DomeinenRZ : mol actief?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19-10 00:36

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Velen van jullie zijn bekend met DomeinenRZ (executieverkopen).

Ik volg de biedingen langere tijd en heb contacten met verschillende kopers.

Al lange tijd geloof ik dat de biedingen oneerlijk zijn aangezien meer dan de helft van alle auto's wordt opgekocht door Jetcars.

Hierbij een voorbeeldje:
Vorig maand bood ik €4611 op een Mercedes CLS. Deze werd toen niet gegund.

Deze maand bood ik €5111... De auto werd gegund voor €51.....

€5198.

Ik geloof dat iets niet helemaal in orde is en anderen beamen dit ook. Is het mogelijk dat een mol de hoogste biedingen doorgeeft aan externen zodat zij weer net iets erboven bieden?

Sommige auto's gaan namelijk ook voor heel vreemde bedragen eruit, lees: Een CLK met erg veel schade voor €12.000 +15%. Dit klopt voor geen meter. :X

[ Voor 28% gewijzigd door SalimRMAF op 07-10-2016 16:58 ]

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jetcars is toch dat halve malafide bedrijf uit Rotterdam dat auto's met een oneerlijk verleden verkoopt? Het zou best kunnen dat een big fish gewoon wat meer prioriteit verkrijgt omdat het vaker opkoopt dan de gemiddelde particulier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Heb je al contact opgenomen met dienst Domeinen?

Want wat verwacht je dat wij er hier aan kunnen doen?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-10 16:59
Hoe moet de veiling werken? Ik begrijp dat er sprake is van een (niet zichtbare) reserveringsprijs. Maar verder, is het een Nederlandse of een Engelse veiling, en zijn de biedingen open of gesloten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Verwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 16:58:
Jetcars is toch dat halve malafide bedrijf uit Rotterdam dat auto's met een oneerlijk verleden verkoopt? Het zou best kunnen dat een big fish gewoon wat meer prioriteit verkrijgt omdat het vaker opkoopt dan de gemiddelde particulier.
Nee, dat is het niet...

Jetcars is HET malafide bedrijf uit Rotterdam dat auto's met een oneerlijk verleden verkoopt. Alleen al de tellerstanden van het duurdere segment uit hun voorraad doet de wenkbrauwen compleet fronzen. Een 'domme' kennis van mij had daar ooit een auto gekocht, 4 jaar oud, incomplete boekjes (uitgescheurd) met weinig km's maar versleten pedaalrubbers, versnellingspook en stuurwiel. Het lullige was het stickertje in het motorcompartiment met daarop een dubbel hogere km-stand vanwege de reeds vervangen distributieriem.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
Ik begrijp de rant tegen Jetcars. Maar dit topic gaat over de handelswijze van Domeinen RZ (en misschien een iets te vriendelijke band met Jetcars, of een andere opkoper).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

Tja, Domijnen, vind dr zelf niks aan, met een onzichtbare reserve *en* onzichtbare biedingen, je kunt zo totaal niet peilen watvoor animo er is voor een auto, en wat een realistisch danwel winnend bod is.

Dan kunnen dr een paar dingen gebeuren:
-Reserve wordt niet gehaald
-Je bied (net) te weinig en wordt met (een klein bedrag) overboden.
-Je bied (veel) te veel, en na optellen van de kosten blijkt dat je een auto ver boven de marktwaarde gekocht hebt.
-Je bied, hebt mazzel en komt dr doorheen met je bod voor een relatief aantrekkelijke prijs.

Misschien dat ze bij Jet cars gewoon (door ervaring) beter zijn in het inschatten van hun bod? Sowieso, het is Jet Cars, die kopen echt alles met wielen, dus misschien bieden ze letterlijk op *alles* wat dr staat, dat zou me ergens niet verbazen, en inderdaad als resultaat hebben dat ze relatief veel auto's daar vandaan trekken.

Maar dat ze ergens lek zijn bij de Domijnen zou me ook niet echt verbazen..

[ Voor 13% gewijzigd door AlexanderB op 07-10-2016 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Ik weet wel dat opkopers bij faillissementen via bijvoorbeeld BVA vaak onderling afspraken maken mbt kavels. Bij het ophalen van enkele aankopen die ik gedaan heb zag je vaak de zelfde kliekjes opkopers en hoorde ik dat er onderling overlegt werd tijdens de veiling zodat ze niet tegen elkaar op boden online. Ook wisten ze van elkaar wie interesse had in welke artikelen uit kavels met meerdere items. Die werden vervolgens weer onderling verruild. Vrij hecht kliekje opkopers.

[ Voor 8% gewijzigd door Han op 08-10-2016 11:02 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je vermoed dat er gegevens doorgegeven wordt dan zou ik later bieden dan is er geen tijd meer om dit voor elkaar te krijgen. Overigens gaan er hier geen alarmbellen af. Er is simpelweg iemand anders die net iets meer biedt, met een bedrag dat niet rond is.

Overigens is Domeinen een draak van een veiling. Geen enkele vorm van transparantie waardoor je maar een beetje aan het gissen bent. Verder vind ik de prijzen erg hoog omdat de technische staat niet te controleren is.

Edit:
Ik blijf het ook verbijsterd vinden wat mensen betalen voor goederen op zulke veilingen. Als je een paar dagen zoekt op marktplaats kun je vaak betere auto's vinden die je ook nog eens kunt proefrijden.

