Wat is een goede FPS voor mij?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een goede FPS. Maar ik heb wel een paar wensen.

- Single-player (of evt. met multi-player, maar nadruk op single-players).
- Gewoon een shooter. Geen Jump en run game of game met allerlei gedoe. Zo moest ik in Swat 4 (niet echt een FPS) een koffer vinden die ik nergens kon vinden. Ook in Call of Duty Black ops moest ik iets doen binnen in bepaalde tijd, wat nooit lukte. Ik wil gewoon of runnen of hiden, maar geen extra rare dingen.

Doom past hier (denk ik) wel in, maar ik zoek een militaire of politie-shooter en geen SF-shooter.

Voorbeelden van dit soort games zijn die ik leuk vind (en uitgespeeld heb):
- Medal of Honol, allied assault
- Delta Force series

Wie weet een goede FPS voor mij. Is Black Ops II of III wat? Of iets heel anders? Een politie-shooter zonder gekkigheden? Of toch een goede military shooter.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2016 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Nou, het zou iig een hele hoop schelen als je je vraag op de goede plek stelt. Dit heeft namelijk niets te maken met Windows als OS. Deze vraag staat daarom op de verkeerde plek, want we hebben een prachtig forum deel speciaal voor games: te weten Spielerij. Ik zet deze maar even op de juiste plek.

WOS -> FPS.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor het verplaatsen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-06 15:55

SideShow

Administrator

Beetje vreemde vraag toch, vragen aan iemand anders wat jij moet spelen? Ahja, no harm done in asking :)
Wolfenstein The New Order al bekeken op youtube?
Eventueel de (mindere) opvolger The Old Blood?
Natuurlijk geen militaire shooter, maar dan wordt je keuze wel erg beperkt natuurlijk...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Is de Bioshock-franchise niet wat voor je? :) Of de Fallout-franchise wellicht? :) Zijn geen militaire shooters, maar hebben wel weer RPG-elementen.

[ Voor 28% gewijzigd door CH4OS op 08-10-2016 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiliaanR
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09-09 20:48

MiliaanR

Just for fans.

Max Payne 3 is echt een die je moet proberen! Gaat over een soort ex soldaat die een rijke familie moet beschermen in Brazilie.
Natuurlijk Battlefield, en dan met name Bad Company 2, BF3 en BF4.
En ook CoD 4 en CoD 6 hebben een erg sterke singleplayer!

[ Voor 13% gewijzigd door MiliaanR op 08-10-2016 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zoek juist geen RPG-maar shooter. Daarom is Bioshock of Fallout of niks voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-09 09:44
Als je een no nonsense shooter zoekt kan ik je aanbevelen om eens te kijken naar painkiller of serious sam. weliswaar geen politie shooter, maar als je een game zoals COD al teveel moeite vind blijft er niets over, helemaal al niet in je gekozen setting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Opifex
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16-09 21:29
Space invaders voldoet volledig aan je eisen denk ik!
-Geen RPG
-Geen "gedoe" met tijd of een koffer vinden die je niet kan vinden
-Enkel runnen en hiden, geen extra rare dingen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IAmNice
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16-09 20:05
Als je een multiplayer shooter zoekt met echt een hoge skill gap en niet run/gun/jump en alle shit zoals tanks bazookas, noem maar op. Dan kun je csgo proberen. Pure multiplayer met een hele hoge skill gap. Je hebt al snel door hoe het werkt, maar je hebt wel uren nodig om er goed in te zjin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:09
Doom.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redesign1
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11:17
Zelf speel ik de laaste tijd Insurgency.
Niet echt politie maar meer militair (met mods kan je eruit zien als politie).
Een echte single player game is het niet (hoewel je wel zelf in je eentje tegen bots kan).
Het gaat meer richting co-op en multiplayer.
En het is wat realistischer dan cod/bf.
Want met een goed gerichte kogel ben je al "af" je gaat dus echt meer moeten oppassen voor de enemies.
En er zit ondersteuning voor mods in!
Het is ook niet een rpg hoewel je wel een maximaal aantal punten en gewicht hebt op sommige servers.
Zelf speel ik het liefste co-op want als je dan last man standing bent ga je echt je skills moeten laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
azziplekkus schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 16:14:
Space invaders voldoet volledig aan je eisen denk ik!
-Geen RPG
-Geen "gedoe" met tijd of een koffer vinden die je niet kan vinden
-Enkel runnen en hiden, geen extra rare dingen
Klopt wat je zegt over space invaders. Alleen beetje oud :-).
Doom is niet echt militair of politie. Meer SF.

