Geld toveren met een nfc-chip

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 825263

Topicstarter
Sinds bankpassen met nfc-chips voor contactloos pinnen meer gebruikt worden, vroeg ik mij af of je deze chip uit de pas zou kunnen halen en bijvoorbeeld in een schattig toverstafje kunt plaatsen. Het idee is dan dat ik langs de kassa zou lopen, het toverstafje tegen de nfc-scanner tik en *biep biep* ik het geld tevoorschijn heb getoverd.

Ik ben al door de helft van mijn vrienden voor gek verklaard, maar de andere helft vindt net als ik dat dit zou moeten kunnen. Aangezien er al genoeg beveiliging in het systeem verwerkt zit (pincode voor bedragen hoger dan 25 en elke 50 euro in ieder geval de pincode moeten invoeren) denk ik dat er fysiek geen beveiliging nodig is geweest verder.

Mijn probleem is nu: ik ben niet bereid mijn oude pas doormidden te knippen in de hoop dat ik de chip niet mol en heb verder ook geen idee hoe en waar die in de pas verwerkt zit. Ik heb een oude bankpas (zonder nfc) geprobeerd los te smelten (zonder succes) en doormidden geknipt, maar het lijkt erop dat het massief plastic(?) is.

Zijn er hier mensen die weten hoe zo'n pas in elkaar zit en ik dit kan uitvoeren?

Beste antwoord (via Anoniem: 825263 op 07-10-2016 18:34)

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:34
Gaat je niet zomaar lukken.
Zie hier een foto van een bankpas met NFC chip:
Afbeeldingslocatie: https://1.bp.blogspot.com/-xmkh2qpA_eE/USVpe7ftOaI/AAAAAAAAJho/e1lfXHQSTSY/s1600/mbank-pay-less.jpg
Rondom het chipje die je gebruik voor pinnen, zie je de NFC chip zitten.
Maar je ziet ook de antenne van de NFC chip 4 keer rond de hele lengte van je pas gaan.
Zonder die antenne werkt het niet.

Je kan dit bij je eigen pasje misschien zien met een felle lamp. Bijvoorbeeld van een scanner of copierapparaat.

Er is al wel een grapjas die het gedaan heeft met een OV chipkaart. En dan nog iets verder dan in een toverstafje:
http://nos.nl/artikel/211...eert-ov-chip-in-hand.html

TheS4ndm4n#1919

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:57

Onbekend

...

De antenne die aan die chip zit gekoppeld, zit over een grotere oppervlakte in het bankpasje.
Kijk bijvoorbeeld eens naar het plaatje op deze website: http://www.goldbridgesz.com/detail.asp?id=817
Als je de chip eruit weet te peuteren, heb je waarschijnlijk de aansluitingen met de antenne verbroken en moet je in de "toverstaf" een nieuwe antenne maken en die aansluiten.

Het is erg moeilijk om dat voor elkaar te krijgen, maar wie niet waagt, wie niet wint. :)

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • Beste antwoord
  • +9 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:34
Gaat je niet zomaar lukken.
Zie hier een foto van een bankpas met NFC chip:
Afbeeldingslocatie: https://1.bp.blogspot.com/-xmkh2qpA_eE/USVpe7ftOaI/AAAAAAAAJho/e1lfXHQSTSY/s1600/mbank-pay-less.jpg
Rondom het chipje die je gebruik voor pinnen, zie je de NFC chip zitten.
Maar je ziet ook de antenne van de NFC chip 4 keer rond de hele lengte van je pas gaan.
Zonder die antenne werkt het niet.

Je kan dit bij je eigen pasje misschien zien met een felle lamp. Bijvoorbeeld van een scanner of copierapparaat.

Er is al wel een grapjas die het gedaan heeft met een OV chipkaart. En dan nog iets verder dan in een toverstafje:
http://nos.nl/artikel/211...eert-ov-chip-in-hand.html

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20:48
Claim wel het idee, voordat een bank een toverstafje als product aanbiedt!

Ik ben niet van het contactloos betalen, maar ik vind het wel geniaal bedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dankje jongens, heeft me veel geholpen! En @Pat911, ben bang dat niemand hier verder interesse in gaat hebben/dat ik iets ga kunnen met een patent ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaQ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:43

JaQ

Misschien kan je de pas oprollen als je deze goed warm maakt?

