Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marnix.moed
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22-01-2022
Hoi,

weet iemand of/hoe ik de app Here Drive+ kan verplaatsen naar m'n MicroSD kaartje? Of tenminste the offline mappen kan verplaatsen?

De app stond namelijk standaard al op het interne geheugen van mijn Lumia 640ds (Windows Phone 8.1). Ik probeerde extra mappen te downloaden, maar toen gaf ie aan dat er niet voldoende geheugen op het toestel was. Blijkbaar slaat ie de mappen op, op het interne geheugen van 1 GB.
In de instellingen had ik alles al aangevinkt van foto's t/m downloads om op mijn geheugenkaartje op te slaan ipv het internet geheugen.

Wie kan mij helpen?

Beste antwoord (via marnix.moed op 14-11-2016 00:41)

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-09 08:48
marnix.moed schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 23:59:
[...]

Bedoel je met opnieuw beginnen met een nieuwe account, dat je bij de upgrade kunt kiezen voor een schone installatie van Windows 10 Mobile, zonder dat je ouwe password nodig hebt?
Volgens mij wel. Veiligste is misschien eerst toestel terug naar fabrieksinstellingen op Windows 8.1, daarbij verse Microsoft account gebruiken. Daarna upgrade naar 10. Je bent dan wel eventueel gekochte apps kwijt.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Als je in de instellingen naar 'offline kaarten' zoekt (gewoon 'of' intikken en hij vult de rest aan) kun je daar bepalen wat er met je kaarten gebeurt.

Dit is in Windows 10 Mobile.

Mocht je nog in WP8.1 zitten, in de Opslag app, onderaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marnix.moed
jodeltje schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 17:08:

Mocht je nog in WP8.1 zitten, in de Opslag app, onderaan.
Ik zit inderdaad nog op WP8.1. Ik snap even niet wat je bedoelt met Opslag app onderaan. Bedoel je in de Here Drive+ app, en dan in de instellingen? Of in de algemene instellingen van WP8.1? Ik heb een Engelse versie en daar zie ik iets wat Storage Sense heet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Ik bedoelde Storage Sense inderdaad, daar staat bij mij onderaan een verwijzing (link) naar de juiste settings.

Omdat ik al een tijd op W10 zit kan ik je verder niet helpen met instellingen in WP8.1 aangezien het instellingenmenu behoorlijk verandert is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-08 02:19
De optie om de herekaarten op je sd kaart te verhuizen is met één der laatste updates van wp 8.1 verwijderd.

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Enige oplossing is denk ik overstappen naar Windows 10 en 'Kaarten' gebruiken. Daar kun je de kaarten wel op SD kaart installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marnix.moed
Amadeus1966 schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 17:41:
De optie om de herekaarten op je sd kaart te verhuizen is met één der laatste updates van wp 8.1 verwijderd.
Oh whaaat?! Dat is flink balen dan :(

Weet iemand of ik met het verwijderen van de Here Drive map, en opnieuw installeren er wel voor kan kiezen dat het op de Microsd komt?

Of kan ik eigenlijk de Here App wel verwijderen? Ben er namelijk niet achter hoe het verwijderen van de moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
marnix.moed schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 18:27:
[...]

Of kan ik eigenlijk de Here App wel verwijderen? Ben er namelijk niet achter hoe het verwijderen van de moet.
Net als iedere andere app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-08 02:19
Aps verwijderen is eigenlijk heel simpel.
In de applijst zoek je de desbetreffende applicatie deze tik je aan en houd het even vast, dan komt er een menu met de mogelijkheid om het te verwijderen.

En neen, met een herinstallatie krijg je niet de mogelijkheid om te kiezen waar de kaarten gedownload worden.

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marnix.moed
Amadeus1966 schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 20:23:
Aps verwijderen is eigenlijk heel simpel.
In de applijst zoek je de desbetreffende applicatie deze tik je aan en houd het even vast, dan komt er een menu met de mogelijkheid om het te verwijderen.

En neen, met een herinstallatie krijg je niet de mogelijkheid om te kiezen waar de kaarten gedownload worden.
Thx, moet bekennen dat ik Android gewend ben en die applijst helemaal ben vergeten. Ik zat de hele tijd in All Settings te zoeken 8)7

Als ik @coenox goed heb begregen heeft de Maps app van Windows 10 Mobile wel de mogelijkheid om je offline kaarten te downloaden naar je externe geheugenkaart. Maar heeft de W10M maps app ook turn by turn navigatie, zoals WP8.1?

