Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Opnieuw schoollaptop

Pagina: 1
Acties:

• Crust
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 25-01 11:05
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Wat ga je met je laptop doen?
Multitasken webbrowser, word, excel samen open kunnen doen meerdere tabs, onder pauze's eventueel lol kunnen spelen, that's bout it

Wat is je budget?
Onder de 600 euro maar dan moet er wel goeie resellvalue zijn na 1j en 8 maanden anders liever een 2de handsje van max 300. Ik wil liever een nieuwe omdat ik dan garantie heb.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja bijne dagelijks in mijn rugzak mee naar school

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik mijd liever asus en acer, ook apple zegt me niks. Ik zoek een stevig model 14 a 15.6 inch, ssd,(128 min), i3 processor of beter, scherm liefst zo degelijk mogelijk TN maakt me niet uit omdat ik niet van plan ben vanuit hoek naar men scherm te kijken. Verder minstens 4gb geheugen. Een dvd-brander mag er niet in, want is overbodig. Deftige wifiverbinding.

Ik ben nieuwe topic gestart omdat vorige verouderd is en oude informatie bevat en dit terug wat nieuwer werkt.

• RobertVDN
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 31-10 18:40

Huawei P30

• Crust
Heeft zou de resell value zijn na tegen 2018 begin juni.

• crypt0rr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19:30
Crust schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 14:59:
[...]

Heeft zou de resell value zijn na tegen 2018 begin juni.
+/- 125,-

AdGuard Home

• Crust
Wat een klucht. |:(

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Verkoop waarde van deze prijsklasse laptops is sowieso erg laag, daarvoor stijgt de performance per euro te snel.

• Crust
Brilsmurfffje schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 15:11:
Verkoop waarde van deze prijsklasse laptops is sowieso erg laag, daarvoor stijgt de performance per euro te snel.
Wat kan ik doen om nog zoveel mogelijk resell value te hebben. Een goedkopere nemen? Een duurdere nemen? Of gewoon een 2de hands nemen?

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Crust schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 15:19:
[...]

Wat kan ik doen om nog zoveel mogelijk resell value te hebben. Een goedkopere nemen? Een duurdere nemen? Of gewoon een 2de hands nemen?
4. None of the above

Waarom zou je overigens een zo hoog mogelijke re-sell value willen hebben?
Een 'hoge' waarde betekent dat het apparaat tegen die tijd nog prima mee kan komen.
Waarom zou je hem dan uberhaubt verkopen en niet zelf blijven gebruiken?

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• Crust
Switchie schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 15:23:
[...]

4. None of the above

Waarom zou je overigens een zo hoog mogelijke re-sell value willen hebben?
Een 'hoge' waarde betekent dat het apparaat tegen die tijd nog prima mee kan komen.
Waarom zou je hem dan uberhaubt verkopen en niet zelf blijven gebruiken?
Omdat ik een vast station heb die nog 5-7 jaar mee kan gaan aan de vereisten die ik nodig heb van dat ding. En mijn studie tot dan maar duurt.

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Dan gewoon kijken naar een chique 2e hands en de afschrijving voor lief nemen.
Word en excel kunnen ook prima draaien op een laptop van een x aantal jaar oud.
ssd'tje zou je eventueel zelf in kunnen bouwen. Verkoop/vernietig je de laptop over 2 jaar, haal je de ssd er weer uit en gebruik je deze in je desktop.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• Crust
Switchie schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 15:40:
Dan gewoon kijken naar een chique 2e hands en de afschrijving voor lief nemen.
Word en excel kunnen ook prima draaien op een laptop van een x aantal jaar oud.
ssd'tje zou je eventueel zelf in kunnen bouwen. Verkoop/vernietig je de laptop over 2 jaar, haal je de ssd er weer uit en gebruik je deze in je desktop.
Ja ik kijk al ff rond op 2de hands maar degene die er tussen staan lijken me maar matig voor de hoogte die ze ervoor vragen. Misschien zijn er enkele die je zou kunnen aanraden en dan vraag ik de verkoper of hij/zij er eventueel nog wat af wilt doen.

Thx

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

• ComputerHoed
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 24-11 14:20

ComputerHoed

Electronica <3

WXGA Wide is echt zoooo 2011. :P

@OP, ooit aan een Chromebook gedacht? Ideaal voor school (zeker door de batterijduur) hoewel je zal moeten inleveren op het "LoL"-gedeelte.

Ryzen 2700X, Gigabyte Aorus Gaming 7, G.Skills Ripjaws V 3200Mhz 16GB DDR4 RAM, PowerColor Red Devil 5700 XT, Samsung 970 250GB NVMe-SSD, 3x 5TB Toshiba HDD, 500GB Samsung Evo 850 SSD

• Crust
ComputerHoed schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 15:55:
[...]

