Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Remote desktop opeens onbereikbaar

Pagina: 1
Acties:

• Joost.B
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-10 19:25
Ik heb al jaren de mogelijkheid om op de zaak in te loggen via remote desktop. Sinds enkele weken kom ik er echter niet meer in. De bedrijfs-IT dienst komt er ook niet achter wat het probleem is.. Dus vandaar deze roep om hulp.

Wat ik tot dusverre heb geprobeerd:
- DNS flush --> Heeft niks verholpen.
- Ik heb een copy gemaakt van het RD en daar het domein gewijzigd naar het directe IP --> Geen succes.
- Mijn account getest vanaf een andere computer op een andere locatie --> Dit werkt, maar ik moet mijn laptop toch kunnen gebruiken.
- Getest met een andere laptop vanaf thuis --> Dit werkt, echter is deze laptop niet 'werkbaar'.
- Basislaptop aangesloten met een kabel --> Geen succes.
- Alle firewalls uitgezet, met wireless en kabel --> Geen succes.
- Virusscanner helemaal gedeïnstalleerd --> Geen succes.

Al met al zie ik geen opties meer en mijn IT-dienst komt er ook niet verder mee.

De melding die ik steeds in beeld krijg:
Remote Desktop can't find the computer "domeinnaam weggehaald". This might mean that "domeinnaam" does not belang to the specified netwerk, etc. etc.

Het rare is dat de verbinding tot enkele weken geleden gewoon normaal werkte en er in mijn ogen niks is veranderd. Er is bij Windows Update ook geen update geweest voor de RDC. Ik ben verbonden met het WWW via Ziggo.

O+ wie oh wie herkent dit probleem?

• stuffer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-11 09:49

stuffer

Ondertietel

Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
*** NIKS ***

• Joost.B
Ik heb Windows 7 aangehouden dus deze update heb ik genegeerd.

---

Ik zit overigens nog steeds zelf door te testen maar het lukt ook niet om een VPN naar de zaak op te bouwen..

---

Heb via de MMC het Remote-certicate nog verwijderd om deze opnieuw te laten generaten maar ook zonder succes.

[ Voor 73% gewijzigd door Joost.B op 08-10-2016 16:43 ]

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Joost.B schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 11:11:
...Remote Desktop can't find the computer "domeinnaam weggehaald". This might mean that "domeinnaam" does not belang to the specified netwerk, etc. etc....
Je hebt gewoon een DNS probleem

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Doe een ping? Een nslookup? Een packet capture?

• larshack
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20-11 19:51

larshack

Zonder melk en suiker

Wat krijg je te zien als je een nslookup doet naar de FQDN van je Remote Desktop Server?

Wat tips:
- Check je HOSTS-file
- Virusscanner bijgewerkt of een nieuwe geinstalleerd toevallig? -> verwijder hem eens

• Joost.B
Wanneer ik een nslookup uitvoer krijg ik "Server unknown" maar er staat wel een IP-adres onder. Verder staat er "no response from server".

de Hosts-file is zoals je hem zou verwachten: "Localhost name resulution is handling within DNS itself" en dan 2 posities Localhost.

Ik heb mijn virusscanner al 4 jaar en deze heb ik gisteren ook verwijderd en zonder geprobeerd te verbinden maar helaas geen succes. Heb hem nu dus weer geïnstalleerd.

Ik zou verwachten dat bij DNS problemen een flush afdoende zou zijn..?

--

Ik kom als ik het IP-adres invoer in mijn browser wel op een windows server pagina uit (zo'n blanco nikszeggende pagina).

[ Voor 11% gewijzigd door Joost.B op 09-10-2016 12:27 ]

• BluRay
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:36
Verander eens je DNS servers in Windows.
https://www.consumentenbo...lternatieve-dns-instellen

• Joost.B
Heb de DNS ingesteld met 208.67.222.222 en 208.67.220.220 bij TCP/IPv4 en de computer even helemaal herstart èn een flush DNS gedaan.

Helaas geen verschil!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Wat als je het ipadres ingeeft van de remote computer? Even ip opzoeken op de andere laptop en dan ingeven. Weet je direct of het een dns probleem is.

En schakel voor de grap eens ipv6 uit in windows. Collega had ook problemen toen zijn telenet modem (sorry, ben belg), ineens ook ipv6 ondersteunde.

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

Onbekend

...

En wat draait er op de servers qua besturingssysteem en patches?
En is het gewoon een RDP-sessie op de standaard poorten? Of gebruik je daarvoor ook nog een aparte vpn?

En probeer je in te loggen op een losse pc of op een terminal server?

Speel ook Balls Connect en Repeat

• Joost.B
Ik heb van onze systeembeheerder het IP-adres gekregen van de server. Ik heb een RDP voor het reguliere adres en één voor het IP. Ook dit werkt niet.

Ik heb IPv6 uitgeschakeld --> ook geen verschil.