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firefly III
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Firefly III

Bedrijfsaccount Firefly III
-

[ Voor 100% gewijzigd door Firefly III op 21-10-2019 10:05 . Reden: Leeg ivm privacy ]

Hulp nodig met Firefly III? ➡️ Gitter ➡️ GitHub ➡️ Mastodon

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Topicstarter
Je hoeft je pas niet in het apparaat te steken in het geval dat je je pincode moet invoeren, maar het neemt wel een beetje weg van het "magische" effect :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06-05 08:37
Waarom niet een KPN simkaartje nemen? Daar zit ook NFC in voor contactloos pinnen tegenwoordig. En aangezien die dingen heel klein zijn, ideaal voor je doel.

Hoe alles werkt moet je zelf maar even uitzoeken. Dat het bestaat zie je hier.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02:58
Er zit geen NFC in zo'n SIM-kaart, alleen een Secure Element.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peetz0r
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-05 15:22
hcQd schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 13:40:
Precies. Dit gebruik gewoon de NFC spoel van je telefoon, die pakweg even groot is als je bankpas.

Het is trouwens een spoel, geen antenne. Het is inductie, geen radio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:55
JCE schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 11:55:
Het gaat ook maar een aantal keer werken tot je je pincode weer moet invoeren. Beetje zonde.
Dat is eenvoudig op te lossen. Maak een plastic kaart met de contactpunten op de juiste plek, verleng die naar het uiteinde van de kaart waarna je het kan koppelen aan de losse chip. Is gewoon een of ander serial protocol waarbij e.e.a. niet zo nauw luistert.

Neem het vooral ook op als je met dit knutselwerk even gaat pinnen in de winkel :+

Op internet zijn wel redelijke teardowns te vinden voor als je maar genoeg geduld hebt. Ik heb ook wel eens een betaalkaart onder een xray laten leggen en het is niet geheel triviaal om het netjes te slopen afhankelijk van het aantal componenten en fabricagewijze.

[ Voor 19% gewijzigd door Rukapul op 13-10-2016 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20:51
idd daarnaast zul je natuurlijk wel een betaalrekening aan de pas gekoppeld moeten hebben.
Hoe de spoel loopt kun je bij veel pasjes zien door er met een sterke lamp doorheen te schijnen, dan zie je vaak wel de contouren zoals ook in het plaatje van rocketKoen zichtbaar zijn. Waarschijnlijk zul je om het een beetje "leuk" weg te werken wel de spoel moeten afknippen. Ik ken echter iemand die al eens met succes zijn OV-chipkaart "gerepareerd" had door hier zelf een opgewikkeld koperdraadje als spoel aan te solderen (althans, hij kon in- en uitchecken maar de conducteur kon het niet zo waarderen). Het moet dus mogelijk zijn. Gewoon een kwestie van een paar pasjes aanvragen en proberen denk ik :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06-05 08:37
hcQd schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 13:40:
Nah.. details wie let daar nu op? :+

Toverstokjes zijn ook zo .... 1987. Beetje heks, fee of andere toverkol gaat toch met de tijd mee? Vliegen op robotstofzuigers ipv bezems enzo..?

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• arie_papa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22:46

arie_papa

Running on Ubuntu

Niet te moeilijk doen. Gewoon een toverstokje met ster. Past die complete bankpas vast wel in :)

Afbeeldingslocatie: http://revenew.nu/wp-content/uploads/2013/09/Toverstokje-vor-klanten.jpg

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNW
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 24-04 04:06

TNW

Peetz0r schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 13:43:
[...]
Het is trouwens een spoel, geen antenne. Het is inductie, geen radio.
Daarom worden spoelen ook nooit als antenne gebruikt :)

Weblog | Straling!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juke!
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 24-02-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03:09
Anoniem: 825263 schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 11:57:
Je hoeft je pas niet in het apparaat te steken in het geval dat je je pincode moet invoeren, maar het neemt wel een beetje weg van het "magische" effect :P
Nou, er is wel degelijk een limiet van pinloze, contactloze transacties. Zodra je die raakt, zul je een contactrijke betaling moeten doen met PIN of zorgen dat je regelmatig een contactloze transactie tussen €25 en €50 doet, want dan wordt om diezelfde PIN gevraagd.