Maar dank voor alle suggesties. Nog politie-shooters die voldoen (of Maffia?). Of wellicht Battlefield 1 (op basis van wat je gehoord hebt, want nog niet uit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
IAmNice schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 16:14:
Als je een multiplayer shooter zoekt met echt een hoge skill gap en niet run/gun/jump en alle shit zoals tanks bazookas, noem maar op. Dan kun je csgo proberen. Pure multiplayer met een hele hoge skill gap. Je hebt al snel door hoe het werkt, maar je hebt wel uren nodig om er goed in te zjin.
Ik zoek single player dus. Maar bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 11:09
Verwijderd schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 16:26:
[...]

Doom is niet echt militair of politie. Meer SF.
Dat het militair/politie moest zijn had ik gemist, maar meer straight forward dan Doom qua shooters wordt het niet ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Medal of Honor: Airborne is dan wel een aardige, lekker simpel, meest moeilijke wat je moet doen is zo af en toe wat Comp B op een Flak plakken.

Spec Ops: The Line is qua shooter behoorlijk ouderwets, een beetje run 'n gun 'n cover, maar, heeft ook een aantal leuke twists
spoiler:
een fosforaanval, hallucinaties en wat andere leuke dingen

Battlefield BC2 had een prima singleplayer, beetje zoals Modern Warfare 1 en 2 had.

Rainbow Six Vegas en Vegas 2 zijn vrij makkelijke doch vermakelijke politie-shooters. Rainbow Six 3 is een oudje en wat moeilijker, maar met "unlock all" en Terrorist Hunt moet je heel ver komen.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:52

Emiel1984

Made in NL

Sniper Elite (3) ?

Sniper: Ghost Warrior (3) ?

[ Voor 46% gewijzigd door Emiel1984 op 08-10-2016 16:42 ]

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-09 11:11

Pykow

Angelo OTR

Wacht even cod is geen rechtaan shooter?
Je wordt gewoon overal meegesleurd en kan weinig verkeerds doen.

Zelf ben ik geen fan van shooters waarin je moet hiden. Daarom speel ik vaak geen singleplayer mode/games.

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09:21
Emiel1984 schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 16:37:
Sniper Elite (3) ?

Ik heb Sniper Elite 2 en 3 helemaal grijs gespeeld en kan niet wachten op deel 4, maar je moet natuurlijk wel heel specifiek van sniperen houden. Het speelt heel langzaam en vaak ben je minuten lang aan het sluipen en wachten om 1 schot te kunnen lossen. Als je wilt rennen en knallen kan dat in deze spellen ook wel, alleen ben je dan gauw dood :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Emiel1984 schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 16:37:
Sniper Elite (3) ?

Wat is het belangrijkste verschil tussen de twee?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2016 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Dat Sniper Elite 2 en 3 gewoon leuke, best goede games zijn, wel hoog " 7/10" niveau, maar dat zijn ook gewoon leuke games. Echt heel veel sluipen hoef je niet voor mijn gevoel. Misschien op wat hogere difficulty, maar op medium hoef je niet heel voorzichtig te doen.

Sniper: Ghost Warrior is toch wel een wat lager niveau, vind het zelf niks aan.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Metro, wat mij betreft een van de de beste single player shooter van de laatste 10 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984
  • Laatst online: 10:52

Emiel1984

Made in NL

Verwijderd schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 17:04:
[...]

Wat is het belangrijkste verschil tussen de twee?
Wat RobinHood zegt, goede games met een redelijk hoog instapniveau.
Het zijn concurrerende games, het is dus heel persoonlijk welke game je voorkeur heeft.

