Ik dacht ook meteen aan de BattleField franchise maar dan bots ik alweer op een tegenstelling in je OP: "nadruk op Single Player"... nja, geen BF dus... de Single Player van bvb. BF4 is echt geen eurocent waard dus schrap dat maar van je lijstje.
Je beperkt je eigen aanbod toch wel redelijk door te focussen op 'politie/militaire' shooters... er zijn anders een héél pak SF shooters die gewoon bieden wat je zoekt: shooten, geen gedoe met getimede missies, goeie (relatief begrip, ik weet het) single-players... maar dan wel SF...
ik kan je meteen Crysis (1, 2 en 3) aanraden voor een stevig potje Single Player shooter fun, geen gedoe, geen character buildup, geen gepruts aan je wapens (maar wel véél keuze), geen sidequests die niks te maken hebben met shooten... spannend.... (single-player van Crysis 3 is wel wat aan de korte kant)... maar het is wel SF natuurlijk... desondanks heb ik er vele uren van genoten (ik ben ook meer een SinglePlayer casual gamer)
Nog eentje, alhoewel meer horror dan shooten: Dead Space franchise... (in het derde deel wel wat meer gepruts aan wapens maar dat word je snel gewoon) maar deze past weliswaar nog minder in je 'wenslijstje'.
Fear 1, 2 en 3: geen sidequests voor zover ik me kan herinneren, en gewoon leuk knallen in vermakelijke Single Player... ietwat SF maar valt goed mee, ook ietwat Horror maar valt ook goed mee.
Metro 2033 en Metro Last Light: alweer 'no-nonsense' Single Player maar ook alweer meer horror dan gewoon een platte shooter... maar dat is omdat ik hier dan ook games voorstel waarvan ik wéét dat ze gewoon goed zijn... en doordat ik voornamelijk SF en Horror speel... tja ik kan moeilijk games aanraden die ik nooit speelde...
Als je een Xbox hebt is de hele Halo-franchise heel vermakelijk op gebied van Single Player maar wel heel erg SF natuurlijk. Wél heel leuk wapenarsenaal en heel leuke engine, megaknappe maps die ook in Multiplayer blijven amuseren!
Rage is ook nog iets leuks, postapocalyptisch, verhaal is aan de matige kant en niet zo boeiend maar het wapentuig is top en gewoon fun... wel wat meer RPG-achtig... als je graag vanuit bewapende voertuigen schiet is dit wel een must! :-)
Edit: nog vergeten:
FarCry!!! zéker eens proberen, zeker geen politieshooter, ook niet militair (alhoewel het hoofdpersonage wel opneemt tegen paramilitaire organisaties, en psychopaten, en dieren) is het gewoon ongelooflijk leuk om in een gigantische vrije wereld te kunnen rondlopen, varen, zwemmen, rijden en zelfs vliegen en zweven met dodelijk wapentuig op zak. Uitgebreide Single Player Campaign en alternatieve eindes, groot gevoel van vrijheid en avontuur dankzij de wereld die er -zeker op een dikke PC- prachtig uitziet + nacht/dag en weerseffecten. heel sfeervol, gewoon goeie muziek en goeie voice-overs, verhaal is boeiend en best wel spannend.
ik zou beginnen bij FarCry3 (2 is veel minder goed en de eerste is gewoon oud) FC3 kan zeker nog mee met z'n tijd op gebied van graphics, FC4 is minstens even goed en de nieuwe Primal is... legendarisch (alhoewel de laatste geen modern wapentuig bevat want het speelt zich in de prehistorie af)
maar de belangrijkste punten zijn: goeie SP-campaign, zeer leuk als shooter maar ook als avonturengame, leuke interessante missies, mooi...
toegegeven: je moet bepaalde sidequests doen om bvb. je wapenarsenaal uit te breiden of om je stats (gezondheid, bepantsering, stamina) te verbeteren maar in mijn ervaring zijn die allemaal vrij lineair en niet zo lastig.
[
Voor 23% gewijzigd door
PinusRigida op 18-10-2016 11:50
]