Trouwens, de 'chip' die je op de pas ziet is niet de chip. Dit is alleen maar een contact-interface. De echte chip is een stuk kleiner. Maar die zou je op zich natuurlijk moeten kunnen koppelen aan een NFC spoel.
Echter, ik zou je niet laten betalen in mijn winkel met een toverstaf ;)

Wellicht interessant is dit: geek: Utrechter zet ov-chipkaart in eigen lichaam
De technologie hierachter is in principe hetzelfde als bij een betaalpas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
celshof schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 15:20:
[...]

Nou, er is wel degelijk een limiet van pinloze, contactloze transacties. Zodra je die raakt, zul je een contactrijke betaling moeten doen met PIN of zorgen dat je regelmatig een contactloze transactie tussen €25 en €50 doet, want dan wordt om diezelfde PIN gevraagd.
Nee dat hoeft niet. Is de transactie hoger dan 25 euro óf overschrijd je het totaal van 50 euro (of hoe je die limieten ook ingesteld hebt), dan moet je je pincode invoeren. Dit kan echter prima bij een contactloze betaling. Je zou zo'n toverstaf (of welke afwijkende formfactor dan ook) dus onbeperkt kunnen blijven gebruiken. De enige beperking is dat je niet kunt betalen bij oudere terminals die geen NFC ondersteunen.
Trouwens, de 'chip' die je op de pas ziet is niet de chip. Dit is alleen maar een contact-interface. De echte chip is een stuk kleiner. Maar die zou je op zich natuurlijk moeten kunnen koppelen aan een NFC spoel.
De chip van een betaalpas zit over het algemeen wel direct onder die contactpuntjes. De spoel zit daar dus ook op aangesloten. Waarschijnlijk zou het makkelijkst zijn het plastic van de pas op te lossen in aceton of een zuur oid. Misschien kun je de spoel dan zelfs in tact houden, en voorzichtig ergens anders opplakken.
Echter, ik zou je niet laten betalen in mijn winkel met een toverstaf ;)
Ben benieuwd hoe snel je de betaling kan annuleren als je ziet dat iemand iets anders dan zijn telefoon of portemonnee tegen je terminal houdt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 260522

ik denk dat het goed mogelijk is als je ergens een losse nfc antenne vandaan haalt https://nl.aliexpress.com...51&SearchText=nfc+antenna
die je dan mooi in de ster van de toverstaf kan stoppen, en dan nog op een of andere manier de chip van je bankpas uit de pas halen en aan de antenne vastmaken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
mcDavid schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 15:31:

Waarschijnlijk zou het makkelijkst zijn het plastic van de pas op te lossen in aceton of een zuur oid. Misschien kun je de spoel dan zelfs in tact houden, en voorzichtig ergens anders opplakken.
Ik ga dit asap proberen met de oude pas (met nfc) van een vriend, zal daarna met mijn mobiel proberen te scannen om te kijken of hij nog functioneel is :)

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 825263 op 13-10-2016 18:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:35

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

De chip van een betaalpas zit over het algemeen wel direct onder die contactpuntjes. De spoel zit daar dus ook op aangesloten. Waarschijnlijk zou het makkelijkst zijn het plastic van de pas op te lossen in aceton of een zuur oid. Misschien kun je de spoel dan zelfs in tact houden, en voorzichtig ergens anders opplakken.
Ik zou zuren achterwege laten en aceton gebruiken, deze "eet" de meeste plasticsoorten (maar ook niet allemaal) Zuren willen in de regel nog wel eens metaal aantasten en dat wil je voorkomen. Maar misschien schuilt er ergens op dit forum wel een echte "Heisenberg" die een beter middel weet, want mijn scheikunde kennis is niet veel verder gegroeid sinds de middelbare school ;)