Edit2:
Behalve dan de CLS van TS. Lijkt me inderdaad een koopje en zonde dat je hem misgelopen bent.

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2016 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19-10 00:36

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 09:06:

Edit2:
Behalve dan de CLS van TS. Lijkt me inderdaad een koopje en zonde dat je hem misgelopen bent.
Kavel: €5100
Opgeld: €800
RDW: €150
APK: ~€500
Sleutels: €350
BPM: €1800 (invoeren)
Transport: €300
CvO: €200

:)

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Ooit meegedaan aan een eBay veiling? Daar heb je mensen die wachten tot het laatst mogelijke moment om het hoogste bod af te troeven. Sniping noemen ze dat op eBay. Mogelijk dat Jetcars ook zoiets doet, pas bieden in de laatste momenten van de veiling om zo met regelmaat dan het hoogste bod te hebben. Ervaren veilingdeelnemers raken daar denk ik nog best bedreven in lijkt mij.

En anders hebben de Domeinen ook een klachtenprocedure neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:52

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Kan het misschien zijn dat Jetcars gewoon heel erg veel biedt en daardoor de helft van de kavels wint? Want als je malafide bent dan is er veel ruimte om te sjoemelen met de prijs.
Als je ziet dat de goedkoopste CLS op de tweedehandssites al € 12.750 kost (en dan heb je een 10 jaar oude bak met 230k op de teller), dan is een auto met kostprijs van € 8.700 (€ 500 APK negeer ik maar even) goed te doen. Vooral omdat een ton kilometers minder direkt 3.000 euro oplevert en het zo te zien geen Nederlandse auto is (want hij moet nog ingevoerd worden). Geen NAP om je zorgen over te maken.

Wat is het voor soort veiling? Als je de hoogste bieder bent, moet je dan betalen wat je geboden hebt of moet je 1 euro meer betalen dan de vorige bieding?

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
DomeinenRZ is vooral lekker windowshoppen. Een tijdje geleden stond er ook een CLS, volgens mij een 500, en met een goudkleurige wrap.

Ik stel me voor dat je die auto koopt en ermee gaat rondrijden. Dan kom je een keer voor een stoplicht te staan en gaat er iemand denken dat jij de vorige eigenaar bent en dan gaat hij op je schieten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
Ik kan mij werkelijk niet voorstellen dat iemand een auto wil kopen van DomeinenRZ. Die auto's zijn allemaal in twijfelachtige staat. Veel hebben geen papieren en/of kenteken, dus daar kan je nooit meer de weg mee op. Anderen variëren in schade tot exemplaren waar de kogelgaten nog in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Of een Romeense X6:
http://www.domeinenrz.nl/...eerfotos=2413&kterug=2413

Ze zouden een reality soap moeten maken over de achtergronden van de auto's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

CMD-Snake schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 07:06:
Ooit meegedaan aan een eBay veiling? Daar heb je mensen die wachten tot het laatst mogelijke moment om het hoogste bod af te troeven. Sniping noemen ze dat op eBay. Mogelijk dat Jetcars ook zoiets doet, pas bieden in de laatste momenten van de veiling om zo met regelmaat dan het hoogste bod te hebben. Ervaren veilingdeelnemers raken daar denk ik nog best bedreven in lijkt mij.
Werkt bij de domijnen niet, je moet blind bieden (zonder te zien wat de rest bied) en als de veilig is afgelopen krijg je te horen wie het hoogste had (als de reserve gehaald wordt.)
Maasluip schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 08:35:
Wat is het voor soort veiling? Als je de hoogste bieder bent, moet je dan betalen wat je geboden hebt of moet je 1 euro meer betalen dan de vorige bieding?
Betalen wat je geboden hebt + kosten.
CMD-Snake schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 18:50:
Veel hebben geen papieren en/of kenteken, dus daar kan je nooit meer de weg mee op.
Mwha, die kan je altijd wel weer opvragen, kost hooguit tijd/geld, dus meteen rijden zit dr niet in, maar het is prima mogelijk. ZVIW gaan ze wel eerst ff na of de auto's niet ergens als gestolen geregistreerd staan voordat ze op de veiling terechtkomen, dus daar hoef je je als het goed is geen zorgen over te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
AlexanderB schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 20:14:
Mwha, die kan je altijd wel weer opvragen, kost hooguit tijd/geld, dus meteen rijden zit dr niet in, maar het is prima mogelijk. ZVIW gaan ze wel eerst ff na of de auto's niet ergens als gestolen geregistreerd staan voordat ze op de veiling terechtkomen, dus daar hoef je je als het goed is geen zorgen over te maken.
Tja, ik loop met een grote boog om die auto's heen. Je koopt een brok ellende meesttijds vrees ik. Er zitten ook wel wat auto's tussen die deugen, maar die zijn duidelijk ex-overheid voertuigen en die verkopen voor normale prijzen. Als je een luxewagen wil voor weinig zal je inderdaad moeten uitwijken naar Roemeense X6 of zoiets met alle mogelijke gevolgen van dien.

Nog een Range Rover voor bij je Roemeense X6. Auto's hebben ook geen CVO wat het invoeren potentieel onmogelijk maakt.

[ Voor 14% gewijzigd door CMD-Snake op 10-10-2016 22:03 ]

Pagina: 1