Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasted penguiz
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 17-01-2024
Hallo,
Ik wil op mijn slaapkamer beter geluid
Ik zal vooral veel muziek willen luisteren maar ik kijk af en toe ook wel eens een filmpje en ook game ik zo nu en dan.
Ik ben beetje aan het rondkijken geweest maar een beslissing heb ik nog niet genomen.
Ik aan het twijfels tussen 3 systemen namelijk:
Losse speaker waar op de barman kardon go play uitkwam.
Of een soumdbar zoals de Philips HTL3160
En als laaste een home cinema set zoals de PHILIPS HTB5580G
Ik systeem moet beschikken over een manier om draadloos muziek te spelen zoals bluetooth.
Mijn vraag is dus waar kan ik het beste voor kiezen met mijn 300-400 euro budget.
Alvast bedankt

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Wasted penguiz schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 12:05:
Mijn vraag is dus waar kan ik het beste voor kiezen met mijn 300-400 euro budget.
Zoals je merkt is de respons op het topic nog niet tot leven gekomen. Dit wordt veroorzaakt door de wat summiere startpost en omdat er niet heel veel eigen inzet uit het topic blijkt. Kijk voor eventuele toekomstige topics eens naar Het algemeen beleid #topicplaatsen.

Je twijfelt tussen de 3 genoemde opties. Waarom?

Ten slotte nog een verhuizing naar Consumentenelektronica Aankoopadvies aangezien dit aankoopadvies betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:08
Hoe belangrijk is surround? Hoe belangrijk is de geluidskwaliteit? Hoe ver zit je van de speakers af?

Het eerste waar ik aan denk is dat je het beste voor een set pc-speakers gaat. Ik heb zelf de ruark audio mr1 en het is ongelofelijk wat voor geluid daar uit komt. Ze zijn wel wat boven budget, maar worden soms voor €400,- aangeboden.

Als de slaapkamer wat groter is (zeg meer dan 25m^2) en je zit er wat verder vanaf, dan kun je beter voor een boekenplankspeaker formaat gaan. Combineer het met een simpele versterker met bt, en je hebt ook op een grotere afstand mooi geluid. Denk aan dali zensor 1, q acoustics 3020 en Boston acoustics a25.

Als muziek echt belangrijk is, is het formaat van de speakers dat ook. Hoe groter, hoe beter. De ruark's zijn een kleine uitzondering, omdat de bouwkwaliteit zo goed is. Jouw genoemde Philips set hoort hier niet bij. Het zijn wel hoge speakers, maar feitelijk zijn het satellietspeakers op een hoge standaard.

Als surround belangrijk is, zul je flink moeten inboeten op geluidskwaliteit en zul je niet ontkomen aan satellietspeakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickerttt
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11-10 16:23
...

[ Voor 96% gewijzigd door Rickerttt op 17-10-2016 18:29 ]