Toon posts:

email hosting

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

ik had het idee om een nieuwe mail aan te vragen met mijn achternaam als domein.
meer mensen in mijn familie hadden hier interesse in dus doen we het gezamenlijk.

nu was ik aan het kijken naar een hosting. Maar ik weet eigenlijk niet precies waar ik nu op moet letten?
want een hosting van 10gb, is dat de ruimte voor de website of ook voor de mailboxen?

ik heb bijvoorbeeld een hosting gezien met 1gb opslag per mailbox.
is dit groot genoeg? en hoort dit dan weer bij de totale gb aan opslag wat gegeven is?

het is mij daarom dus een beetje onduidelijk

iemand die mij hierover wat meer duidelijkheid kan verschaffen?

alvast bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Of 1GB per mailbox genoeg is kan je zelf het beste inschatten, in 85% van de gevallen is het ruim voldoende.
Als je inderdaad een hosting pakket neemt met e-mail van 10GB, dan zitten daar je website en e-mailboxen bij.
Kijk bijvoorbeeld eens bij TransIP, die bieden ook prettige pakketten aan :)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DennusB schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 02:45:
Of 1GB per mailbox genoeg is kan je zelf het beste inschatten, in 85% van de gevallen is het ruim voldoende.
Als je inderdaad een hosting pakket neemt met e-mail van 10GB, dan zitten daar je website en e-mailboxen bij.
Kijk bijvoorbeeld eens bij TransIP, die bieden ook prettige pakketten aan :)
Bij TransIP heb je maar een beperkt aantal e-mail-adressen. Het grote voordeel van TransIP is wel dat het op en top Nederlands is. De servers staan uitsluitend in Nederland, dus je hebt hier goede performance en je weet ook precies welke wetten op je server dan wel mailboxen van toepassing zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat je moet hebben (en het meest makkelijkst is) is een hostingpartij op basis van Directadmin. Hier koppel je een domein aan toe (bijv familiejansen.nl). Met email management kan je een flink aantal aliassen maken zoals info@, Freek@, Jantje@, Simone@ enz enz aanmaken, en deze onderling voor iedereen configureren (Pop3, Imap of zelfs webmail).

Dit is de meest makkelijkste manier, en je hoeft er geen website fysiek op te hebben wil je dat dit werkt. Voor email heb je namelijk wel hosting nodig, hosting is gewoon 'ruimte' op een server.

Ik zou wel gaan voor een goede hostingpartij, eentje die al naam heeft, niet al te goedkoop is ( ;) ) en dagelijks backups maakt. Want als een server crashed ben je de mail namelijk ook op die machine kwijt als daar geen backups van zijn gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 03:16:
Wat je moet hebben (en het meest makkelijkst is) is een hostingpartij op basis van Directadmin. Hier koppel je een domein aan toe (bijv familiejansen.nl). Met email management kan je een flink aantal aliassen maken zoals info@, Freek@, Jantje@, Simone@ enz enz aanmaken, en deze onderling voor iedereen configureren (Pop3, Imap of zelfs webmail).

Dit is de meest makkelijkste manier, en je hoeft er geen website fysiek op te hebben wil je dat dit werkt. Voor email heb je namelijk wel hosting nodig, hosting is gewoon 'ruimte' op een server.

Ik zou wel gaan voor een goede hostingpartij, eentje die al naam heeft, niet al te goedkoop is ( ;) ) en dagelijks backups maakt. Want als een server crashed ben je de mail namelijk ook op die machine kwijt als daar geen backups van zijn gemaakt.
Plesk of cPanel kan in dat geval ook :)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DennusB schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 03:33:
[...]