Daarbij:

Sniper Ghost Warrior 3 moet nog uitkomen maar er zijn deze week wel al wat video reviews op youtube voor geplaats.
( hier een review) YouTube: Let's Play - Sniper Ghost Warrior 3

Echter is deel 2 wel gewoon al te krijgen ( hier een review).
YouTube: Sniper: Ghost Warrior 2 - Ballistics and AI Tactics

Sniper elite 3 is al verkrijgbaar ( hier een review):
YouTube: Sniper Elite III Review

Sniper elite 4 komt binnenkort uit ( hier een review).
YouTube: 56 minutes of Sniper Elite 4 gameplay plus developer commentary

[ Voor 9% gewijzigd door Emiel1984 op 08-10-2016 18:48 ]

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesco_white
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-09 20:28
Zelf speel ik Insurgency, een redelijke no bullshit shooter i.t.t. CoD, maar zoals gezegd is dit vooral multiplayer gericht. Kost geen reet dus op zich val je er niet echt een buil aan. In je eentje kun je ook spelen maar het kan dan behoorlijk pittig zijn qua tegenstand. Voordelen vind ik dat je niet met killstreaks en andere rariteiten te maken hebt. Ook geen bulletcounter, crosshairs, healthbar in beeld enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Registratie: September 2010
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Koop Squad, daar moet je echt samenwerken. Alleen is het wel bijna een military simulator te noemen. Je kan niet zomaar als een kip zonder kop rennen xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
De laatste 2 Wolfensteins zijn bijna puur shooters maar met een beetje verhaal erom heen.

Volgens mij zijn die 2 spellen wel precies de soort interactie waar je naar zoekt. ZItten bijna geen puzzel elementen in en ook erg weinig running en timing events.

Maar wel goede AI en tactisch de situatie in je 1tje oplossen.

[ Voor 29% gewijzigd door enchion op 08-10-2016 18:57 ]

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:12
enchion schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 18:54:

Maar wel goede AI en tactisch de situatie in je 1tje oplossen.
Tactisch de situatie oplossen staat bij mij altijd synoniem aan guns blazing binnenstormen en iedereen voor zn mieter knallen 8)

Ik ben tactisch niet zo heel sterk denk ik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-09 22:18

D4NG3R

kiwi

:)

De nieuwste Wolfenstein is wel een aanrader te noemen, en kan je letterlijk en figuurlijk guns blazin door. :9

De setting is wel een geval apart though, sci-fi-ish maar met een gigantische vleug WW2. (Wat als de nazi's gewonnen hadden door futuristische gear te hebben?)

Puzzelen is B.J. Blazkovich te lomp voor. >:)

Eventueel de voortganger (Return to Castle Wolfenstein (2001) en Wolfenstein (2008 ofzo?)) als je het gigantisch kleine achtergrondverhaal echt wil kennen. :')

[ Voor 27% gewijzigd door D4NG3R op 08-10-2016 23:11 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:14

Compizfox

Bait for wenchmarks

Verwijderd schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 16:09:
Zoek juist geen RPG-maar shooter. Daarom is Bioshock of Fallout of niks voor mij.
Bioshock is geen RPG. Het is een shooter met wat oppervlakkige RPG-elementen. (het upgraden van plasmids en looten van enemies zijn eigenlijk de enige RPG-achtige elementen die ik zo kan bedenken)

bram1984 schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 18:27:
Metro, wat mij betreft een van de de beste single player shooter van de laatste 10 jaar.
Zeker een goede shooter, maar geen militaire shooter zoals TS zoekt. Is Bioshock of Fallout net zo goed niet, overigens.

Behalve CoD en Battlefield is er eigenlijk niet zo heel veel keus als je een puur militaire shooter zoekt. De meeste van dat soort games zijn vooral multiplayer-gericht, omdat het thema een beetje te afgezaagd is om er een goed origineel verhaal bij te maken, denk ik. De meeste shooters met een echt goed verhaal (zoals Metro, Bioshock, Half-Life) hebben een heel ander thema dan militair. Een uitzondering is misschien Spec Ops: The Line, maar ik weet niet of dat is wat je zoekt.

Wat betreft "politie-shooters" zou ik eens kijken naar Rainbow Six. Ik vond Rainbow Six Vegas 2 erg leuk.

[ Voor 57% gewijzigd door Compizfox op 09-10-2016 01:39 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

Spec Ops wordt weer een beetje vergeten lijkt het?

Lijkt mij zeer zeker een geschikte titel.

Misschien niet dé singleplayer ervaring, maar zeker vermakelijk en prima single player te spelen is ook nog steeds Arma 2 & 3. De scenario's zijn leuk, niet story driven, maar wel goede militaire sims, met mooie realistische acties erin.

