 2001 22:09 schreef Platypussy het volgende:
Het hele vervelende aan van die volledig geintergreerde apparaten is dat je er niks aan kan tweaken. Neem een Imac: een compleet-alles-in-één-oplossing, maar je kunt er werkelijk niets aan veranderen. Je moet 'm maar nemen zoals Apple dat heeft bedacht. Ik stel veel liever zelf mn computers samen.
Inderdaad, de samenstelbaarheid is veeeel groter + dat er makkelijker iets te vervangen is als het kapot gaat!
Pagina: 1