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03:09
[...]
Nee dat hoeft niet. Is de transactie hoger dan 25 euro óf overschrijd je het totaal van 50 euro (of hoe je die limieten ook ingesteld hebt), dan moet je je pincode invoeren. Dit kan echter prima bij een contactloze betaling. Je zou zo'n toverstaf (of welke afwijkende formfactor dan ook) dus onbeperkt kunnen blijven gebruiken. De enige beperking is dat je niet kunt betalen bij oudere terminals die geen NFC ondersteunen.
Ik weet niet hoe vaak jij tegen die limiet van €50 cumulatief aanloopt, maar ik regelmatig (ING en Triodos). De terminals/acq. processors waar ik betaal (meeste zijn Yomani's bij AH en de VX820 van CCV) ondersteunen niet dat ik dan alsnog een pincode kan invoeren. De transactie is voor de terminal afgehandeld.
Bij het opzetten van een nieuwe transactie weet mijn pas niet dat er om online PIN gevraagd moet worden, dus dan krijg ik gewoon weer een afkeuring. Let op: ik heb het over betaalpassen, bij mobiele telefoons weet de telefoon in principe zelf al dat een limiet overschreden is en zal dan zelf om een pre-pin vragen (dus pincode invoeren voordat de transactie opgezet wordt).
Ben benieuwd hoe snel je de betaling kan annuleren als je ziet dat iemand iets anders dan zijn telefoon of portemonnee tegen je terminal houdt.
Niet, maar je kunt wel de politie bellen omdat je het heel verdacht vindt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Topicstarter
Heel verdacht dat je geld krijgt door een debiel in je winkel met een prinsessentoverstafje? Als je dat wantrouwt... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-05 15:32
Omdat ik het wel een gaaf idee vind eens gaan googlen..
Kwam op dit terecht

https://enjoysmile.com/meet-mini-presto/

Hij heeft het dus idd in aceton opgelost en voorzichtig de antenne +chip kunnen verwijderen.

Misschien een idee om zelf een toverstaf uit 2 helften te ontwerpen en te laten 3D printen?
Dan kun je die van binnen hol maken om de chip+ antenne weg te werken, waarna je hem in elkaar kunt drukken en dus allea netjes in zit weggewerkt
Eventueen ook support staafjes aanbrengen waar je de antenne in een grote boog omheen kunt winden om de spiraal te krijgen welke je nodig hebt voor een werkende antenne

[ Voor 7% gewijzigd door MaD_co op 13-10-2016 22:25 ]

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
celshof schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 20:16:
[...]
Ik weet niet hoe vaak jij tegen die limiet van €50 cumulatief aanloopt, maar ik regelmatig (ING en Triodos). De terminals/acq. processors waar ik betaal (meeste zijn Yomani's bij AH en de VX820 van CCV) ondersteunen niet dat ik dan alsnog een pincode kan invoeren. De transactie is voor de terminal afgehandeld.
Bij het opzetten van een nieuwe transactie weet mijn pas niet dat er om online PIN gevraagd moet worden, dus dan krijg ik gewoon weer een afkeuring. Let op: ik heb het over betaalpassen, bij mobiele telefoons weet de telefoon in principe zelf al dat een limiet overschreden is en zal dan zelf om een pre-pin vragen (dus pincode invoeren voordat de transactie opgezet wordt).
Das dan raar want ik heb ook jaren met triodos betaald en nu met bunq en ik kan altijd gewoon contactloos betalen, en ik raak die 50 euro limiet heel geregeld. Bij sommige terminals kun je dan direct je pincode invoeren, bij anderen moet je een nieuwe transactie doen maar kan die wel gewoon contactloos.
[...]
Niet, maar je kunt wel de politie bellen omdat je het heel verdacht vindt.
Zie je het al voor je? "Ja ik heb hier iemand in de winkel die zojuist zijn boodschappen netjes betaald heeft, kunnen jullie even langskomen?"

Ik moet zeggen hoe langer ik er over nadenk hoe leuker ik dit idee vind. Misschien bestel ik zelf ook wel een extra pas om het te proberen, al zou ik wel een ander voorwerp dan een toverstaf willen denk ik. Een sleutelhanger lijkt me wel heel praktisch eigenlijk.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:06

Compizfox

Bait for wenchmarks

Doet me hier aan denken:

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetz0r
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-05 15:22
TNW schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 15:09:
Daarom worden spoelen ook nooit als antenne gebruikt :)
Een loop antenna is toch echt iets anders dan een spoel (coil):
Also outside the scope of this article is the use of coupling coils for inductive (magnetic) transmission systems including LF and HF (rather than UHF) RFID tags and readers. Although these do use radio frequencies, and involve the use of small loops (loosely described as "antennas" in the trade) which may be physically indistinguishable from the small loop antennas discussed here, such systems are not designed to transmit radio waves (electromagnetic waves). They are near field systems involving alternating magnetic fields only, and may be analyzed as poorly coupled transformer windings; their performance criteria are dissimilar to radio antennas as discussed here.
uit jouw zelf gelinkte pagina

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• mcDavid
Anoniem: 825263 schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 18:09:
[...]