WXGA Wide is echt zoooo 2011. :P

@OP, ooit aan een Chromebook gedacht? Ideaal voor school (zeker door de batterijduur) hoewel je zal moeten inleveren op het "LoL"-gedeelte.
Die lenovo is 2de gen ? Men zei me in een andere topic te gaan voor 4de gen.

Chromebook spreekt me niet echt aan.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Stelt de school een laptop verplicht? Zo ja, dan is de school verantwoordelijk om jou een laptop te leveren. Vanaf het moment dat een school je verplicht een laptop te kopen, wordt een laptop gezien als (verplicht) lesmateriaal, waar de school verantwoordelijk voor is om aan te schaffen.

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Crust schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 15:59:
[...]

Die lenovo is 2de gen ? Men zei me in een andere topic te gaan voor 4de gen.

Chromebook spreekt me niet echt aan.
Why?
Op een 4th gen gaat typen in word echt niet sneller hoor.

• Crust
CH40S schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 16:03:
Stelt de school een laptop verplicht? Zo ja, dan is de school verantwoordelijk om jou een laptop te leveren. Vanaf het moment dat een school je verplicht een laptop te kopen, wordt een laptop gezien als (verplicht) lesmateriaal, waar de school verantwoordelijk voor is om aan te schaffen.
Het is geen verplichting. Het is ten gemakke van mezelf.

• Crust
Switchie schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 16:11:
[...]

Why?
Op een 4th gen gaat typen in word echt niet sneller hoor.
Ja maar waarom uberhaupt een 2de gen kiezen als een 4de gen ook gaat? :/

Just thinking out loud.

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Crust schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 16:16:
[...]

Ja maar waarom uberhaupt een 2de gen kiezen als een 4de gen ook gaat? :/

Just thinking out loud.
Omdat jij zo min mogelijk afschrijving wilt.
Betekend dat je opzoek moet naar een model waarbij iemand anders de meeste afschrijving al op zich heeft genomen waarbij je automatisch bij een ouder model uitkomt.

Daarnaast hoeft nieuwer niet altijd beter te zijn he? Blindstaren op gens is nog nietszeggender dan blindstaren op ghz'en.

Edit; wat heb je liever? Een BMW 5-serie full options uit 2014 of een kale fiat panda uit 2016, want nieuwer?

[ Voor 9% gewijzigd door Switchie op 08-10-2016 16:27 ]

• Crust
Switchie schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 16:19:
[...]

Omdat jij zo min mogelijk afschrijving wilt.
Betekend dat je opzoek moet naar een model waarbij iemand anders de meeste afschrijving al op zich heeft genomen waarbij je automatisch bij een ouder model uitkomt.

Daarnaast hoeft nieuwer niet altijd beter te zijn he? Blindstaren op gens is nog nietszeggender dan blindstaren op ghz'en.

Edit; wat heb je liever? Een BMW 5-serie full options uit 2014 of een kale fiat panda uit 2016, want nieuwer?
De keuze is gemakkelijk gemaakt. :9 :P

Kzou voor die lenovo 200 euro geven omdat ik zoiets heb van hoelang werkt dat ding nog. 8)

[ Voor 7% gewijzigd door Crust op 08-10-2016 16:53 ]

• RobertVDN
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 31-10 18:40
Zou bij de gemiddelde 2e handse laptop wel alvast het vervangen van de accu incalculeren. Die dingen zijn binnen no time naar de klote.

Huawei P30

• thafang
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-11 20:45
https://www.laptops4all.nl/gebruikte-laptops.html

Dit raadde een kennis laatst aan, lijken eerlijke prijzen. Voor 200-250 euro heb je een mooi 2e hands.

Fortune favours the bold

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12:22

g0tanks

Moderator CSA
Ik neem aan dat TS iets in het hoger onderwijs gaat volgen, aangezien hij het over een studie heeft. Daar geldt dit toch niet?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• kameleleon
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:26
Sinds wanneer? Voor Mijn opleiding applicatieontwikkelaar op mbo 4 heb ik toch echt een laptop nodig, en daarvoor heb ik geen enkele cent van school gekregen.

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Crust schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 16:52:
[...]

