Kosten 0900 nummer buiten openingstijden klantenservice

Pagina: 1
Acties:
  • 1.218 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18:48
Niet omdat ik er moeilijk over ga doen, maar omdat ik het een interessante kwestie vind, de volgende vraag:

Vorige week heb ik contact gezocht met de klantenservice van UPS. Ik vond op de website een 0900 nummer van de klantenservice, zonder openingstijden. Het was 's avonds, maar indien de mogelijkheid er was had ik graag direct iemand gesproken. Ik bel het nummer, krijg eerst een bandje ("0,29 cent per gesprek") en vervolgens weer een bandje ("de klantenservice is op dit moment gesloten").

Afijn, geen stap verder, maar wel 29 cent kwijt.
Kan/mag dit zomaar? Openingstijden van de klantenservice zijn op de website nergens te vinden en ik heb geen medewerker aan de lijn gehad.

Ik ben benieuwd.

Edit: link naar pagina met 0900-nummer: https://www.ups.com/conte.../index.html?WT.svl=Footer

[ Voor 7% gewijzigd door Pepper92 op 08-10-2016 00:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-10 15:28

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Zie hier het antwoord: https://www.consuwijzer.n...tienummers-vast-en-mobiel
Gaan de kosten voor het bellen naar een informatienummer van mijn belbundel af?

Hebt u een belbundel? Dan moet het beltarief voor het bellen met een informatienummer eerst uit uw belbundel betaald worden. Het informatietarief valt buiten uw bundel. Is uw belbundel op? Dan mogen de kosten van het beltarief niet hoger zijn dan de kosten die u normaal betaalt als u naar een vast telefoonnummer in Nederland belt. U blijft wel extra betalen voor de kosten die de aanbieder van het informatienummer rekent voor de dienst. Zoals informatie over het weer of openbaar vervoer. Deze kosten bepaalt uw telefoonaanbieder niet. Dat doet de aanbieder van het informatienummer.
Ik ben het wel eens dat het niet netjes is om de kosten te rekenen als de Servicedesk dicht is, maar je belt naar een nummer en niet naar een helpdesk (beetje cryptisch, ik hoop dat je 'm snapt).

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-10 02:19
Eigenlijk zou UPS het telefoontje niet moeten aannemen buiten de openingstijden. Immers, ze kunnen je niet helpen (want gesloten) en dan kost het ook geen geld. Helaas krijgt UPS ook geld voor deze telefoontjes, en daarbij denk ik dat de heren hoge piefjes bij UPS liever duidelijkheid voor de klant hebben. Nu weet de klant iig dat ie wel met UPS heeft gebeld, maar dat ze gesloten waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PhilipsFan schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 02:04:
Eigenlijk zou UPS het telefoontje niet moeten aannemen buiten de openingstijden. Immers, ze kunnen je niet helpen (want gesloten) en dan kost het ook geen geld.
Als klant zou ik er ook niet blij van worden als er niet eens opgenomen wordt. Dan liever horen dat het niet gaat gebeuren voor die 29 cent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMarcel194
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:53
https://vraagalex.nl/servicenummers/ups/
Bedrijf: UPS
Type bedrijf: Overig
Standaard telefoonnummer: 0900 2255 877
Tarief: 35 cent per gesprek
Alternatief telefoonummer: 020 5040500
Gratis* bellen via 020 262 1789, doorkiesnummer: 1200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

PhilipsFan schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 02:04:
Helaas krijgt UPS ook geld voor deze telefoontjes
Voor 29ct per gesprek zou ik daar niet van uitgaan.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-10 15:28

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

CyBeR schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 02:35:
[...]

Voor 29ct per gesprek zou ik daar niet van uitgaan.
Helaas zit je verkeerd, ze krijgen zeker geld van deze gesprekken. Zie de link die ik eerder heb geplaatst.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Outerspace schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 02:53:
[...]