Ik ga dit asap proberen met de oude pas (met nfc) van een vriend, zal daarna met mijn mobiel proberen te scannen om te kijken of hij nog functioneel is :)
Ben je hier nog mee verder gegaan? Ik heb zojuist mijn oude betaalpas in de week gelegd, als het daarmee lukt neem ik er een pas bij om een sleutelhanger van te maken.

Afbeeldingslocatie: http://duft.nl/image/400/web/photo41053587088976333.jpg

Edit: om ook nog maar even het resultaat te posten:

pasje oplossen in aceton ging uitstekend. Na een uur kon ik al dikke lagen van het pasje afkrabben met een houten spatel (foto 1). Na nog een uur (en wat verse aceton) en wat gepulk, viel hij echt helemaal uit elkaar (foto 2).
Helaas kwam ik er daarna achter hoe fragiel het koperdraad van de spoel is (0,1 mm!). Dit brak af terwijl ik probeerde het laatste stukje rond de chip schoon te maken. Een poging deze er weer aan te solderen mocht niet baten, de chip is niet meer uit te lezen.

Of dit komt door slecht contact of doordat ik ook de lak van de draad gespoeld heb en deze nu overal kortsluiting maakt, heb ik nog niet kunnen uitsluiten. Heb inmiddels dus ook maar een rolletje lakdraad besteld, hopelijk lukt het daarmee wel. Een andere mogelijkheid is misschien een printplaatje met een spoel maken en de chip in zijn geheel daarop solderen.

Afbeeldingslocatie: http://duft.nl/image/200/web/photo41053587088976335.jpg Afbeeldingslocatie: http://duft.nl/image/200/web/photo41053587088976334.jpg
Afbeeldingslocatie: http://duft.nl/image/200/web/photo41053587088976336.jpg Afbeeldingslocatie: http://duft.nl/image/200/web/photo41053587088976338.jpg

Met een online calculator ben ik er inmiddels achter dat de betreffende pinpas een zelfinductie van ongeveer 2 µH had. Een cirkelvormige spoel van 25 mm en 6 windingen komt daar aardig bij in de buurt. Daar ga ik dus maar eens mee beginnen.

[ Voor 63% gewijzigd door mcDavid op 15-01-2017 21:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-05 23:24

Stoney3K

Flatsehats!

Peetz0r schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 17:07:
[...]

Een loop antenna is toch echt iets anders dan een spoel (coil):

[...]

uit jouw zelf gelinkte pagina
Wacht even, ze zijn van mening dat 'alternating magnetic fields' in het LF- of HF-bereik iets anders zijn dan radiogolven (elektromagnetische straling)?

Volgens mij hebben die lui een lesje in de wetten van Maxwell nodig. Het zijn dan wel geen omnidirectionele antennes zoals je veel vaker tegenkomt, maar het zijn heel duidelijk richtantennes met een zwak zendvermogen.

[ Voor 13% gewijzigd door Stoney3K op 17-01-2017 10:52 ]

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik zie me als volwassen kerel al met zo'n "toverstafje" zwaaien in een winkel. Ik ben bang dat de meerderheid van de op enige afstand toekijkende aanwezigen zou twijfelen aan mijn verstandelijke vermogens, met medelijdende blikken tot gevolg. En ik moet er niet aan denken als toevallig een goede kennis van me hier getuige van zou zijn. En de wet van murphy zegt dat dit prompt een keer gebeurt. In m'n fantasie zie ik al de bijnamen die ik voor de rest van mijn leven zou hebben en het daarmee gepaard gaande gegniffel achter mijn rug. Afgezien nog van het niet meer serieus worden genomen.

