Vraag

• FenjoEB
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 17-07-2022
De titel verklapt het eigenlijk al. Ik kan niet kiezen tussen de gh3 en de g7.

Ik ben vooral plan om er 1080p mee te gaan filmen van landschappen en steden het meeste (bijna alles) handheld.

G7 pluspunten voor mij

- het kleine formaat en licht gewicht.

-de mogelijkheid om 4k video's en foto te schieten maar dat is not a big deal voor mij

-draadloos via wifi met livevieuw video's te maken. (Kan dit ook op de gh3?)

Pluspunten Gh3 voor mij

-waterdicht en stofdicht (vooral omdat ik ook quads wil gaan filmen en dan kan het best stoffig worden)

- Videostabalizatie ik ben er nog niet helemaal zeker van of dit er wel in zit maar als het zo is zou het heel handig zijn omdat ik bijna alles handheld wil gaan filmen.

-jackplug voor audio dit is weer heel handig om te hebben zodat ik goed kan horen of alles goed te verstaan is.

Minpuntje gh3

-geen focus peaking (is hier misschien een hack voor?)

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met het maken van een beslissing de prijs is hetzelfde voor mij dus dat maakt niet uit.

Ps. Misschien is er een andere camera die jullie mij aan kunnen raden maar dit is wel echt de kant die ik op wil gaan.

[ Voor 17% gewijzigd door FenjoEB op 08-10-2016 15:57 ]

Beste antwoord (via FenjoEB op 08-10-2016 21:18)

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22-10 13:34
De GH3 wordt tweedehands bijna altijd met de 14-140 lens aangeboden, de G7 soms ook met de 14-42. De 14-140 is scherp, 10x zoom en heeft goede beeldstabilisatie. Er zijn wat verschillende versies van de 14-42, ik weet niet welke goed of slecht is maar daar zitten ook mindere modellen tussen. Als het kan zou ik voor de 14-140 gaan.

De G7 is technisch wat beter, ook nieuwer. Je kunt met de G7 ook 4K opnemen (zelfs handig als je een 1080p filmpje wilt maken want je kunt dan wat croppen in je beeld zonder kwaliteitsverlies). De GH3 zou ik nemen als je vaak in vieze of natte omstandigheden gaat schieten.

Alle reacties

• Sluw
Ik denk dat de GH3 alleen beter is qua sealing en bouwkwaliteit. De G7 heeft een iets lagere bitrate maar schiet avchd ipv mov, dat is ook gewoon efficienter. Verder heeft de G7 een beter scherm en viewfinder, Ze hebben beide geen beeldstabilisatie maar zo goed als alle Panasonic lenzen hebben erg goede gestabiliseerde lenzen.

Dus wat voor lens ben je van plan te kopen?

Edit: voor andere camera's is het handig om je budget inclusief lens te weten. Je kunt zoveel uitgeven als je wilt ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Sluw op 08-10-2016 16:41 ]

• FenjoEB
Ik weet niet precies welke kant qua lens ik op wil gaan ik denk gewoon een standaard kitlens omdat ik van plan ben een tweedehands camera te gaan kopen voor tweedehandse (marktplaats) camera's wil ik ongeveer 400 euro aan kwijt hebben dat komt ongeveer neer op rond de 700 euro nieuwwaarde. Ik wil de camera ook graag meenemen op vakanties om foto's te maken mischien nuttige info :)

Acties:
  • Beste antwoord

• Sluw
De GH3 wordt tweedehands bijna altijd met de 14-140 lens aangeboden, de G7 soms ook met de 14-42. De 14-140 is scherp, 10x zoom en heeft goede beeldstabilisatie. Er zijn wat verschillende versies van de 14-42, ik weet niet welke goed of slecht is maar daar zitten ook mindere modellen tussen. Als het kan zou ik voor de 14-140 gaan.

De G7 is technisch wat beter, ook nieuwer. Je kunt met de G7 ook 4K opnemen (zelfs handig als je een 1080p filmpje wilt maken want je kunt dan wat croppen in je beeld zonder kwaliteitsverlies). De GH3 zou ik nemen als je vaak in vieze of natte omstandigheden gaat schieten.

• FenjoEB
Bedankt voor de info!

• FenjoEB
Iemand anders nog tips? Ik kom er nog steeds niet helemaal uit.
Pagina: 1