Plesk of cPanel kan in dat geval ook :)
Mijn ervaring is is dat met gebruik van Directadmin het allemaal veel eenvoudiger gaat. En gezien ik zelf een licentie daarop heb voor meerdere machines de support van hun uitstekend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Wat is je budget? Anders kan je nog kijken naar Office 365 of Google apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle tips!
Ik ga eens opnieuw kijken met jullie raad en als ik een keuze heb gemaakt laat ik het jullie weten. En dan hoor ik wel of het goed is ja of nee haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Megamind schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 04:33:
Wat is je budget? Anders kan je nog kijken naar Office 365 of Google apps.
Niet echt een budget, maar liefst gewoon zo laag mogelijk met mijn preferenties. Als mijn eisen maar worden vervuld dan ben ik tevreden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Ik kan je ook one.com aanraden. Gebruik ik eigenlijk alleen voor mail. De disk space is voor zowel de websites als ook alle mailboxen bij elkaar. Aantal mailboxen is onbeperkt alsmede het aantal aliassen.

Er zijn zelfs aanbiedingen nu van 3 euro per maand voor 200GB disk ruimte (zie ik nu toevallig op website).

http://one.com

Signature van nature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:29
Je moet voor jezelf even bepalen wat je precies wilt. ActiveSync, agenda functionaliteit, imap/pop3, secured. Als je perse ActiveSync wilt wat op telefoon's handig is met het syncen van het adresboek, agenda en mailbox dan ben je behoorlijk beperkt ook is de prijs dan iets hoger dan de goedkopere pakketten.

Zelf heb ik gekozen voor Microsoft Exchange online plan 1 omdat dit erg uitgebreide mailboxen zijn, het kost wel ongeveer 4,20 per maand per mailbox maar dat had mijn familie er wel voor over inclusief mezelf.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Office 365 en Google Apps zijn wel de beste keuzes maar wel erg duur als je meerdere accounts wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 01:41:
Office 365 en Google Apps zijn wel de beste keuzes
Definieer beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op technisch vlak omdat ze dusdanig veel geïnvesteerd hebben, inclusief bijbehorende ervaring dat ze moeilijk kunnen concurreren met een simpele hoster die mail vanuit een cp aanbiedt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-09 16:56
Een vote voor FastMail hier. Ik zat voorheen met mijn email bij Google Apps maar in het kader van 'Google hoeft niet alles van me te weten' overgestapt naar dit bijzonder goede alternatief.

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-10 11:07

Matis

Rubber Rocket

Ik zal ook iets van TransIP adviseren. Als je het combineert met een website betaal je voor 50 adressen een tientje per maand (inclusief btw).
Dan heb je meteen een webhosting er bij voor (bijvoorbeeld) de foto's van het familieweekend of de kleinkinderen.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 09:31:
Op technisch vlak omdat ze dusdanig veel geïnvesteerd hebben, inclusief bijbehorende ervaring dat ze moeilijk kunnen concurreren met een simpele hoster die mail vanuit een cp aanbiedt.
Alleen jammer dat je persoonlijke gegevens dan op Amerikaanse servers staan. Dat doet TransIP dan toch heel veel beter.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11-10 03:24
Ik heb zelf al jaren mijn domein bij Wned.nl gehost (domeinregistratie via Transip, maar misschien makkelijker om dat ook bij hun te doen).

Is goed en goedkoop. Transip is wel meer kwaliteit, maar daar betaal je dan ook voor. Support van Wned is goed, en ik heb in die jaren zelden downtime ervaren. Je kan bij de standaard abonnementen zoveel mailboxen aanmaken als je wilt, en data verkeer is onbeperkt. Werkt met DirectAdmin, wat erg eenvoudig is in te stellen. Je kan met het goedkoopste pakket beginnen (5 GB opslagruimte), en uitbreiden wanneer je ruimte vol raakt.

Je kan gebruik maken van POP, IMAP en webmail om de mailboxen te benaderen. Tevens spamfiltering aanwezig. Afhankelijk van het pakket wat je neemt, kan je 2 tot 5 domeinnamen hosten op 1 account.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Verwijderd schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 12:08:
[...]