De keuze is gemakkelijk gemaakt. :9 :P

Kzou voor die lenovo 200 euro geven omdat ik zoiets heb van hoelang werkt dat ding nog. 8)
Bij 'normaal' gebruik kan een laptop prima 10 jaar mee. Tuurlijk kun je pech hebben, maar over het algemeen hebben zaken als cpu's en ram echt niet zoveel te lijden. Enige dat significant minder wordt na verloop van tijd is de accu maar er zijn genoeg tooltjes te vinden die de status semi-accuraat uit kunnen lezen.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

BatmanNL schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 17:44:
Sinds wanneer? Voor Mijn opleiding applicatieontwikkelaar op mbo 4 heb ik toch echt een laptop nodig, en daarvoor heb ik geen enkele cent van school gekregen.
Is al een paar jaar zo. Google er maar eens op. :) Let wel; het is dus pas verplicht, als de school een laptop ook verplicht stelt. Doet een school dat niet, dan is het extra ter ondersteuning en "kan het handig zijn". Gevolg daarvan is wel weer, dat als je géén laptop hebt, je ook niet de les geweigerd kan worden omdat je geen laptop hebt; ze stellen immers die laptop niet verplicht. Lijkt me dat dit voor elke student geldt en niet alleen voor middelbare scholen. Iets met discriminatie anders. ;)

[ Voor 44% gewijzigd door CH4OS op 08-10-2016 17:52 ]

• Crust
Switchie schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 17:44:
[...]

Bij 'normaal' gebruik kan een laptop prima 10 jaar mee. Tuurlijk kun je pech hebben, maar over het algemeen hebben zaken als cpu's en ram echt niet zoveel te lijden. Enige dat significant minder wordt na verloop van tijd is de accu maar er zijn genoeg tooltjes te vinden die de status semi-accuraat uit kunnen lezen.
Dus ik kan de verkoper vragen een accutest screenshot te laten sturen? Welke tool is dit ?

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Crust schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 17:50:
[...]

Dus ik kan de verkoper vragen een accutest screenshot te laten sturen? Welke tool is dit ?
Beetje googlen levert duizenden hits op, voor ieder wat wils.
Windows kent zelf ook een functie om de status uit te lezen;

In CMD
code:
1
powercfg /batteryreport /output "C:\battery_report.html

• Crust
Switchie schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 18:02:
[...]

Beetje googlen levert duizenden hits op, voor ieder wat wils.
Windows kent zelf ook een functie om de status uit te lezen;

In CMD
code:
1
powercfg /batteryreport /output "C:\battery_report.html
thx mate ik was net aan het google en vond dat ook :)

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
CH40S schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 17:46:
[...]
Is al een paar jaar zo. Google er maar eens op. :) Let wel; het is dus pas verplicht, als de school een laptop ook verplicht stelt. Doet een school dat niet, dan is het extra ter ondersteuning en "kan het handig zijn". Gevolg daarvan is wel weer, dat als je géén laptop hebt, je ook niet de les geweigerd kan worden omdat je geen laptop hebt; ze stellen immers die laptop niet verplicht. Lijkt me dat dit voor elke student geldt en niet alleen voor middelbare scholen. Iets met discriminatie anders. ;)
Dat is dus niet waar. Er is een wezenlijk verschil tussen het voortgezet onderwijs (middelbare school) en een studie volgen aan een hogeschool of universiteit. In het hoger onderwijs moet je ook collegegeld betalen terwijl er voor de middelbare school geen lesgeld is. Is dat dan ook 'discriminatie'?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

g0tanks schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 18:07:
Dat is dus niet waar. Er is een wezenlijk verschil tussen het voortgezet onderwijs (middelbare school) en een studie volgen aan een hogeschool of universiteit. In het hoger onderwijs moet je ook collegegeld betalen terwijl er voor de middelbare school geen lesgeld is. Is dat dan ook 'discriminatie'?
Middelbare school heeft ouderbijdrage?

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

g0tanks schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 18:07:
Ik heb deze even opgezocht, het ligt aan de situatie:
Dit hangt af of degene die studeert, leerplichtig is of niet. Kinderen zijn leerplichtig totdat zij 16 jaar zijn. Daarna geldt tot hun 18de levensjaar een kwalificatieplicht. Deze kwalificatieplicht houdt in dat kinderen moeten studeren totdat zij een kwalificatiebewijs hebben. Een kwalificatiebewijs is een mbo-diploma (minimaal niveau 2), een havo-diploma of een vwo-diploma. De leerplicht vervalt dus in de volgende 2 situaties:

de student is ouder dan 18; en/of
de student heeft een kwalificatiebewijs.
Bron: https://www.jurofoon.nl/b...aalt-de-verplichte-tablet.

We hebben dus beiden gelijk, want het is afhankelijk van de situatie. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door CH4OS op 08-10-2016 18:23 ]

• Crust
Pagina: 1