Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjoo71
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16-04 14:06
Ik heb momenteel een vast contract en werk heel dicht bij huis. Toch overweeg ik over te stappen naar een detacheringsbureau.

Nu kan ik hen wel vragen wat er van me verwacht wordt buiten het werk om, maar graag hoor ik dat ook van een onafhankelijke partij, van jullie dus... :)

Waar moet ik rekening mee houden, hoe vaak zijn er nog verplichte bijeenkomsten op kantoor?

Ik heb meer dan 10 jaar geleden bij Yacht IT gewerkt en daar werd er van je verwacht dat je (na je werk)naar de bijeenkomsten op kantoor kwam. Dat gebeurde toen vrij vaak, minstens eens per maand. En niet alleen op je "eigen" en dus dichtstbijzijnde kantoor.

Geen leaseauto nemen (en onze oude auto gebruiken) lijkt me voordeliger. klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:00

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Verplichte bijeenkomsten? Die heb ik in mijn periode bij mijn detacheerder gehad.
Ik ben onlangs overgestapt van een bedrijf naar de detachering, waar heb ik te maken mee gehad:
Lager bruto salaris
Geen reiskostenvergoeding
Wel een leaseauto
Secundaire arbeidsvoorwaarden zijn minder sterk
Meer mogelijkheden tot studie en volgen van een opleiding
Niet een vaste stek, maar meer her en der verspreide werkzaamheden

Maar goed, dat is per bedrijf weer verschillend. Je start natuurlijk wel weer op een nieuwe baan, dus geen vast contract voor onbepaalde tijd. De tijden die je mogelijk moet rijden kunnen ernstig variëren, mogelijk tot 2 uur per enkele reis.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Gelukkig weet ik van elk detacheringsbesrijf en elke afdeling binnen deze bedrijven hoevaak ze buiten kantoortijd metings organiseren. En gelukkig weet ik exact welke lease regelingen ze hebben en weet ik exact hoeveel kilometers jij per jaar zakelijk en prive rijdt en wat je huidige auto kost en welk onderhoud er aan komt.

Ik neem dit als input en laat mijn glazen bol even rekenen. Ik kom er op terug!

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-07 16:56
Bijeenkomsten in de avond uren zijn natuurlijk nooit verplicht, maar het wordt wel van je verwacht. Als jij niet kan of geen zin hebt kan dat gewoon maar als je nooit naar een bijeenkomst gaat dan wordt dat niet op prijs gesteld. Dat is bij bijna alle detacheringsbedrijven aangezien de medewerkers fulltime bij de klanten zitten.

Als je daar geen zin in hebt dan zou ik dat gewoon meteen aangeven tijdens je sollicitatie en dan kan het bedrijf daar zelf iets over besluiten. Maar dan zie jij je nieuwe collega's natuurlijk ook nooit.

Verder zit je nu dicht bij huis en zal je bij detachering van uit moeten gaan dat je 1 uur reistijd hebt enkele reis. (kan altijd mee vallen)

Leaseauto hangt natuurlijk af van wat je nu hebt, maar voor 150-200 euro per maand kan ik me niet voorstellen dat je goedkoper uit bent prive met 40.000km/jaar gemiddeld

Als je niet wil investeren in het bedrijf maar alleen maar 40 uur bij een klant werken kan je misschien beter gaan ZZP'en

[ Voor 8% gewijzigd door GrooV op 07-10-2016 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-07 22:53
Bartjoo71 schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 14:51:
Ik heb momenteel een vast contract en werk heel dicht bij huis. Toch overweeg ik over te stappen naar een detacheringsbureau.

Nu kan ik hen wel vragen wat er van me verwacht wordt buiten het werk om, maar graag hoor ik dat ook van een onafhankelijke partij, van jullie dus... :)

Waar moet ik rekening mee houden, hoe vaak zijn er nog verplichte bijeenkomsten op kantoor?

Ik heb meer dan 10 jaar geleden bij Yacht IT gewerkt en daar werd er van je verwacht dat je (na je werk)naar de bijeenkomsten op kantoor kwam. Dat gebeurde toen vrij vaak, minstens eens per maand. En niet alleen op je "eigen" en dus dichtstbijzijnde kantoor.