Blijf me verbazen over dit probleem. Ik heb echt uren lang van alles geprobeerd maar ik, noch de systeembeheerder, heeft enig idee van de oorzaak.
Onbekend schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 12:47:
En wat draait er op de servers qua besturingssysteem en patches?
En is het gewoon een RDP-sessie op de standaard poorten? Of gebruik je daarvoor ook nog een aparte vpn?

En probeer je in te loggen op een losse pc of op een terminal server?
Ik weet niet precies waar de server op draait maar daar ben ik snel genoeg achter, ik kom nog terug op je post! Het is geen standaard poort overigens, we hebben het ook geprobeerd met de poort ingesteld op 3389 maar ook geen succes gehad.

[ Voor 46% gewijzigd door Joost.B op 09-10-2016 12:56 ]

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:59
Begin bij het begin;

- wat is de configuratie van de server
- configureer lokaal een client verbindt
> Krijg je connectie weet je dat het een site to site dingetje is
> Krijg je geen connectie dan is de server actief de verbinding aan het sluiten
- Als je verbinding heb gekregen is het dan stap voor stap alles uitproberen.

Je bent nu volgens mij met hagel aan het schieten.

Schiet tussen de palen en je scoort!

• Trommelrem
  • Laatst online: 09-11-2021
Is het BYOD? Stuur een export van je eventlog naar systeembeheer en laat hun met opties komen.

Is het geen BYOD? Niet jouw probleem. Stuur een export van je eventlog naar systeembeheer en laat het door hun oplossen.

Dat van die event log is essentieel om tot de oplossing van het probleem te komen, maar het hele woord is nog niet eens voorbij gekomen.

• larshack
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20-11 19:51

larshack

Zonder melk en suiker

Niet toevallig een ander IP adres op die andere computer?
Anders zou het ook een firewall kunnen zijn aan de kant van de server, die gebruik maakt van een whitelist met toegestane IP adressen.

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Maak ook eens niew profiel aan op je pc en test eens van dat nieuwe profiel.

@larshack. Dat lijkt me niet. Als OP gewone gebruiker is thuis, gaat die 1 ip/routertje hebben met daar al zijn apparaten achter hangen. Dan zou het op geen enkele pc mogen werken bij hem thuis.

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

Onbekend

...

Trommelrem schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 14:39:
Is het BYOD? Stuur een export van je eventlog naar systeembeheer en laat hun met opties komen.

Is het geen BYOD? Niet jouw probleem. Stuur een export van je eventlog naar systeembeheer en laat het door hun oplossen.

Dat van die event log is essentieel om tot de oplossing van het probleem te komen, maar het hele woord is nog niet eens voorbij gekomen.
Je doet net of in de eventlog alle benodigde gegevens staan om het probleem direct op te kunnen lossen.
Helaas staat daar bijvoorbeeld niets in over dns-gegevens, hosts-file, routing-tabellen en andere netwerkgerelateerde zaken.

En je gaat een gebruiker nooit onnodig veel data laten verzamelen als het probleem altijd voor komt.

Speel ook Balls Connect en Repeat

• Trommelrem
  • Laatst online: 09-11-2021
Onbekend schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 14:50:
[...]

Je doet net of in de eventlog alle benodigde gegevens staan om het probleem direct op te kunnen lossen.
Helaas staat daar bijvoorbeeld niets in over dns-gegevens, hosts-file, routing-tabellen en andere netwerkgerelateerde zaken.

En je gaat een gebruiker nooit onnodig veel data laten verzamelen als het probleem altijd voor komt.
De eventlog is altijd het startpunt. Ik heb in de afgelopen 8 jaar slechts één keer meegemaakt dat iets NIET in een logbestand stond. Daarom: Begin bij de eventlog en ga dan aan de hand van de informatie in de event log naar andere logs.

Een deel van de DNS logs vind je overigens gewoon terug in de event log.

[ Voor 5% gewijzigd door Trommelrem op 09-10-2016 16:50 ]

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:12
Trommelrem schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 16:49:
[...]

De eventlog is altijd het startpunt. Ik heb in de afgelopen 8 jaar slechts één keer meegemaakt dat iets NIET in een logbestand stond.
Een beetje overdreven niet? Ik heb in de afgelopen 20 jaar honderden keren iets meegemaakt wat NIET in een logbestand stond. Bijvoorbeeld routeringsproblemen vind je daar echt niet terug. Ook niet als het probleem aan de andere zijde ligt.

Maar goed:
@Topicstarter:
Naar welk adres ga je in RDP? Is dat een "intern" adres, of een adres wat vanaf buiten bereikbaar is?

Als het een intern adres betreft, bijvoorbeeld Server01.bedrijf.local, dan kan het zijn dat je RD Gateway settings niet goed staan.
Edit je RDP connectie, en ga naar het tabblad Advanced, daarna knopje onderin Connect from anywhere settings. Dan krijg een tabblad met je RD Gateway settings.
Wellicht dat daar iets is gewijzigd.