Alleen jammer dat je persoonlijke gegevens dan op Amerikaanse servers staan. Dat doet TransIP dan toch heel veel beter.
Behalve dat je bij O365 gewoon je gegevens op Europese severs staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10-10 14:57
ga lekker naar exchange online, beste prijs kwaliteitverhouding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-10 07:24

klaaz

it's me!

Ik gebruik al jaren Google Apps i.c.m. een dominenaam.

Een nieuwe PC, tablet of smartphone gekocht? Binnen enkele minuten heb je je mail erop geconfigureerd. Je mail loopt op alle devices gelijk en blijft veilig in de cloud staan. Mail gelezen op de smartphone? Dan is het ook op de PC en andere devices gelezen wanneer je hem daar bekijkt.

Google Apps biedt een tool waarbij je de email dienst makkelijk kan integreren in Outlook en ook je reeds bestaande (Tot jaaaaaren terug) mail kunt uploaden. Zo heb je ook een lokale PST met je mail, wel zo lekker.

Google heeft een zeer goed werkend spamfilter. Ik krijg ook na jaren amper spam op dit mailadres.

Daarnaast kun je ook altijd Gmail gebruiken als dat een keer beter uitkomt.

Ik heb wel eens vluchtig gekeken naar Office365 (Ik heb het zelfs voor 5 PC's) maar ben er nooit aan toe gekomen er eens lekker mee aan de gang te gaan. Gewoon lui dus. Maar het zal ongetwijfeld ook prima werken.

Ik weet ig wel dat ik mijn mail nooit meer op een POP3 of Imap server wil hebben die ik zelf beheer. Mail is hiervoor voor mij te belangrijk en moet m.i. op een separaat platform gehost worden.

Oh ja: Je kunt in tegenstelling tot de gewone Gmail bij Google Apps ook gewoon aliassen aanmaken hoor. Je betaald echter per emailbox / gebruiker.

[ Voor 4% gewijzigd door klaaz op 09-10-2016 15:48 . Reden: Aanvulling aliassen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11-10 03:24
klaaz schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 15:46:
[...]
(...)Ik weet ig wel dat ik mijn mail nooit meer op een POP3 of Imap server wil hebben die ik zelf beheer. Mail is hiervoor voor mij te belangrijk en moet m.i. op een separaat platform gehost worden.
(...)
Er is wel een duidelijk verschil tussen zelf een server draaien, en bij een hosting bedrijf zelf de users beheren.
Ik hoef behalve het instellen van de gebruikers, niets te beheren aan "mijn" mailserver.

En ik heb met Imap ook overal mijn mail gesynchroniseerd.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matis schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 09:54:
Ik zal ook iets van TransIP adviseren. Als je het combineert met een website betaal je voor 50 adressen een tientje per maand (inclusief btw).
Dan heb je meteen een webhosting er bij voor (bijvoorbeeld) de foto's van het familieweekend of de kleinkinderen.
Het kan echt goedkoper hoor...

Ga naar versio, registreer je domein > 4 euro op jaarbasis.

Zoek nu een op directadmin gebaseerd hostingpakket uit > bij dezelfde partij 2,25 per maand voor 15GB opslag en met 100GB dataverkeer per maand.

Dan ben je net nog geen 31 euro excl btw kwijt voor beide voor 1 jaar lang. Transip is leuk, ze bieden goede support, maar de prijs van hun domeinnamen gaat het vervolgjaar met zo'n 100% omhoog (gemiddeld 7,49 per .nl). Terwijl zij echt niet anders zijn dan welke aanbieder dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:02

TommieW

Numa numa.

Het valt me op dat Strato nog niet genoemd is. Ik heb mijn mail daar staan en ik heb in twee jaar geen enkel probleem gehad. 12 euro per jaar voor 25 mailboxen met IMAP.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-10 07:24

klaaz

it's me!

Wild Chocolate schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 18:28:
[...]

