Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Franse ontwikkelaar klaagt Apple aan...

Pagina: 1
Acties:

• LievenD
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:12
Hoi

De titel van dit artikel lijkt mij niet helemaal correct. Het gaat hem vooral over het verkeerd gebruik van het woord 'betere'.

Zoals het er nu staat, versta ik (en de meeste anderen ook neem ik aan) dat de Franse ontwikkelaar Apple aanklaagt omdat ze betere html5-ondersteuning bieden in iOS. Terwijl Nexedi Apple helemaal niet aanklaagt omdat ze goede html5-ondersteuning bieden in iOS, integendeel. Ze klagen ze net aan omwille van de slechte html5-ondersteuning.

Dat is meteen ook mijn punt. Er had moeten staan: Franse ontwikkelaar klaagt Apple aan voor slechte html5-ondersteuning in iOS. Of als je het helemaal duidelijk wil hebben, vervang je het woord 'voor' door 'wegens' of 'omwille van'.

Tot slot, je klaagt niet omdat iets beter gaat, maar wel omdat iets slechter gaat. Herlees met die gedachte nog eens de titel van het artikel en je ziet meteen wat er fout ging. ;)

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Ik snapte hem eigenlijk meteen als het aanklagen omdat hij betere HTML5 support wil. Daar klaagt hij ze "voor" aan. Zoals je t zegt zou "voor/wegens slechte HTML5 support" misschien beter klinken, maar of t nou echt fout is wat er staat... :)

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• duqu
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16-06 20:23
Hoi LievenD, ik snap waar je bij deze titel over valt. Ik probeerde in de titel weer de geven wat het doel van de rechtszaak is. Om verwarring te voorkomen heb ik het alsnog aangepast. Dank voor de opmerking.