En daarnaast heb ik mogelijk een probleem met upgraden naar Win10mob. Ik ben namelijk m'n ouwe hotmail account password vergeten :S
Ik gebruik namelijk al een hele tijd Android en Gmail, waardoor Hotmail nogal naar de achtergrond is verschoven. En ik had destijds geen recover nummer of account opgegeven.
Weet iemand of ik zonder m'n ouwe password in problemen kom met upgraden of kan ik bijvoorbeeld kiezen voor een gehele schone upgrade?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coenox
marnix.moed schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 00:29:
[...]

Thx, moet bekennen dat ik Android gewend ben en die applijst helemaal ben vergeten 8)7

Als ik @coenox goed heb begregen heeft de Maps app van Windows 10 Mobile wel de mogelijkheid om je offline kaarten te downloaden naar je externe geheugenkaart. Maar heeft de W10M maps app ook turn by turn navigatie, zoals WP8.1?
Absoluut: turn by turn, offline kaarten, verkeersinformatie. Veel mensen , waaronder ikzelf, baalden dat Here niet meer op Windows 10 zit. Maar inmiddels zijn heel veel mensen wel blij met Kaarten/Maps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marnix.moed
coenox schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 00:35:
[...]

Absoluut: turn by turn, offline kaarten, verkeersinformatie. Veel mensen , waaronder ikzelf, baalden dat Here niet meer op Windows 10 zit. Maar inmiddels zijn heel veel mensen wel blij met Kaarten/Maps.
Thx, nu nog even kijken of ik een schone upgrade kan kiezen, ivm m'n verloren hotmail password. Als ie daar om gaat vragen na de upgrade ben ik de sjaak...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coenox
marnix.moed schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 00:39:
[...]

Thx, nu nog even kijken of ik een schone upgrade kan kiezen, ivm m'n verloren hotmail password. Als ie daar om gaat vragen na de upgrade ben ik de sjaak...
Je hebt je hotmail nodig voor je Back-up. Je kunt ook opnieuw beginnen met een nieuwe account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marnix.moed
coenox schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 00:54:
[...]

Je hebt je hotmail nodig voor je Back-up. Je kunt ook opnieuw beginnen met een nieuwe account.
Bedoel je met opnieuw beginnen met een nieuwe account, dat je bij de upgrade kunt kiezen voor een schone installatie van Windows 10 Mobile, zonder dat je ouwe password nodig hebt?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• coenox
marnix.moed schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 23:59:
[...]

Volgens mij wel. Veiligste is misschien eerst toestel terug naar fabrieksinstellingen op Windows 8.1, daarbij verse Microsoft account gebruiken. Daarna upgrade naar 10. Je bent dan wel eventueel gekochte apps kwijt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:22
marnix.moed schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 16:14:
[...]Blijkbaar slaat ie de mappen op, op het interne geheugen van 1 GB.[...]
Even een side note: De kaarten worden op het interne opslag opgeslagen welke 8GB groot is. De 1GB waar jij het over hebt is het (werk)geheugen en wordt gebruikt tijdens het draaien van programma's (en het besturingssysteem).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marnix.moed
Ik heb sinds even Windows 10 mobile erop gekregen. Alleen het uploaden van de kaarten wilt niet lekker gaan.

Daar moet ik nog es even induiken. De hele tijd krijg ik de melding dat het downloaden is gepauzeerd en pas verder gaat als ik alle mappen heb gesloten... Snap even niet hoe dat zit. Ik sluit alles tot ik in het hoofdscherm terug ben. Maar als ik een poosje later in de mappen kijk, heeft ie de offline map nog niet geladen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marnix.moed
Het is eindelijk gelukt! Bleek dat ik bij het venster moet blijven hangen om te laden. Wel verwarrend, omdat ik ook in dat venster de mededeling kreeg dat de download gepauzeerd was en pas doorgaat wanneer alle mappen zijn gesloten. Ik dacht daardoor dat ik uit de hele Maps app moest gaan.

Weet iemand hoe je het apparaat Nederlands kunt laten spreken voor de turn by turn navigatie?
Pagina: 1