Hallo
Omdat ik geen harde schijven heb liggen probeer ik via mijn windows server 2016 een computer te PXE booten via WDS.
Mijn doel is dus om een computer via een centrale server te runnen, zonder dat er een harde schijf in de doelcomputer zit
ik krijg het niet voor elkaar om een bruikbaar WIM image te maken van een VHD
De WIM die ik al heb is omgezet van een VHD van een Hyper-V waarop ik windows 8.1 pro heb geïnstalleerd en daarna generaliseert heb en geconverteerd met gimagex
De WIM die ik heb word niet Herkend door WDS onder opstartinstalatiekopieën (Bevat geen geldige installatie kopie)
Als ik hem onder installatiebestanden keurt WDS hem wel goed
De pxe computer hem ook binnen maar Geeft de foutcode 0xc0000098
Zowel de doelcomputer en de image is x64
Hoe maak ik een WIM bestand van de VHD dat gebruikt kan worden als installatie kopie
Specificaties
Omdat ik geen harde schijven heb liggen probeer ik via mijn windows server 2016 een computer te PXE booten via WDS.
Mijn doel is dus om een computer via een centrale server te runnen, zonder dat er een harde schijf in de doelcomputer zit
ik krijg het niet voor elkaar om een bruikbaar WIM image te maken van een VHD
De WIM die ik al heb is omgezet van een VHD van een Hyper-V waarop ik windows 8.1 pro heb geïnstalleerd en daarna generaliseert heb en geconverteerd met gimagex
De WIM die ik heb word niet Herkend door WDS onder opstartinstalatiekopieën (Bevat geen geldige installatie kopie)
Als ik hem onder installatiebestanden keurt WDS hem wel goed
De pxe computer hem ook binnen maar Geeft de foutcode 0xc0000098
Zowel de doelcomputer en de image is x64
Hoe maak ik een WIM bestand van de VHD dat gebruikt kan worden als installatie kopie
Specificaties
offtopic:
De host is een IBM X3650 M2
2x Xeon E5520
34Gb DDR3 ECC
Windows Server 2016
120 Gb SSD
En de Doelcomputer is custom build:
Core 2 duo e7500
MSI MS-7525 (HP OEM)
4gb ddr2 ram
Geen schijf