Geen leaseauto nemen (en onze oude auto gebruiken) lijkt me voordeliger. klopt dat?
Van yacht kan ik zeggen dat bijeenkomsten tegenwoordig behoorlijk afhankelijk zijn van het kantoor en je directe collega's. Wel probeert men minstens 1x per kwartaal bij elkaar te komen om te zorgen dat je wat binding met je eigenlijke collega's houdt en wat hoort over ontwikkelingen in de markt, het kantoor en stand van zaken. Voor zover ik weet heeft dat nergens meer een verplicht karakter, maar als je nooit komt, zul je dat bij je beoordeling wel te horen krijgen (betrokkenheid).
Hoe het exact zit bij andere detacheerders weet ik niet, daar hoor ik verschillende verhalen over (vaak wel in combi met verplichte bijeenkomsten/bijscholing buiten werktijd).

In mijn situatie was het behouden van de leaseauto voordeliger (omdat ik nog een auto zou moeten aanschaffen anders) in combinatie met de toen geldende brandstofprijzen en de vele privé kilometers. Als je al een auto hebt, zou ik er eens een berekening op los laten. Ligt ook geheel aan hoe de vergoeding eruit ziet als je geen lease neemt (vast bedrag, verrekening per km etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

GrooV schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 14:57:
Leaseauto hangt natuurlijk af van wat je nu hebt, maar voor 150-200 euro per maand kan ik me niet voorstellen dat je goedkoper uit bent prive met 40.000km/jaar gemiddeld
Hangt enorm van je regeling af. Mijn vorige werkgever keerde het leasebudget dan uit en zakelijke kilometers kon je dan aan 19 cent per kilometer netto laten uitkeren ipv bruto.

Dus 850 euro bruto extra kan een stuk aantrekkelijker zijn als je slechts 5k per jaat moet rijden. Want 40k per jaar kan, maar je kan ook binnen 10km van je klant zitten. Dan is een eigen auto of een elektrische fiets interessanter.

Dat maakt dit een zinloos topic. Hangt van zoveel variabelen af wat wel en niet handig is. Wellicht krijg je een rol waarbij je maandelijks of wekelijks naar bijeenkomsten moet, wellicht zit je met je hele team bij dezelfde klant zodat je alles onder lunchtijd doet.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:46

Qwerty-273

Meukposter

Bijeenkomsten in de avond uren zijn natuurlijk nooit verplicht, maar het wordt wel van je verwacht. Als jij niet kan of geen zin hebt kan dat gewoon maar als je nooit naar een bijeenkomst gaat dan wordt dat niet op prijs gesteld. Dat is bij bijna alle detacheringsbedrijven aangezien de medewerkers fulltime bij de klanten zitten.
Bij mijn laatste 3 detacheerders was er gewoon maar 2 bijeenkomsten per jaar. Dat was dan een uitje / x jaar bestaansdag in de zomer (met partner/kids). En ook nog een Kerstdinner (zonder partner/kids). Beide niet verplicht maar wordt zeker wel op prijs gesteld dat je daar bent. Verder dus geen bijeenkomsten in welke vorm dan ook. De account manager kwam gewoon eens per 2-3 maanden naar je werkplek toe voor een bakkie koffie of een lunch en dat was alles. En wij zaten dus ook gewoon fulltime bij de klanten.
Tijdens mijn tijd bij Centric was dit inderdaad wel een maandelijkse bijeenkomst op het regionale kantoor met allerlei presentaties en een hapje voor een avondvullend programma. Dat werd dan aangeprezen als semi-verplicht, maar had geen consequenties als je niet verscheen (verschillende collega's die dus haast nooit kwamen).

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjoo71
Dank voor de reacties. Ik zal ze meenemen in mijn lijstje met plussen en minnen.

Ik zal het de komende week vragen hoe het zit met die bijeenkomsten (hoe verplicht die zijn) en een berekening proberen te maken mbt de kosten van die leaseauto ten opzichte van een eigen auto.

Opleidingsbudget is nu niet aanwezig, dus dat is een pluspunt.
Mijn reistijd gaat sowieso omhoog waar ik ook ga werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trapezoid
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 17:27

Wat bedoel je precies met die 150-200 euro? Bijtelling?

En inderdaad. Bij de meeste detacheerders krijg je volgens mij gewoon je leasebudget bruto uitgekeerd of voor een groot gedeelte.

Vaak kun je dan ook nog eens je privekilometers bruto laten vergoeden.

Althans, dit gaat bij ons zo.

Als je meer dan 50-75 km van een klant zit wordt een leaseauto wel aantrekkelijk, maar vergis je niet in hoe duur een leaseauto eigenlijk is.