Maar Spec Ops is toch wel mijn aanrader, is daarnaast voor maar €5 aan te schaffen inmiddels, kan je je geen buil aan vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DOOM is een leuke single player fps en heeft ook multiplayer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevin33
  • Laatst online: 14-09 20:52

kevin33

Welkom in Utopia.

Duke Nukem 3D: 20th Anniversary Edition World Tour.

Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wee Man
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 11-09 17:17
De nieuwe Gears of War komt zeer binnenkort uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Rainbow Six Siege is het meest voor de hand liggend, als je naar een nieuwe game zoekt.

In deze serie games is het oorspronkelijk zo dat je als een soort s.w.a.t. team een operatie uitvoert. Volgens mij altijd met terroristen die uitgeschakeld moeten worden.

Insurgency is echt enkel gericht op online, maar wel echt een shooter zonder gekkigheid.

Puur qua gameplay zou ik voor Insurgency gaan. Ik hou ook niet van die gekkigheid, en vind daarom Counterstrike en Wolfenstien ET nog altijd de beste online shooters.

[ Voor 93% gewijzigd door Luxicon op 10-10-2016 00:21 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Mensen, lees nou eens even...

DOOM is al eerder genoemd maar is niet "militair" zoals TS wil. Rainbox Six Siege is een mooie politie-shooter maar multiplayer-only. Ook Insurgency heeft geen single-player.

[ Voor 10% gewijzigd door Compizfox op 10-10-2016 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Compizfox schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 00:19:

DOOM is al eerder genoemd maar is niet "militair" zoals TS wil. Rainbox Six Siege is een mooie politie-shooter maar multiplayer-only. Ook Insurgency heeft geen single-player.
Volgens mij lees je zelf niet zo goed, want als je mijn reactie leest, had je begrepen dat ik doorheb dat hij een single player game zoekt. 8)7

Want ja, waarom niet een game in beeld brengen die misschien perfect voldoet en misschien nog eens waard zal zijn om te gaan spelen in de toekomst.

[ Voor 34% gewijzigd door Luxicon op 10-10-2016 00:23 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Download. Project Reality mod. Daar is Squad op gebaseerd maar bij lange na nog lang niet hetzelfde.

Project Reality is gratis te downloaded en zeker een goede game!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ARMA3
Bad Company 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Luxicon schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 00:20:
[...]

Volgens mij lees je zelf niet zo goed, want als je mijn reactie leest, had je begrepen dat ik doorheb dat hij een single player game zoekt. 8)7
Ik had mijn reactie al gepost voor jouw edit waaruit dat bleek. De reactie was overigens niet alleen maar naar jou toe gericht.

En ik wist niet dat Rainbox Six Siege nu ook een singleplayer heeft. Dat is later toegevoegd, zie ik. Hoe dan ook is het nog steeds een MP-gericht spel, de SP moet je meer als extraatje zien volgens mij. :)

Insurgency is echter ook al eerder genoemd in dit topic (twee keer zelfs)...

Verwijderd schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 11:53:
Download. Project Reality mod. Daar is Squad op gebaseerd maar bij lange na nog lang niet hetzelfde.

Project Reality is gratis te downloaded en zeker een goede game!
Ik zal maar niks zeggen...

TS blijft trouwens wel verdacht stil...

[ Voor 15% gewijzigd door Compizfox op 10-10-2016 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Ja precies, maar ik geef ook duidelijk aan het gaat om een online spel, niet met singleplayer. Maar het kan misschien toch waard gaan zijn voor de topic starter, omdat er niet echt veel keuze is als je een spel wil zonder 'gekkigheid'.

Bad Company 2 (maar ook de Call of Duty's) hebben een single player. Bad Company vond ik een prima / leuke single player hebben. Rainbow Six Vegas 2 ook.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Compizfox schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 00:19:

Je kan je maar druk maken zeg. Misschien komt er iemand met een goede tip langs, waarvan hij nog nooit gehoord heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10:47
GTA V in FPS modus?
Rise of the Triad?
Homefront: The Revolution?