Maar als je dit aardigheidje toch wilt doorzetten, wat let je om het pasje gewoon intact te laten? Je fantasie even laten werken en op het uiteinde van dat stokje een waaiertje maken waarin het pasje verstopt zit. Waarom zo moeilijk doen? Na uitvoeren van het geintje gebruik je het pasje gewoon weer "normaal".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daannn1987
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:51
Techneut schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 11:48:
Ik zie me als volwassen kerel al met zo'n "toverstafje" zwaaien in een winkel. Ik ben bang dat de meerderheid van de op enige afstand toekijkende aanwezigen zou twijfelen aan mijn verstandelijke vermogens, met medelijdende blikken tot gevolg. En ik moet er niet aan denken als toevallig een goede kennis van me hier getuige van zou zijn. En de wet van murphy zegt dat dit prompt een keer gebeurt. In m'n fantasie zie ik al de bijnamen die ik voor de rest van mijn leven zou hebben en het daarmee gepaard gaande gegniffel achter mijn rug. Afgezien nog van het niet meer serieus worden genomen.

Maar als je dit aardigheidje toch wilt doorzetten, wat let je om het pasje gewoon intact te laten? Je fantasie even laten werken en op het uiteinde van dat stokje een waaiertje maken waarin het pasje verstopt zit. Waarom zo moeilijk doen? Na uitvoeren van het geintje gebruik je het pasje gewoon weer "normaal".
Ok i laughed out loud _/-\o_ _/-\o_
Respect voor al de moeite die hier genomen wordt :+

21xDMEGC 440wp (9240) ||| Pana 9j

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Anoniem: 172410

Techneut schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 11:48:
Ik zie me als volwassen kerel al met zo'n "toverstafje" zwaaien in een winkel. Ik ben bang dat de meerderheid van de op enige afstand toekijkende aanwezigen zou twijfelen aan mijn verstandelijke vermogens, met medelijdende blikken tot gevolg. En ik moet er niet aan denken als toevallig een goede kennis van me hier getuige van zou zijn.
Dat is toch juist de grap? Je moet jezelf wel heel serieus nemen wil je daar absoluut niet mee gezien worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gertjuhjan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 30-04 07:51

Gertjuhjan

Software Engineer

Je zou het ook in zown mini drone in kunnen bouwen, geeft ook veel bekijks!

Xbox: Gulpener88

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [object Object]
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 30-04 14:58
Ik lees iets over aceton, is het niet veel makkelijker om een NS of GVB kaartje te kopen? Dan heb je aan water genoeg en heb je een goedkopere manier om meerdere spoeltjes te testen. Of ik ga te kort door de bocht, maar een GVB kaartje ging prima met wat water :)

In the beginning, the universe was created. This made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabouterSuper
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ik heb in het verre verleden wel eens de magneetstrip van een pinpas afgeweekt, en deze op een klantenpas van de supermarkt geplakt (de Konmar, degenen die in Delft gestudeerd en gewoond hebben, weten wel welke ik bedoel). Wel veel vreemde gezichten van de kassieres gehad bij het betalen, maar nooit iemand die het wantrouwde. Ik heb het een aantal jaar zo gebruikt.
Wat ik wil zeggen: ik denk dat niemand de politie gaat bellen.

When life gives you lemons, start a battery factory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Anoniem: 825263 schreef op vrijdag 7 oktober 2016 @ 18:22:
Ik ben al door de helft van mijn vrienden voor gek verklaard, maar de andere helft vindt net als ik dat dit zou moeten kunnen. Aangezien er al genoeg beveiliging in het systeem verwerkt zit (pincode voor bedragen hoger dan 25 en elke 50 euro in ieder geval de pincode moeten invoeren) denk ik dat er fysiek geen beveiliging nodig is geweest verder.
Pas hier wel mee op, want in de automaten van Yomani zit een bug waardoor in bepaalde gevallen iedere pincode wordt geaccepteerd als je een bedrag hoger dan 25 euro contactloos betaalt. Met chip betalen is veiliger.

[ Voor 6% gewijzigd door Trommelrem op 17-01-2017 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Trommelrem schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 19:01:
[...]