Er is wel een duidelijk verschil tussen zelf een server draaien, en bij een hosting bedrijf zelf de users beheren.
Ik hoef behalve het instellen van de gebruikers, niets te beheren aan "mijn" mailserver.

En ik heb met Imap ook overal mijn mail gesynchroniseerd.
Dat weet ik, ik heb zelf twee fullblown webservers tot mijn beschikking in een datacenter.

Toch is het gemak van een cloudgebaseerde email dienst het geld (4 tientjes per jaar of zo) dubbel en dwars waard. Zeker als je ook gebruik wilt maken van bijvoorbeeld je agenda in Outlook. Ook de Outlook taken worden keurig gesyncd met in mijn geval Google Apps. Dat gaat me met Imap niet lukken.

Ik heb destijds wel overwogen om zelf een mailserver in te richten met bijvoorbeeld Exchange. De kosten voor de hard- en software, alsmede de kennis die ik hiervoor moest vergaren (En bijhouden) hebben de keuze voor mij heel gemakkelijk gemaakt. Ik heb het al druk genoeg met mijn werk en wil me daarom niet bezig houden met zaken die een ander al prima voor me geregeld heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je weinig tot geen ervaring hebt met het beheren van een eigen server(s) dan zou ik hier al niet eens naar omkijken. Zonder goede security en / of beveiliging is het een kwestie van tijd eerdat zo'n bak wordt gehacked, en zelfs ransomware op de server wordt gezet dat je 'mail' versleuteld.

Laat hosting gewoon aan de partijen over die zich daar op richten. Scheelt een hoop hoofdpijn. Lees wel de kleine lettertjes ook even door, met name op gebied van backups. Wil je echt een goede partij? https://vservs.com/ heb ik zeer uitstekende ervaring(en) mee.

Ik heb recent 13 VPS'en van een klant overgenomen, maar het was een hell erin te komen. Alle machines waren 4 jaar niet meer geupdate (Klinkt zo lekker een eigen server, maar updaten is een tweede) en 3 servers stonden offline en weigerde te booten ivm hacks.

Het heeft uiteindelijk een DA expert met een uurtarief van 35 euro per kwartier nodig gehad om de laatste 3 servers tot leven te wekken en met succes alles eraf weten te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Megamind schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 15:34:
Behalve dat je bij O365 gewoon je gegevens op Europese severs staan.
Tenzij er harde garanties op dat vlak gegeven worden, kan je nergens vanuit gaan. Microsoft gebruikt een regionale aanpak, maar geeft tegelijk ook aan dat data verplaatst kan worden.

Nog even los van dat de Patriot Act nog steeds van toepassing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hsb85
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:01
Ik gebruik zelf een simpele server bij scaleway.com en draai daar mailinabox.email op. Werkt ideaal. Is ook zijn eigen dns server en alle certificaten worden er automatisch voor geregeld. Daarnaast iedere nacht een backup naar aws. Dus als er iets mis gaat kan ik de server zo weer opnieuw opzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevjoe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-10 20:26

Kevjoe

Now 100% more ecto-y.

Ik geef nog een extra stem voor Fastmail.com, vooral omdat het echt een hele goeie service is die ze leveren: enorm snelle mailinterface en no-nonsens. Doet wat het moet doen en doet het ook perfect.

Fastmail doet alleen maar mail, dus dat doen ze gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21:57

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

Verwijderd schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 02:52:
[...]

Bij TransIP heb je maar een beperkt aantal e-mail-adressen. Het grote voordeel van TransIP is wel dat het op en top Nederlands is. De servers staan uitsluitend in Nederland, dus je hebt hier goede performance en je weet ook precies welke wetten op je server dan wel mailboxen van toepassing zijn.
Verwijderd schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 12:08:
[...]

Mwah TransIP is ook niet 100% Hollands. Zeker met de aankomende internationale uitbreidingen zullen ze, denk ik, gaan uitbreiden richting Duitsland.

