Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

2.4 en 5 GHz storing

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• grigori1
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:53
beste,

in het kort: kan een 5GHz accespoint storing opleveren op een 2.4GHz router.

de situatie.
we hebben een router met wifi deze werkt op 2.4GHZ kanaal 1 en een accespoint 2.4GHz/5GHz kanaal 11/116.
Het ontvangst in mijn kamer onvoldoende dus heb ik een 5GHz accespoint gekocht kanaal 56. nu lijkt het er op dat deze het signaal van zowel de router als de accespoint verstoort kan dit?

bij voorbaat dank

Alle reacties

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:05
Tenzij de router brak is kan 5 ghz niet storen op 2.4 ghz. Heel andere frequentie.

En wat stoort er ? Geen signaal meer ? en wat als je de nieuwe ap uitschakeld?

• grigori1
het 2.4 GHz signaaal valt zo goed als weg met de AP uit werkt het weer

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:40

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Als je nou eens ipv cryptische minimale info duidelijk aangeeft wat je exact hebt qua apparatuur kan het een stuk duidelijker zijn. Is er bijv sprake van Powerline tussen de AP's? Dat lijkt me nog meest voor de hand liggende reden: de voeding van de nieuwe AP stoort PLC communicatie.

Teken eens het volledige netwerk en benoem alle onderdelen tussen modem en je clients.

Oslik blyat! Oslik!

• grigori1
Afbeeldingslocatie: https://imageshack.com/a/img921/1208/dHW3sY.png

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:30
Zet je de andere APs op de 5 GHz wel op auto? Ze gaan toch niet op elkaars kanaal zitten (ivm radardetectie). En op de 2,4 GHz gewoon netjes op kanaal 1, 6 op 11.

• grigori1
tot ik de asus AP toevoegde waren er geen problemen. voor zover ik weet zou hij alleen op de 5GHz band kunnen storen als ik op het zelfde kanaal of in de buurt van zou gaan zitten. dit doe ik niet.

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:51
Die asus kan onmogelijk de 2,4Ghz storen, die heeft helemaal geen 2,4Ghz radio.

Heb je niet een netwerk probleem in plaats van een wifi probleem?

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• grigori1
het lijkt op een WIFI probleem. morgen maar eens uitbreid testen

• grigori1
vandaag aan het testen geweest met WIFI analyzer en Speed test.
conclusie geen snelheidsverschil of signaalverlies met de Asus AP aan of uit

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-10 19:21
Sorry, maar het is mooi en aardig dat het lijkt op "een WiFi probleem" en dat er geen snelheids- en of signaalverlies is als de Asus AP aan is. Maar kan je nu eens concreet vertellen wat je constateert/waarneemt wanneer, volgens jou, er een "2.4Ghz en 5Ghz storing" is?

Om antwoord te geven op je vraag:
grigori1 schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 20:33:
in het kort: kan een 5GHz accespoint storing opleveren op een 2.4GHz router.
Nee, dit is niet mogelijk omdat beide totaal verschillende frequenties gebruiken. Wel kan het zijn dat er iets anders mis gaat, bijvoorbeeld als je het accesspoint verkeerd hebt ingesteld waardoor er 2 DHCP servers actief zijn.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Kan natuurlijk wel een andere oorzaak zijn. Bijvoorbeeld kortsluiting in de netwerkkabel, waardoor de router zichzelf uitschakelt oid. Verzeker je er dus van dat alle componenten los van elkaar wel goed werken.
Pagina: 1