[ Voor 60% gewijzigd door P-Rock op 12-10-2016 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
  • Laatst online: 11:10
Battliefield : Hardline. Best aardige Single player waar je je een tijd mee kan vermaken. En een politie shooter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-09 14:26
Insurgency kan ook met andere spelers tegen AI worden gespeeld (co-op mode). Dat is erg leuk en veel beter (imo) dan puur online player vs player te spelen. ArmA is ook een aanrader voor singleplayer maar kan langdradig of stupide moeilijk zijn door cheatende AI. Ondanks dat het een goede game is ben ik met de campaign nog ver gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:22

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Verwijderd schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 16:09:
Evert,

ik zou toch Fallout een kans geven. :)

Je kunt het RPG aspect minimaliseren door je niet bij een bepaalde club aan te sluiten.

Het is echt een hele leuke game, de opdrachten die je soms moet doen zijn echt heel simpel, als je daar een koffer niet kan vinden kun je beter gaan ganzeborden ;)

De open wereld is echt enorm, en je kunt haast alles modden wat je wilt. Je krijgt een hele grote diversiteit aan enemies om naar de eeuwige jachtvelden te sturen :P

Echt een aanrader _/-\o_

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18-09 21:44

jeka

Support your local club.

Destiny! Vond ik echt een leuk spel. Ik speelde het ook gewoon als Shooter. Je hoeft niet te grinden en multiplayer te spelen. (Sommige stukken moet je wel multiplayer spelen maar je hoeft niet zelf een team op te zetten). Ik heb me er prima mee vermaakt.

FCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-09 13:14

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Fraggert schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 10:08:
[...]

Evert,

ik zou toch Fallout een kans geven. :)

Je kunt het RPG aspect minimaliseren door je niet bij een bepaalde club aan te sluiten.

Het is echt een hele leuke game, de opdrachten die je soms moet doen zijn echt heel simpel, als je daar een koffer niet kan vinden kun je beter gaan ganzeborden ;)

De open wereld is echt enorm, en je kunt haast alles modden wat je wilt. Je krijgt een hele grote diversiteit aan enemies om naar de eeuwige jachtvelden te sturen :P

Echt een aanrader _/-\o_
Fallout op die manier spelen wordt het een vrij repetetieve en imho saaie bedoening. Ook niet echt militair zoals hij wil, en je moet behoorlijk diep in de specs duiken, ammo zoeken, kopen, looten en evt wapens aanpassen etc wat niet helpt met simpel fps knallen.

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• radium6969
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18-07 20:39
Shadow Warrior, Shadow Warrior 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinusRigida
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19-09 12:58

PinusRigida

I put the p in pool.

CH40S schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 16:07:
Is de Bioshock-franchise niet wat voor je? :) Of de Fallout-franchise wellicht? :) Zijn geen militaire shooters, maar hebben wel weer RPG-elementen.
dat zijn juist games met véél "extra gedoe" erbij, niet gewoon run-and-hide zoals TS zou willen maar heel je character bouwen (in geval van fallout) wapens bouwen/verbeteren, extreem veel sidequests, ik weet niet meer zeker of er getimede missies zijn in zowel Bioshock of Fallout maar mogelijks wel.

in mijn opinie zijn het beiden fantastische franchises met heel veel sfeer en ik heb ze (behalve Fallout4 wegens nu nog te duur) allemaal... maar volgens mij zijn het echt niet de 'no-nonsense-shooters' die TS zoekt...

weliswaar beperkt hij z'n eigen aanbod redelijk dus zal ik desondanks toch een paar SF-shooters voorstellen. 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
Ik zou dat militaire gewoon laten vallen en simpelweg de leukste SP shooters van het moment pakken: Doom en Shadow Warrior 2.
Ik heb werkelijk in jaren niet zo genoten van een SP shooter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinusRigida
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19-09 12:58

PinusRigida

I put the p in pool.

Ik dacht ook meteen aan de BattleField franchise maar dan bots ik alweer op een tegenstelling in je OP: "nadruk op Single Player"... nja, geen BF dus... de Single Player van bvb. BF4 is echt geen eurocent waard dus schrap dat maar van je lijstje.

