Ik heb al jaren de mogelijkheid om op de zaak in te loggen via remote desktop. Sinds enkele weken kom ik er echter niet meer in. De bedrijfs-IT dienst komt er ook niet achter wat het probleem is.. Dus vandaar deze roep om hulp.
Wat ik tot dusverre heb geprobeerd:
- DNS flush --> Heeft niks verholpen.
- Ik heb een copy gemaakt van het RD en daar het domein gewijzigd naar het directe IP --> Geen succes.
- Mijn account getest vanaf een andere computer op een andere locatie --> Dit werkt, maar ik moet mijn laptop toch kunnen gebruiken.
- Getest met een andere laptop vanaf thuis --> Dit werkt, echter is deze laptop niet 'werkbaar'.
- Basislaptop aangesloten met een kabel --> Geen succes.
- Alle firewalls uitgezet, met wireless en kabel --> Geen succes.
- Virusscanner helemaal gedeïnstalleerd --> Geen succes.
Al met al zie ik geen opties meer en mijn IT-dienst komt er ook niet verder mee.
De melding die ik steeds in beeld krijg:
Remote Desktop can't find the computer "domeinnaam weggehaald". This might mean that "domeinnaam" does not belang to the specified netwerk, etc. etc.
Het rare is dat de verbinding tot enkele weken geleden gewoon normaal werkte en er in mijn ogen niks is veranderd. Er is bij Windows Update ook geen update geweest voor de RDC. Ik ben verbonden met het WWW via Ziggo.
wie oh wie herkent dit probleem?
Wat ik tot dusverre heb geprobeerd:
- DNS flush --> Heeft niks verholpen.
- Ik heb een copy gemaakt van het RD en daar het domein gewijzigd naar het directe IP --> Geen succes.
- Mijn account getest vanaf een andere computer op een andere locatie --> Dit werkt, maar ik moet mijn laptop toch kunnen gebruiken.
- Getest met een andere laptop vanaf thuis --> Dit werkt, echter is deze laptop niet 'werkbaar'.
- Basislaptop aangesloten met een kabel --> Geen succes.
- Alle firewalls uitgezet, met wireless en kabel --> Geen succes.
- Virusscanner helemaal gedeïnstalleerd --> Geen succes.
Al met al zie ik geen opties meer en mijn IT-dienst komt er ook niet verder mee.
De melding die ik steeds in beeld krijg:
Remote Desktop can't find the computer "domeinnaam weggehaald". This might mean that "domeinnaam" does not belang to the specified netwerk, etc. etc.
Het rare is dat de verbinding tot enkele weken geleden gewoon normaal werkte en er in mijn ogen niks is veranderd. Er is bij Windows Update ook geen update geweest voor de RDC. Ik ben verbonden met het WWW via Ziggo.