Nog steeds veel beter dan Amerika, dat is zeker :)

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yariva schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 13:47:
Mwah TransIP is ook niet 100% Hollands. Zeker met de aankomende internationale uitbreidingen zullen ze, denk ik, gaan uitbreiden richting Duitsland.
100% Hollands is het misschien niet, maar 100% Nederlands is (of was) het in ieder geval wel. Alles staat in Nederlandse datacentra en het bedrijf valt alleen onder de Nederlandse wetgeving.

Hoe het zit met de uitbreiding weet ik niet, dat is het navragen inderdaad wel waard. Ik heb het toentertijd bij een aantal partijen navraag gedaan :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2016 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zegt het over betrouwbaarheid? Qua functionaliteit zou ik O365 of Google Apps aanraden. Weinig open source webmail die daaraan kan tippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Advies: Office 365 Business Premium. Dan hebben alle users ook meteen het Office pakket.
Wij hebben als gezin Office 365 E3 voor persoonlijk gebruik, met onze achternaam als emaildomein, maar dat is aanzienlijk duurder dan Business Premium.

Of als je alleen mailfunctionaliteit wilt: Office 365 Exchange Online Plan 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zat toevallig te kijken of mijn achternaam als domeinnaam nog vrij was. Helaas is de .nl ervan bezet maar .com is nog vrij. Wat zouden jullie doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Er is meer dan alleen .nl. Er zijn ook domeinnamen zoals .email.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Misschien dat Online nog iets is: https://www.online.net/en/hosting/online-pro voor 3,99 per maand ?
domeinnaam, 300GB opslag, en 100 mailboxen van 10GB

[ Voor 6% gewijzigd door efan op 21-10-2016 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-10 08:45
Verwijderd schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 20:25:
[...]

Het kan echt goedkoper hoor...

Ga naar versio, registreer je domein > 4 euro op jaarbasis.

Zoek nu een op directadmin gebaseerd hostingpakket uit > bij dezelfde partij 2,25 per maand voor 15GB opslag en met 100GB dataverkeer per maand.

Dan ben je net nog geen 31 euro excl btw kwijt voor beide voor 1 jaar lang. Transip is leuk, ze bieden goede support, maar de prijs van hun domeinnamen gaat het vervolgjaar met zo'n 100% omhoog (gemiddeld 7,49 per .nl). Terwijl zij echt niet anders zijn dan welke aanbieder dan ook.
bij TransIP heb je http://jouw.email
Als je het zo voorrekent is het bij Versio duurder om een mailaccountje te hosten dan bij TransIP. En bij TransIP zit je ten minste bij een fatsoenlijke provider die niet de helft van het jaar onbereikbaar is of op spamblacklists staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Ik heb momenteel Office 365, maar vraag me af wat er nog meer is naast Google Apps.

Belangrijk voor mij is wel dat ik een adresboek en een agenda erbij heb.

En dat mis ik bij de meeste hosting pakketten, waardoor ik voorlopig bij Office 365 blijf, ondanks de kosten bij meerdere accounts.

Maar eigenlijk wil ik er dus op besparen...

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mcDavid schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 17:09:
[...]

bij TransIP heb je http://jouw.email
Als je het zo voorrekent is het bij Versio duurder om een mailaccountje te hosten dan bij TransIP. En bij TransIP zit je ten minste bij een fatsoenlijke provider die niet de helft van het jaar onbereikbaar is of op spamblacklists staat.
Versio pakt gelukkig spam blokkades wel snel op. Als jij met uitgaande mail meldingen krijgt dat je mail niet aankomt omwille # dan pakken ze dat bij support hetzelfde uur nog op.

Een spam deblokkade aanvragen is niet zo moeilijk hoor. En tegenwoordig heb je allerlei tools op serverniveau die spam herkennen (uitgaande).
Pagina: 1