Advies gezocht voor het zagen van plastic

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-05 09:11
Sinds gister ben ik eigenaar van een Alienware Graphics Amplifier en hierin wilde ik mijn EVGA Geforce 1070 FTW editie kaart kwijt. Ik wist al dat het krap ging worden qua afmetingen en na mockups te maken van de kaart in de case met photoshop dacht ik dat het wel ging passen.

Helaas is dit niet het geval want er zitten plastic uitsteeksels in de behuizing die ervoor zorgen dat de klep niet dicht kan.

Nu is mijn vraag. ho ekan ik deze het beste verwijderen. Ik dacht aan eruit dremelen. Maar het probleem is dat een dremel niet in de breedte in de kast past om de zijkanten eraf te zagen. Ben helaas geen doorgewinterde case modder. Dus ben ik op zoek naar advies hoe ik dit er wel uit kan krijgen zonder barsten etc te veroorzaken.

In het rood is aangegeven in de foto om welke stukken plastic het gaat.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4NBdVw8.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComputerHoed
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-06 10:34

ComputerHoed

Electronica <3

Heb geen ervaring met de Alienware Graphics Amplifier dus zou je ook niet precies advies daarop kunnen geven..helaas.
Je zou het proberen weg te kunnen knippen (voorzichtig) met een tang, zeker aangezien het om erg kleine stukjes plastig gaat, maar dan bestaat er wel de kans dat je te veel afbreekt/het lelijk eruit ziet.

Ryzen 2700X, Gigabyte Aorus Gaming 7, G.Skills Ripjaws V 3200Mhz 16GB DDR4 RAM, PowerColor Red Devil 5700 XT, Samsung 970 250GB NVMe-SSD, 3x 5TB Toshiba HDD, 500GB Samsung Evo 850 SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Zou inderdaad een tang erop zetten. Eventueel restanten wegvijlen om eea wat strakker af te werken.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
ComputerHoed schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 18:04:
Heb geen ervaring met de Alienware Graphics Amplifier dus zou je ook niet precies advies daarop kunnen geven..helaas.
Je zou het proberen weg te kunnen knippen (voorzichtig) met een tang, zeker aangezien het om erg kleine stukjes plastig gaat, maar dan bestaat er wel de kans dat je te veel afbreekt/het lelijk eruit ziet.
Switchie schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 18:07:
Zou inderdaad een tang erop zetten. Eventueel restanten wegvijlen om eea wat strakker af te werken.
Dank voor het advies! aan wat voor tang zou ik dan moeten denken om het risico van barsten te vermijden?

Weg schuren geen optie met een dremel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Als het fatsoenlijk kunststof is ga je er geen tang op zetten, dit kan er alleen maar voor zorgen dat het ergens breekt waar je het niet wilt...

Wat je het beste kunt doen is met een hele scherpe beitel stukje bij beetje de boel er af steken. Voorzichtig aan en niet te veel in één keer afsteken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RealR
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02-03-2024
Afhankelijk van het soort plastic zou het door knippen kunnen breken of scheuren. Het is lastig te zien hoe dik de ribben zijn maar je kunt proberen om met een stanleymes insnijdingen te maken en vervolgens met een punttang te 'vermoeien' (heen en weer bewegen tot het deeltje loskomt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellum
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23-05 18:44
Sn0wblind schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 18:34:
Dank voor het advies! aan wat voor tang zou ik dan moeten denken om het risico van barsten te vermijden?

Zijkniptang of een nijptang, zorg wel dat die een beetje scherp is.

[ Voor 6% gewijzigd door hellum op 08-10-2016 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
sypie schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 18:42:
Als het fatsoenlijk kunststof is ga je er geen tang op zetten, dit kan er alleen maar voor zorgen dat het ergens breekt waar je het niet wilt...

Wat je het beste kunt doen is met een hele scherpe beitel stukje bij beetje de boel er af steken. Voorzichtig aan en niet te veel in één keer afsteken.
Hmm lastig in te schatten. Het is ongeveer een 1mm dik (misschien zelfs iets dunner) veert een beetje mee als ik het heen en weer beweeg. Maar komt ergens wel broos over.
RealR schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 18:42:
Afhankelijk van het soort plastic zou het door knippen kunnen breken of scheuren. Het is lastig te zien hoe dik de ribben zijn maar je kunt proberen om met een stanleymes insnijdingen te maken en vervolgens met een punttang te 'vermoeien' (heen en weer bewegen tot het deeltje loskomt).
Ik ben bang dat het te broos is daarvoor :(
hellum schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 18:42:
[...]

Zijkniptang of een nijptang, zorg wel dat die een beetje scherp is.
Thanks voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComputerHoed
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-06 10:34

ComputerHoed

Electronica <3

Sn0wblind schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 18:34:
[...]

[...]