Helaas zit je verkeerd, ze krijgen zeker geld van deze gesprekken. Zie de link die ik eerder heb geplaatst.
Nee, jij hebt het mis. Vrijwel elk gesprek zal duurder uitvallen dan die 29 cent. Daarnaast zal de uitbater van dat informatienummer ook geld willen zien. De kans is groot dat UPC zelfs achteruit gaat op die bedragen en moet bijleggen voor het gemiddelde helpdesktelefoontje. De enige reden dat die 29 cent er überhaupt zullen staan is naar ik aanneem om lolbroeken tegen te houden die de hele dag prank calls doen. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een 0900 nummer kost bij ACM zo uit m'n hoofd ~ 200 euro op jaarbasis. Daar zitten eenmalig kosten aan verbonden zoals een startup-fee van ACM van ongeveer 250 euro. Dan moet je daar een VOIP systeem op koppelen, dit kan intern, maar ook uitbesteed worden aan een bedrijf. Er zal echt een minimale fee aan overgehouden worden voor UPS, ik zou het ze geen ongelijk geven gezien hoeveel belverkeer er dagelijks van en naar zo'n servicenummer wordt verricht. Dat moet wel betaald worden door UPS door een callcenter daar aanwezig te hebben.

Als er kosten aan verbonden zitten, verlegt dat wel de drempel inderdaad voor lolbroeken. Zij zullen het meestal wel opgeven na een paar belletjes en sommige willen die kosten al niet eens meer betalen.

Om nu 29 ct te betalen om vervolgens te horen dat ze gesloten zijn is niet netjes nee. Ik denk dat je daar het beste UPC even kunt aanschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 03:24:
Een 0900 nummer kost bij ACM zo uit m'n hoofd ~ 200 euro op jaarbasis. Daar zitten eenmalig kosten aan verbonden zoals een startup-fee van ACM van ongeveer 250 euro. Dan moet je daar een VOIP systeem op koppelen, dit kan intern, maar ook uitbesteed worden aan een bedrijf. Er zal echt een minimale fee aan overgehouden worden voor UPS, ik zou het ze geen ongelijk geven gezien hoeveel belverkeer er dagelijks van en naar zo'n servicenummer wordt verricht. Dat moet wel betaald worden door UPS door een callcenter daar aanwezig te hebben.

Als er kosten aan verbonden zitten, verlegt dat wel de drempel inderdaad voor lolbroeken. Zij zullen het meestal wel opgeven na een paar belletjes en sommige willen die kosten al niet eens meer betalen.

Om nu 29 ct te betalen om vervolgens te horen dat ze gesloten zijn is niet netjes nee. Ik denk dat je daar het beste UPC even kunt aanschrijven.
Sorry, maar... Nou en? :P
Dat soort kosten calculeer je toch in als leverancier? Zeker een toko als UPS.
Als de kosten het 0900 nummer zijn; pak dan een niet-0900 nummer?
En lolbroeken...? Die blokkeer je gewoon. Vroegah in den pubertijd was het leuk om 0800 nummers midden in de nacht te pesten. Carglass bijvoorbeeld. Maar anoniem bellen of niet, ze konden je gewoon als "plaagbelnummer" registreren. :P Dan kwam je er niet meer doorheen...
Als dat zoveel jaar geleden al kon, waarom dan nu niet? ;)

Het hebben van een klantenservice behoor je imho in te calculeren, net als de providers dat bijvoorbeeld doen.
Ik vind het ook bijvoorbeeld ronduit asociaal dat bedrijven als Eneco 45 cent per gesprek met de klantenservice durven te vragen. (Al kan je hier met een omweggetje omheen, maar dat doet er niet toe.)
En al helemaal dat sommige klantenservices dan ook nog zeggen "Ik kan u niet doorverbinden, bel even terug en kies dan optie <x>". Ja daaaaaaag.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

En wat zei UPS toen je ze belde met dit probleem? Oh wait... :+

Hier gaat in ieder geval een slotje op, omdat je dit zelf ook had op kunnen zoeken en het antwoord is al gegeven.

"XO is whatever you want it to be" - Abel Tesfaye
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.