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

• kwakzalver
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-10 11:15
Zoals je het beschrijft lijkt het probleem in je laptop te zitten.

Het volgende:
Kan je op je laptop een 'nieuw' profiel aanmaken en op deze nieuwe profiel inloggen en een RDP proberen op te bouwen?

Laat ons het resultaat hiervan weten.

Dan kunnen we beter 'troubleshooten' waar de oorzaak van het probleem ligt.

• MrTre
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-11 09:32
Je zegt dat je geen VPN kan opbouwen naar de zaak. Ligt daar het probleem niet?

Heb je de software daarvoor al eens opnieuw geïnstalleerd? Gebruikt het toevallig java en is die bijgewerkt?
In dat geval zou je je de site/portal van de zaak in de security-exceptions kunnen zetten in de Java settings in het control panel.

• Joost.B
Afgelopen dagen was ik niet thuis dus ik zal vanavond opnieuw aan de slag gaan met de verschillende tips.

Ik zal vanavond de volgende dingen nog proberen:
- Nieuw profiel aanmaken;
- Ik zal de eventlogs er eens bijzoeken;
- Zoeken naar het vinkje 'connect from anywhere'.

Morgen neem ik de laptop met heel z'n hebben en houden mee naar de zaak en zullen ze het hier intern eens verder proberen uit te zoeken. Ook o.b.v. dit topic (ze lezen mee).

Nog enkele antwoorden:
- Het is een losse PC, dus niet een terminal omgeving wat ik eerder dacht;
- De server is qua settings helemaal goed, ik ben de ENIGE medewerker met het probleem en het probleem vind ook maar op één laptop plaats;
- Ik verbind met de RDP (Windows eigen). Deze heb ik uitgeschakeld en zichzelf opnieuw laten installeren (dat kan schijnbaar).
- Ik heb gisteren geprobeerd een remote desktop van een ander bedrijf te verbinden met dezelfde laptop maar ook zonder succes.
- Het is geen intern adres. Het is een extern adres met een specifieke poort die intern wordt doorgelust. Dit werkt al jaren prima.
- Het is een BYOD zogezegd (eigen laptop).

Verwijderd

OK, aan je verhaal te lezen lijkt het er op dat je zonder VPN een directe verbinding maakt naar de PC waarvan je het scherm overneemt, niet op de standaard RDP 3389 poort, maar een alternatieve poort.

Welke poort is dat ? het kan goed zijn dat die poort ergens conflicteert.
Windows Firewall misschien ?
Misschien je eigen firewall ?
Als het goed is blokkeert het Ziggo modem geen poorten, dus dat zou niet het probleem mogen zijn.

De melding :
Remote Desktop can't find the computer "domeinnaam weggehaald". This might mean that "domeinnaam" does not belang to the specified netwerk, etc. etc.

Lijkt op het eerste gezicht een DNS fout te zijn, maar je merkt ook al op dat direct op IP connecten ook niet werkt.

Je zegt dat het op een andere laptop wel werkt, dus de connectie naar het bedrijf is er wel.
Het probleem MOET op jouw laptop te vinden zijn.
Als je verder geen gebruik maakt van VPN, SSL-VPN of wat dan ook, dan zou ik nog eens heel goed in de firewall en firewall regels kijken van de laptop.

Daarbij nog een opmerking : Als een bedrijf tegenwoordig nog RDP rechtstreeks openzet vanaf het internet, ben je niet heel erg goed en vooral veilig bezig. RDP is een potentieel doelwit voor ongewenste "gasten"
Afschermen met VPN en nog beter : met Two Way Authentication, SonicWall bijvoorbeeld heeft hele mooie SSL-VPN oplossingen wat super werkt !

• EricNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-09 12:40
Start --> Run/Uitvoeren (Windowstoets + R) --> cmd --> telnet <ip-adres> <poortnummer waarop RDP draait, standaard 3389)

- Krijg je een zwart scherm? Ja --> firewall/netwerklaag lijkt in orde. Nee --> ga eens opzoek in de firewall/netwerklaag...

My PC  Steam Profile  PSN: AfcaEricNL

• Rockster34
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19-11 02:05
ik heb ook wel eens zoiets gehad maar dan met een VPS met 1 account daar op het was gefixt door local/Administrator te doen bij gebruikersnaam in jou geval moet dat dus Domein/Gebruikersnaam zijn probeer dat :P

Verwijderd

Rockster34 schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 14:16:
ik heb ook wel eens zoiets gehad maar dan met een VPS met 1 account daar op het was gefixt door local/Administrator te doen bij gebruikersnaam in jou geval moet dat dus Domein/Gebruikersnaam zijn probeer dat :P
Heeft geen nut...hij krijgt de melding dat de computer niet gevonden kan worden.
Als het aan de gebruiker zou liggen, krijg je een melding m.b.t. de gebruiker of hij wel/niet in mag loggen.
Pagina: 1