Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

WIM bestand voor PXE boot

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• SickHekker
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 19-10 17:55
Hallo

Omdat ik geen harde schijven heb liggen probeer ik via mijn windows server 2016 een computer te PXE booten via WDS.
Mijn doel is dus om een computer via een centrale server te runnen, zonder dat er een harde schijf in de doelcomputer zit

ik krijg het niet voor elkaar om een bruikbaar WIM image te maken van een VHD
De WIM die ik al heb is omgezet van een VHD van een Hyper-V waarop ik windows 8.1 pro heb geïnstalleerd en daarna generaliseert heb en geconverteerd met gimagex
De WIM die ik heb word niet Herkend door WDS onder opstartinstalatiekopieën (Bevat geen geldige installatie kopie)

Als ik hem onder installatiebestanden keurt WDS hem wel goed
De pxe computer hem ook binnen maar Geeft de foutcode 0xc0000098
Zowel de doelcomputer en de image is x64

Hoe maak ik een WIM bestand van de VHD dat gebruikt kan worden als installatie kopie

Specificaties
offtopic:
De host is een IBM X3650 M2
2x Xeon E5520
34Gb DDR3 ECC
Windows Server 2016
120 Gb SSD

En de Doelcomputer is custom build:
Core 2 duo e7500
MSI MS-7525 (HP OEM)
4gb ddr2 ram
Geen schijf

Alle reacties

• larshack
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20-11 19:51

larshack

Zonder melk en suiker

Voor zover ik weet kun je geen WIM deployen via WDS om hem dan als volledige installatie te draaien op je computer. WDS is puur bedoeld om Windows via PXE boot uit te rollen. Het gehele WIM bestand (in ieder geval de boot.wim) wordt in je RAM geheugen geladen als PE omgeving. Vanuit daar installeer je vervolgens Windows vanuit de install.wim op je server.

Plus, de foutcode die je krijgt betekent: Windows Boot Configuration Data file does not contain a valid OS entry). Ofwel, de WIM die je probeert te starten is niet bootable.

Edit: je WIM-bestand is natuurlijk gigantisch (in vergelijking met een install.wim of boot.wim) en dat moet dan in je RAM geheugen passen. Ik denk dat het in theorie ergens zou moeten kunnen, maar dat gaat je op dit moment met de huidige hardware van je client niet lukken.

Wat wel kan is een custom PE image maken met Remote Desktop erin (MSTSC), die kun je wél via PXE laten opstarten en laten inloggen op een Remote Desktop Server.

[ Voor 29% gewijzigd door larshack op 08-10-2016 20:37 ]

• SickHekker
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 19-10 17:55
larshack schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 20:34:

Wat wel kan is een custom PE image maken met Remote Desktop erin (MSTSC), die kun je wél via PXE laten opstarten en laten inloggen op een Remote Desktop Server.
Zijn er nog meer opties om een (virtuele) harde schijf aan te maken op mijn server en daar op te runnen vanaf een computer op het netwerk.

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
SickHekker schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 21:14:
[...]

Zijn er nog meer opties om een (virtuele) harde schijf aan te maken op mijn server en daar op te runnen vanaf een computer op het netwerk.
Citrix Provisioning Services maar daarvoor heb je toch nog lokale cache (op harddisk meestal) nodig, of veel RAM geheugen.

https://discord.com/invite/tweakers

• larshack
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20-11 19:51

larshack

Zonder melk en suiker

SickHekker schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 21:14:
[...]

Nee, niet dat ik zo weet. Sowieso duurt het inladen van een volledig besturingssysteem via het netwerk relatief lang (uitgaande van een gigabyte of 20). Enige optie die je zou hebben is Linux netboot, maar daar weet ik zelf niet genoeg van om je daar een volledig advies over te kunnen geven.

• Motion2
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-11 11:39
redfoxert schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 21:31:
[...]

Citrix Provisioning Services maar daarvoor heb je toch nog lokale cache (op harddisk meestal) nodig, of veel RAM geheugen.
Citrix PVS kan dit inderdaad. Je kan zover ik weet ook de cache op de PVS server zetten.
Het booten via PVS gaat ook best rap aangezien je niet direct alle blokken nodig hebt.
Pagina: 1