Vraag

• rzt
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 10-02-2021
Mijn vraag
Welke accu kan ik aanschaffen om mijn adapter te vervangen. Het gaat om de adapter model JY-L4S30 met een output van 14.6V 3.0A. Ik heb weinig verstand van electra en wil niet mijn electronische slider op het spel zetten, vandaar

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
ik heb gegoogled om mogelijkheden, maar nog niet gevonden.

Alle reacties

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-11 20:29
Begin eerst eens met uitleggen waar je het überhaupt over hebt :? Het enige waar we op af moeten gaan is een model naam/nummer.

The devil is in the details.

• rzt
Volgens mij heb ik dat aangegeven: een adapter. Ik wil in plaats van een adapter die op het lichtnet aangesloten moet worden een accu gebruiken om een apparaat (slider voor film) buiten te kunnen gebruiken.

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:53

breinonline

Are you afraid to be known?

Wat voor ruimte heb je dan om de accu in te stoppen? Want dat bepaald het lijkt mij. Als je alleen een adaptersnoertje hebt wat de slider ingaat, dan zul je eenzelfde snoer + plug moeten kopen en die solderen aan een 14,4V accu. Dat komt denk ik het beste in de buurt.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
En hoe lang moet dat mee gaan op 1 lading? Heb je daar ook over nagedacht?

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Volgens mij moet je er met een motorfiets of auto accu een heel eind kunnen komen. 6 Cellen á 2,2V geeft 13,2V dus met een accu welke minimaal 3,3A kán leveren kom je ook aan die (maximale) belasting van 14,6V / 3A. Maar: Houd er rekening mee dat Lood/Zuur én GEL accu's 't niet leuk vinden als ze regelmatig "gedrained" worden en dat je ze eigenlijk continue moet blijven voeden middels een dynamo.

Lithium ION accu's kunnen er wat beter tegen maar daar hangt dan ook niet voor niets een héél ander prijskaartje aan.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• rzt
Dank voor alle reacties. Als het een uur meegaat is het prima. Het zou fijn zijn als de accu enigszins compact en licht is. Moet ik rekening houden met ampere? Mag die hoger/lager?
Pagina: 1