Je beperkt je eigen aanbod toch wel redelijk door te focussen op 'politie/militaire' shooters... er zijn anders een héél pak SF shooters die gewoon bieden wat je zoekt: shooten, geen gedoe met getimede missies, goeie (relatief begrip, ik weet het) single-players... maar dan wel SF...

ik kan je meteen Crysis (1, 2 en 3) aanraden voor een stevig potje Single Player shooter fun, geen gedoe, geen character buildup, geen gepruts aan je wapens (maar wel véél keuze), geen sidequests die niks te maken hebben met shooten... spannend.... (single-player van Crysis 3 is wel wat aan de korte kant)... maar het is wel SF natuurlijk... desondanks heb ik er vele uren van genoten (ik ben ook meer een SinglePlayer casual gamer)

Nog eentje, alhoewel meer horror dan shooten: Dead Space franchise... (in het derde deel wel wat meer gepruts aan wapens maar dat word je snel gewoon) maar deze past weliswaar nog minder in je 'wenslijstje'.

Fear 1, 2 en 3: geen sidequests voor zover ik me kan herinneren, en gewoon leuk knallen in vermakelijke Single Player... ietwat SF maar valt goed mee, ook ietwat Horror maar valt ook goed mee.

Metro 2033 en Metro Last Light: alweer 'no-nonsense' Single Player maar ook alweer meer horror dan gewoon een platte shooter... maar dat is omdat ik hier dan ook games voorstel waarvan ik wéét dat ze gewoon goed zijn... en doordat ik voornamelijk SF en Horror speel... tja ik kan moeilijk games aanraden die ik nooit speelde...

Als je een Xbox hebt is de hele Halo-franchise heel vermakelijk op gebied van Single Player maar wel heel erg SF natuurlijk. Wél heel leuk wapenarsenaal en heel leuke engine, megaknappe maps die ook in Multiplayer blijven amuseren!

Rage is ook nog iets leuks, postapocalyptisch, verhaal is aan de matige kant en niet zo boeiend maar het wapentuig is top en gewoon fun... wel wat meer RPG-achtig... als je graag vanuit bewapende voertuigen schiet is dit wel een must! :-)

Edit: nog vergeten:

FarCry!!! zéker eens proberen, zeker geen politieshooter, ook niet militair (alhoewel het hoofdpersonage wel opneemt tegen paramilitaire organisaties, en psychopaten, en dieren) is het gewoon ongelooflijk leuk om in een gigantische vrije wereld te kunnen rondlopen, varen, zwemmen, rijden en zelfs vliegen en zweven met dodelijk wapentuig op zak. Uitgebreide Single Player Campaign en alternatieve eindes, groot gevoel van vrijheid en avontuur dankzij de wereld die er -zeker op een dikke PC- prachtig uitziet + nacht/dag en weerseffecten. heel sfeervol, gewoon goeie muziek en goeie voice-overs, verhaal is boeiend en best wel spannend.

ik zou beginnen bij FarCry3 (2 is veel minder goed en de eerste is gewoon oud) FC3 kan zeker nog mee met z'n tijd op gebied van graphics, FC4 is minstens even goed en de nieuwe Primal is... legendarisch (alhoewel de laatste geen modern wapentuig bevat want het speelt zich in de prehistorie af)

maar de belangrijkste punten zijn: goeie SP-campaign, zeer leuk als shooter maar ook als avonturengame, leuke interessante missies, mooi...

toegegeven: je moet bepaalde sidequests doen om bvb. je wapenarsenaal uit te breiden of om je stats (gezondheid, bepantsering, stamina) te verbeteren maar in mijn ervaring zijn die allemaal vrij lineair en niet zo lastig.

[ Voor 23% gewijzigd door PinusRigida op 18-10-2016 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:10

Gundogan

Rip and tear, until it is done

Als je oudere games niet erg vindt: Soldier of Fortune games?

Veel games uit die tijd (2000-2007 ongeveer) zijn nog redelijk simpel.

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 08:44
Call of Duty 1 + United Offensive :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Van alle fps'en die ik heb gespeeld, al vanaf Doom 1, vind ik de nieuwe doom een ontzettend goed en vet spel. Zelfs nadat ik de SP allang uitgespeeld had aarzel ik niet om op ultra-hard opnieuw een map te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4aces
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-12-2024
Ik zou Dishonored en Singularity is bekijken.
Zeer leuke single players.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radium6969
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18-07 20:39
Singularity heef een goed verhaal, mooi spel, maar zit wel iets meer in dan alleen run n gun.
Het spel heeft veel replay value.
Pagina: 1