Why is called tourist season, if we can't shoot them ? specs
Je hebt ook een bin2iso programma, geloof dat ik die op http://freshmeat.net/ voorbij zal komen. Dan kan je de .bin omzetten naar een .iso en branden maar.
Voor zover ik weet is het niet mogelijk om direct cue/bin files te branden onder linux.
Je kan ze echter wel converteren naar iso-files, die je gewoon met cdrecord (of xcdroast) kunt branden. Gebruik hiervoor de utility bchunk: http://hes.iki.fi/bchunk/
Je kan ze echter wel converteren naar iso-files, die je gewoon met cdrecord (of xcdroast) kunt branden. Gebruik hiervoor de utility bchunk: http://hes.iki.fi/bchunk/
"Pas als het proces gecrashed is, dumpt men de core"
.bin == data
.cue == table-of-contents
Met het programma 'cdrdao' kan je DAO (Disc At Once) schrijven onder linux. Hiervoor moet je altijd een (of meerdere) data-file(s) aanmaken, en een TOC.
In het geval van een bin/cue file is de .cue file je TOC en je .bin file je data.
Je krijgt dan iets als:
cdrdao write --device 0,1,0 --driver generic-mmc-raw blahbla.cue
.cue == table-of-contents
Met het programma 'cdrdao' kan je DAO (Disc At Once) schrijven onder linux. Hiervoor moet je altijd een (of meerdere) data-file(s) aanmaken, en een TOC.
In het geval van een bin/cue file is de .cue file je TOC en je .bin file je data.
Je krijgt dan iets als:
cdrdao write --device 0,1,0 --driver generic-mmc-raw blahbla.cue
There are no stupid questions, but there are a lot of inquisitive idiots.
Merci !
bchunk had ik gisteren laat gevonden, dat werkt goed.
cdrdao probeer ik vanavond even.
bchunk had ik gisteren laat gevonden, dat werkt goed.
cdrdao probeer ik vanavond even.
Hee, ook niet te bang wezen om die files eens te openen om te kijken wat er in staat -
een .CUE-file bevat een gewoon door mensen leesbare omschrijving van wat er in de .BIN-file staat. Bijvoorbeeld of het een Mode 1 of Mode 2 CD-ROM is, hoeveel bytes per sector, 2153 ('raw') of 2048.
Verder staat er nog in hoe groot de image is geloof ik, maar veel meer is het niet.
Dus als je de goede opties (mode1/mode2) aan cdrecord (of instelt in de GUI die je gebruikt) meegeeft kun je een .BIN zonder enig probleem branden.
Doe ik zelf onder Windows ook met Nero Burning ROM. Het programma dat dit soort images maakt is trouwens CDRWin (dacht ik)
een .CUE-file bevat een gewoon door mensen leesbare omschrijving van wat er in de .BIN-file staat. Bijvoorbeeld of het een Mode 1 of Mode 2 CD-ROM is, hoeveel bytes per sector, 2153 ('raw') of 2048.
Verder staat er nog in hoe groot de image is geloof ik, maar veel meer is het niet.
Dus als je de goede opties (mode1/mode2) aan cdrecord (of instelt in de GUI die je gebruikt) meegeeft kun je een .BIN zonder enig probleem branden.
Doe ik zelf onder Windows ook met Nero Burning ROM. Het programma dat dit soort images maakt is trouwens CDRWin (dacht ik)
Merci, zo leer ik weer wat bijOp vrijdag 29 juni 2001 10:56 schreef Wilke het volgende:
Hee, ook niet te bang wezen om die files eens te openen om te kijken wat er in staat -
Een GUI om .bin te branden heb ik nog niet gevonden. Ik heb gcombust gebruikt, nadat ik met bchunk er een iso van had gemaakt, om te branden (mislukt). CDRDAO heb ik nog even snel geprobeerd maar ik denk dat ik niet alle opties goed had meegegeven. Dat van raw e.d. wist ik niet dus dat kan de reden zijn dat de cd mislukt is.
Ik ga vanavond even verder stoeien
Pagina: 1