Pas hier wel mee op, want in de automaten van Yomani zit een bug waardoor in bepaalde gevallen iedere pincode wordt geaccepteerd als je een bedrag hoger dan 25 euro contactloos betaalt. Met chip betalen is veiliger.
Heb je daar een bron van? Dat lijkt me nogal schokkende informatie.

Niet dat het daardoor onveiliger wordt om contactloos te betalen, want iemand die een bug zoals jij beschrijft wil exploiten en jouw pas gejat heeft, zal alsnog contactloos kunnen betalen (tenzij je het helemaal uitzet).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-05 15:23

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Ik zou wel willen pinnen met een sonic screwdriver.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Hmm.. vandaag eens een zaklamp door mijn bunq-pasje geschenen, en zo te zien gaat het daarmee wel een stuk lastiger worden. De chip zit namelijk niet direct onder de contactpunten en er lopen verschillende spoelen met verschillende afmetingen door de pas:
Afbeeldingslocatie: http://duft.nl/image/400/web/bunqpas-internals.jpg

Het is een beetje lastig te analyseren (laat staan fotograferen) met slechts een zaklampje maar zo te zien wordt het een moeilijk verhaal om hier zomaar een zelfgewikkelde spoel aan te hangen... ben bang dat het dus niet heel zinvol is om hier een pasje aan op te offeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

mcDavid schreef op zondag 22 januari 2017 @ 23:29:
Het is een beetje lastig te analyseren (laat staan fotograferen) met slechts een zaklampje maar zo te zien wordt het een moeilijk verhaal om hier zomaar een zelfgewikkelde spoel aan te hangen... ben bang dat het dus niet heel zinvol is om hier een pasje aan op te offeren.
Sowieso hebben de meeste zaken die met PIN-betalingen te maken hebben diverse beveiligingslagen. Ik stel me voor dat dat bij pasjes, die steeds complexer worden, ook het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Hoe ga je om met de toch redelijk vaak voorkomende melding dat je alsnog met chip en pincode moet betalen? (Vaak vraagt de automaat na een contactloos betaalmoment om de pin, maar veel automaten geven een melding dat er "gewoon " gepind moet worden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
pagani schreef op maandag 23 januari 2017 @ 14:20:
Hoe ga je om met de toch redelijk vaak voorkomende melding dat je alsnog met chip en pincode moet betalen? (Vaak vraagt de automaat na een contactloos betaalmoment om de pin, maar veel automaten geven een melding dat er "gewoon " gepind moet worden)
Als je meer dan 25 euro moet betalen, dan wordt om de pincode gevraagd, maar dan kun je gewoon met je toverstaf de betaling initieren. En als het een Yomani is, dan kun je in bepaalde gevallen een random pincode intoetsen, waardoor het allemaal tovenarij lijkt. Zowel de toverstaf als het intoetsen van de code :)
mcDavid schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 19:08:
[...]

Heb je daar een bron van? Dat lijkt me nogal schokkende informatie.

Niet dat het daardoor onveiliger wordt om contactloos te betalen, want iemand die een bug zoals jij beschrijft wil exploiten en jouw pas gejat heeft, zal alsnog contactloos kunnen betalen (tenzij je het helemaal uitzet).
Zie PB :P

De bug die ik beschrijf geeft aan dat er een ontwerpfout in het systeem zit die met een firmware slechts deels op te lossen is. Om de bug volledig op te lossen moet het systeem en alle bankpassen volledig opnieuw worden ontworpen. De autorisatie vindt bij NFC namelijk plaats in de betaalterminal, die gecompromitteerd kan zijn. De autorisatie zou in de pas moeten plaatsvinden, omdat je als gebruiker wel controle hebt over de pas maar niet over de automaat.

[ Voor 42% gewijzigd door Trommelrem op 23-01-2017 15:04 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01:04
LOL

Ik zie gelijk dit voor me:
Afbeeldingslocatie: http://www.dickhouse.tv/.a/6a0133f4950835970b019102ec4d36970c-pi

Nee dank je :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02:28
Schijnbaar is OP niet de enige met dit idee (of is het toch stiekem OP): https://www.instructables...With-a-Sonic-Screwdriver/

Iets wat onpraktisch, maar het ziet er wel vet uit!
Pagina: 1