Een simpele kniptang moet voldoende zijn & de restanten, zoals Switchie al aangeeft, weg (proberen te) vijlen of evt schuren.
Als je echt hardcore wil gaan en breuken wil voorkomen dan zou je er nog voor kunnen kiezen om het plastic te verwarmen en dan met de kniptang te verwijderen. Maar zoals gezegd, dit kan verschillende gevolgen hebben met plastic, zeker aangezien het moeilijk in te schatten is welke soort plastic is en hoe erg broos het is.
sypie schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 18:42:

Want bij een bijtel breekt/scheurt het niet 8)7

Ryzen 2700X, Gigabyte Aorus Gaming 7, G.Skills Ripjaws V 3200Mhz 16GB DDR4 RAM, PowerColor Red Devil 5700 XT, Samsung 970 250GB NVMe-SSD, 3x 5TB Toshiba HDD, 500GB Samsung Evo 850 SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-06 23:18
Je kan met een soldeerbout ook wel een eind komen (pas op voor schadelijke stoffen bij het inademen) https://www.conrad.nl/nl/...2548_pla-588539&WT.srch=1

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
ComputerHoed schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 18:53:
Want bij een bijtel breekt/scheurt het niet 8)7
Wanneer je een scherpe beitel hebt en rustig aan stukje voor stukje afsteekt breekt er niets en kun je zelfs een lucifer nog dunner maken als je wilt... Maar zoals ik zeg: wel een scherpe beitel nemen... Dat zijn beitels waarbij je maar even met je vinger op de snede hoeft te zitten en al een pleister kunt gaan plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
Dank jullie allemaal voor het advies. Morgen maar even de bouwmarkt in om spullen ervoor te kopen. Denk dat het wel moet lukken zolang ik maar voorzichtig te werk gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Je kan ook een scherp stanleymes gebruiken en daarmee een zwakke plek in het plastic creeren, precies in de hoek zeg maar, door een keer of 5 op dezelfde plek te snijden. Als je diep genoeg gesneden hebt kan je het plastic met beleid los'wiebelen' en op een gegeven moment is het door. Omdat je bewust een zwakke plek creeert bepaal je zelf waar het 'breekt'.

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

Als het een thermoplast is in plaats van een thermoharder kan je ook een soldeerbout gebruiken. Dan smelt je het spul vaak heel gecontroleerd weg. Bij een thermoharder gaat je dat niet lukken, maar dat heb ik op deze plek nog niet vaak gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-E
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 27-12-2024
Met zo'n scherp hobby mesje moet denk ik ook wel lukken. Een scalpel achtig ding (excacto knive)

Deze zijn echt mega scherp... en als t echt maar 1mm dik is moet dat kunnen...

Main rig : X99 Soc Force | i7 5820k @ 4.3 Ghz | 32Gb Dominator Orange ltd @3400 mhz | Aorus 1070Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Een mes, dremel of verwarmde beitel, krijgt dat heel eenvoudig weg. Met een kniptang heb je kans dat de snede doorscheurd.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Met een dremel+ freesje moet het ook kunnen toch? Dan hoef je niet haaks te slijpen zoals bij een slijpschijfje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowBigQ
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 04-06 18:56
Heb zelf plastic met kleine slijpschijf afgehaald. Heb geen dremel maar een goedkoper alternatief.

Het stinkt wel ff omdat het gaat smelten door warmte. Iets ruimer afhalen en restant rustig schuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b1oodrage
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06-05 15:46
Ik snij kleine delen altijd stap voor stap weg met een stanleymes, duurt langer maar vind ik persoonlijk altijd de meest veilige optie zonder lelijke vervormingen.... Bij echt hard kunststof verhit ik t stanleymes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 819991

je kan ook een soldeerbout gebruik , al is dit natuurlijk niet de beste optie !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruzzel
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:09
kniptang speciaal voor plastic, zijn tangen met rechte snijvlakken op de achterzijde waardoor je het vlak afknipt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reb3lzrr
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 26-05 22:33
Ik kan je een japanse style zaag aanraden. Door het dunne, flexibele zaagblad kan je de zaag in krappe hoekjes krijgen en heel netjes deze randjes wegzagen. Het lijkt alsof de onderstaande zaag wel in de ruimte past, maar meet het even voor de zekerheid na.

(bijvoorbeeld deze )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 668692

Een dremel doet wonderen, echt...
Voor dit soort dingen kan ik elke Tweaker aanraden een Dremel te kopen, zo duur zijn ze niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:52
reb3lzrr schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 09:02:
Ik kan je een japanse style zaag aanraden. Door het dunne, flexibele zaagblad kan je de zaag in krappe hoekjes krijgen en heel netjes deze randjes wegzagen. Het lijkt alsof de onderstaande zaag wel in de ruimte past, maar meet het even voor de zekerheid na.

(bijvoorbeeld deze )
Zoiets werkt hiervoor echt prima. Heb zoiets ooit bij de Aldi gekocht voor een prikkie, was ook mijn eerste ingeving toen ik dit zag.

[ Voor 3% gewijzigd door Carpento op 11-10-2016 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuey
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 15:50
Ik heb een dremel clone, en daar zit een flexibele 'slang' bij. Dremel aan een beugel ophangen, benodigde bitje in de slang bevestigen en deze aan de dremel bevestigen en je zou ruimte zat moeten hebben. Wellicht dat dat nog een oplossing is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:12

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Japanse zaag is idd de meest veilige en accurate oplossing, de kans op per ongeluk stukken afbreken waar je het niet wilt, of lelijke uitschieters (wat met een dremel snel gebeurd) is een stuk kleiner.

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Pagina: 1