Beste allen,
Dank voor je blik op mijn post. Mijn eerste post na zes jaar geleden veel opgelet te hebben in alle forums voor de aankoop van mijn (toen) goede game-pc. Zeer nuttig toen, maar ben er te lang 'uit' om van mijn oude systeem iets zinnigs te kunnen combineren tot iets nieuws, als dat al mogelijk is. Hopelijk doe ik recht aan het format.
Mijn idee voor een upgrade is vooralsnog zuiver de videokaart en het RAM. Mijn ideeën hierbij:
Upgrade videokaart: MSI R7 370 Gaming 2gb
of een nieuwere kaart:AMD Radeon RX460 4GB
Kaarten ontlopen elkaar niet veel volgens Futuremark.com. Ik weet alleen niet of ze werkend gaan zijn op mijn huidige systeem, zie onder.
Qua ram vond ik dit in de pricewatch:
Kingston HyperX Fury black (maar vind ik wel een dure oplossing)
•Wat wil je bereiken?
Is het mogelijk om mijn pc te upgraden om bijvoorbeeld Mafia 3 en Fifa17 van nu te spelen? Volstaat om er wat meer RAM en een nieuwere videokaart in te duwen? Hoeft niet de nieuwste kaart te zijn, een oudere prijs/kwaliteit kaart is voldoende.
Of is het aanbevelenswaardig om een compleet nieuw systeem in elkaar te draaien? In dat geval verleg ik mijn aandacht naar de uitstekende BBG's hier.
•Wat mag het gaan kosten?
Een sterk gamesysteem à € 1.200 vind ik op dit moment weer een hoop geld, maar aangezien ik niet ga overclocken en vooralsnog wil spelen op 1080p is een nieuwe game-pc in de budgetklasse (500-600) al voldoende. Mijn budget voor een upgrade zou dan ook max 200 euro zijn als dat haalbaar is.
•Heb je nog bepaalde voorkeuren? Waarom?
Niet echt. Ben wel benieuwd wat ik van mijn huidige systeem gebruiken kan voor een eventueel compleet nieuw systeem. Lijkt mij dat ik de kast, voeding, koeling, harde schijf, SSD nog gebruiken kan?!
•Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.
Mijn hardware van toen (en nu), draaiend op Windows 7, 64-bit:
Kast: Cooler Master CM690II Advanced
Voeding: Corsair CMPSU-800G 800W ATX23
Moederbord: AsRock 870 Extreme3 870 FRG SA
Processor: AMD X6 II1055T 2800 BOX 9MB
Koeling: Scythe Ninja 3 SCNJ-3000
RAM: GEIL DDR3 4GB 1333-999 Value+ K2
SSD: OCZ SSD 60GB 275/285 Vertex2 E (inmiddels upgrade naar Samsung SSD 850 EVO 250GB)
Harde schijf: Samsung 1TB HD103SJ F3 SA2
Videokaart: Sapphire 2GB D5 X HD6950 FR
DVD: Sony Nec 24x SA 7260S BlB
Kaartlezer: Sharkoon Media Reader III USB2
Beeldscherm: Samsung 23 L XL2370 LED
Hopelijk is mijn post 'op niveau', hoor graag als het niet zo is (voor eventueel vervolg). Dank!
Dank voor je blik op mijn post. Mijn eerste post na zes jaar geleden veel opgelet te hebben in alle forums voor de aankoop van mijn (toen) goede game-pc. Zeer nuttig toen, maar ben er te lang 'uit' om van mijn oude systeem iets zinnigs te kunnen combineren tot iets nieuws, als dat al mogelijk is. Hopelijk doe ik recht aan het format.
Mijn idee voor een upgrade is vooralsnog zuiver de videokaart en het RAM. Mijn ideeën hierbij:
Upgrade videokaart: MSI R7 370 Gaming 2gb
of een nieuwere kaart:AMD Radeon RX460 4GB
Kaarten ontlopen elkaar niet veel volgens Futuremark.com. Ik weet alleen niet of ze werkend gaan zijn op mijn huidige systeem, zie onder.
Qua ram vond ik dit in de pricewatch:
Kingston HyperX Fury black (maar vind ik wel een dure oplossing)
•Wat wil je bereiken?
Is het mogelijk om mijn pc te upgraden om bijvoorbeeld Mafia 3 en Fifa17 van nu te spelen? Volstaat om er wat meer RAM en een nieuwere videokaart in te duwen? Hoeft niet de nieuwste kaart te zijn, een oudere prijs/kwaliteit kaart is voldoende.
Of is het aanbevelenswaardig om een compleet nieuw systeem in elkaar te draaien? In dat geval verleg ik mijn aandacht naar de uitstekende BBG's hier.
•Wat mag het gaan kosten?
Een sterk gamesysteem à € 1.200 vind ik op dit moment weer een hoop geld, maar aangezien ik niet ga overclocken en vooralsnog wil spelen op 1080p is een nieuwe game-pc in de budgetklasse (500-600) al voldoende. Mijn budget voor een upgrade zou dan ook max 200 euro zijn als dat haalbaar is.
•Heb je nog bepaalde voorkeuren? Waarom?
Niet echt. Ben wel benieuwd wat ik van mijn huidige systeem gebruiken kan voor een eventueel compleet nieuw systeem. Lijkt mij dat ik de kast, voeding, koeling, harde schijf, SSD nog gebruiken kan?!
•Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.
Mijn hardware van toen (en nu), draaiend op Windows 7, 64-bit:
Kast: Cooler Master CM690II Advanced
Voeding: Corsair CMPSU-800G 800W ATX23
Moederbord: AsRock 870 Extreme3 870 FRG SA
Processor: AMD X6 II1055T 2800 BOX 9MB
Koeling: Scythe Ninja 3 SCNJ-3000
RAM: GEIL DDR3 4GB 1333-999 Value+ K2
SSD: OCZ SSD 60GB 275/285 Vertex2 E (inmiddels upgrade naar Samsung SSD 850 EVO 250GB)
Harde schijf: Samsung 1TB HD103SJ F3 SA2
Videokaart: Sapphire 2GB D5 X HD6950 FR
DVD: Sony Nec 24x SA 7260S BlB
Kaartlezer: Sharkoon Media Reader III USB2
Beeldscherm: Samsung 23 L XL2370 LED
Hopelijk is mijn post 'op niveau', hoor graag als het niet zo is (voor eventueel vervolg). Dank!