Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsl
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 09-02-2022
Hoi,

Voor bepaald games wil ik zelf een controller bouwen daar vind hier niet echt een kant en klare oplossing voor dus dacht om er zelf een te bouwen.
Wil dus 2 joysticks en evt wat knoppen op gaan maken. Zou links en rechts van de stoel een joystick zetten en de rest zie ik nog wel.

Na paar uurtjes google'n dacht ik dat een BU836A een mooie oplossing is, deze kan direct op de pc worden aangesloten. Een andere vind ik niet direct. Zijn er andere oplossingen zonder veel programmeer werkt?
Is deze print enkel via die website te verkrijgen of is hier in de benelux ook ergens een website die dit verkoopt?

Als joystick dacht ik aan een http://benl.rs-online.com/web/p/joystick-switches/0516035 , zover men kennis groot is valt deze weerstand binnen de gevraagde waarde.

Graag had ik nog een soort scrollwiel erop gemaakt, iemand een idee hoe hier aan te beginnen? Een mechanische overbregging maken ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genius-General
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:19

Genius-General

Expect the Unexpected

Met een arduino kom je ook al een heel eind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepio
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 05:23
Als je op eBay kijkt dan zie je veel joysticks met een breakout bordje voor arduino.
http://www.ebay.com/bhp/arduino-joystick

En hier heb je een filmpje hoe je ze aansluit.
YouTube: How to connect and use an Analog Joystick with an Arduino - Tutorial

De arduino kan weer via een seriële verbinding met de pc praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-10 08:45
Je kunt grofweg 2 kanten op:
1) Koop een joystick, ontmantel deze en gebruik de interne elektronica in je eigengebouwde setup
2) Bouw iets from scratch met een Arduino Leonardo of Pro Micro. Je hebt 1 van die nodig (dus niet een klassieke Uno oid) omdat die gemakkelijk als joystick ingesteld kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsl
Als ik een joystick moet ombouwen dan moet ik er 2 kopen en verbouwen toch.

Hebben jullie ervaring met die BU 836? Daar ik toch opteer voor iets via USB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1LL3M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-09 02:53

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

Ombouwen? Die kun je gewoon los kopen. Zoek op arcade analog joystick.
bijvoorbeeld deze

[ Voor 50% gewijzigd door W1LL3M op 10-10-2016 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsl
Zo deze site had ik nog niet tegen gekomen. De gene die ik tegen kwam waren steeds met switch.
Dan moet ik enkel nog een kaart kopen om knoppen te laten binnen komen in de pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeDzi
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-10 09:29
Hier kun je een kant en klaar controller boardje kopen die in windows herkent worden als Joystick. Heb er zelf eentje van en werkt perfect en indd op basis van BU 836

http://www.leobodnar.com/...85f0c19012782cb7be7f31e5b

[ Voor 5% gewijzigd door WeeDzi op 12-10-2016 12:05 ]

Pagina: 1