Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Advie gevraagd: offertes voor het plaatsen van zonnepanelen

Pagina: 1
Acties:

• erik39
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-10 16:14
We zijn hier bezig om zonnepanelen te laten installeren (willen dit niet zelf doen) en hebben wat offertes opgevraagd.

Situatie: schuin dak, 42 graden gericht op zuidoosten. Gewenste configuratie:

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/99jfgh.jpgg

Optie 1: 10 Sunpower 335 wp X21 black panelen met SMA SB 3000TL 21 omvormer, verwachte opbrengst 2850 kwh per jaar, kosten circa 6.900 EUR excl. btw., rendement 8,7%, terugverdientijd 9 jaar (zonnepanelen.net)

Optie 2: 10 Trina 275 wp full black panelen met SMA SB 2.5 omvormer, verwachte opbrengst 2300 kwh per jaar, kosten circa 4.200 EUR excl. btw, rendement 13,1%, terugverdientijd 7 jaar (zonnepanelen.net)

Optie 3: 9 Canadian Solar CS6P-265P panelen met Growatt 3000 omvormer, verwachte opbrengst 2.000 kwh per jaar, kosten circa 3.000 EUR excl. btw, rendement 16,7%, terugverdientijd 6 jaar (zonnepanelen.net). Is andere configuratie die we niet mooi vinden.

Ondanks de snellere terugverdientijd van optie 2 en 3 neigen wij er naar om voor optie 1 te gaan omdat we hiermee ons dak qua wp's optimaal gebruiken, de Sunpower goede/betere recensies hebben en we op de langere termijn ook meer vertrouwen hebben in de Sunpower-panelen door onder meer de geboden 25 jaar productgarantie. Iemand nog andere inzichten of weet iemand een (goedkoper) alternatief voor de Sunpower-panelen?

[ Voor 7% gewijzigd door erik39 op 08-10-2016 14:32 . Reden: Situatie aangevuld ]

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
De Benq's komen volgens mij uit dezelfde fabriek?
http://shop.winkelman-zon...sunforte-mono-330wp-.html

Heb je geen foto'tje van het dak? Is het een schuindak of een platdak? Wat zijn de afmetingen?
Schaduw?
Kortom, meer info.
Als je een zuid hebt, heb je volgens mij heb je ook een noord?

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:14

Onbekend

...

Je moet eigenlijk niet naar de terugverdientijd kijken, maar naar hoeveel je daarna verwacht te kunnen besparen.

Liggen de panelen bijvoorbeeld na 20 jaar ook nog op het dak en geven ze het zelfde vermogen af? En heb je tussendoor omvormers moeten vervangen?

En hoeveel % van de energie verwacht je over 10 jaar zelf te gaan gebruiken en hoeveel wil je terugleveren aan het net?

Speel ook Balls Connect en Repeat

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Je kan er volgens mij een paar in portrait tussen leggen? (wordt het wel tetris)

Eenzelfde (ongeveer) maatvoering paneel is deze:
http://www.sun-solar.nl/i...-prijs-198-euro-sunsolar/

Die zijn iets vriendelijk geprijst.
Met 12 panelen kom je op 12x 275 = 3300 Wp (12x 198 euro = 2376 euro)
10 panelen x Sunpower 335 = 3350 Wp (10x 640 euro (willekeurige webshop) = 6400 euro)

Gelukkig niet mijn geld... :P

En anders kijken of je het met een kleiner paneel wel voller kan leggen.
SF-170S = 1257 x 977
ECsolar 210 = 1580 x 808

Duurder:
Panasonic hit 245 Wp = 1580 x 798

[ Voor 24% gewijzigd door AUijtdehaag op 08-10-2016 16:49 ]

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

Verwijderd

Kijk ook is naar Sharp of LG, dat is tegenwoordig goed betaalbaar.
Bij Zonnepanelenxtra kun je ze krijgen en ze kunnen ook een deelinstallatie doen, bijvoorbeeld alleen de rails of panelen plaatsen of in bedrijfstellen.
Mijn collega was er goed over te spreken.