Verplichte bijeenkomsten ken ik ook niet, maar het wordt wel gewaardeerd als je je kop af en toe laat zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Mandatory fun. De bijeenkomst is niet verplicht, maar als je niet komt krijg je commentaar bij je beoordeling erover. ;) Vooral grotere detacheerders houden van dergelijke evenementen.

Let ook dat vrijwel alle scholing in de avonduren of in het weekend gedaan zal worden.
Dat ligt geheel aan hoeveel je moet rijden. Leasecontracten van detacheerders worden bijna altijd afgesloten voor 40.000km per jaar. Heb je een klus in de buurt en rij je langdurig weinig dan is een leaseauto heel duur. (Theoretisch als je meer privé dan zakelijk rijdt mag de Belastingdienst zelfs hogere bijtelling toepassen.)

Hier is geen eenduidig antwoord op te geven. Verder moet de geboden leaseauto ook bij je situatie passen. Veel detacheerders doen enkel van die eco-auto's voor de 'gewone' werknemer. Als je een groot gezin hebt of elk weekend met een paardenkar op stap gaat heb je niet veel aan zo'n auto.

Vergeet niet dat zaken als de leaseauto, de laptop en de smartphone van de zaak de lokkertjes zijn van detacheerders. Buiten dat hebben ze niet heel veel meer te bieden. Bij de grote detacheerders zijn de arbeidsvoorwaarden ronduit bedroevend. Er wordt snoeihard bezuinigd op het personeel, zie stunts die bedrijven als Cap en Atos uithalen. Ze vragen om loonsoffers aan het personeel en anders mikken ze er zo weer wat uit.

Overweeg anders om ZZP'er te worden, heb je zowel de lusten als de lasten. ZZP'ers hebben de laatste jaren enorm aan terrein gewonnen zeker in de meer uurtje-factuurtje wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14:06
Tsurany schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 14:56:
Gelukkig weet ik van elk detacheringsbesrijf en elke afdeling binnen deze bedrijven hoevaak ze buiten kantoortijd metings organiseren. En gelukkig weet ik exact welke lease regelingen ze hebben en weet ik exact hoeveel kilometers jij per jaar zakelijk en prive rijdt en wat je huidige auto kost en welk onderhoud er aan komt.

Ik neem dit als input en laat mijn glazen bol even rekenen. Ik kom er op terug!
Gelukkig stelde hij de vraag ook niet aan jou alleen en zijn er ook tweakers die de vraag wel begrijpen.

@TS betreft het een detacheerder waarover al een "ervaring werken bij.." topic bestaat? Dan kun je daarin eens wat doorlezen over de specifieke voorwaarden.
Sommige detacheerders hanteren inderdaad de regel dat bijeenkomsten niet verplicht zijn maar rekenen je er wel op af bij de eindejaarsgesprekken. Je bent dan zgn niet betrokken bij het bedrijf.
Bij sommige detacheerders komt men maandelijks bij elkaar, anderen hebben het over kwartaalbijeenkomsten.

Het staat je uiteraard vrij om eerst eens informeel navraag te doen bij de betreffende detacheerder, voordat je er solliciteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juke!
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 24-02-2021
Misschien eerst maar beginnen met een lijstje te maken van wat jij wilt en wat je realistisch kunt verwachten van Detacheerders.

Maak verschillende berekeningen(met lease, zonder lease, etc).

Het is nu nog te "vaag" wat betreft je vraag aangezien we geen info over de werkgever hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjoo71
Tweede gesprek gehad, beide gesprekken waren met een andere recruiter/hrm consultant. Beide recruiters overleggen nu en dan komt er een arbeidsvoorwaardengesprek. of een afwijzing. Ze hebben kwartaalbijeenkomsten werd me verteld. Dus dat valt mee.

Verder nog niet gesproken over rechten en plichten. Ze (Brunel) zitten als 'main supplier' bij veel ministeries en andere overheidsinstellingen. Dat vind ik een pluspunt.

ik ben wel benieuwd of ze me makkelijk laten gaan, dus wat gebeurd er als een opdrachtgever me in vaste dienst wil nemen?
Dit soort opdrachten hebben ze ook, want dat was de aanleiding voor het eerste gesprek.

"ervaring werken bij..." topic is nogal oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strykeforce
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:28
Overname -> Als ze hier iets mee doen dan staat dit meestal vermeld in je contract ergens, maar wat boeit het jou? Ik neem even aan dat je bewust kiest om de detachering in te gaan en niet deta-vast? Ze laten jou makkelijk gaan zolang de klant een dikke 3-6 maanden uurtarief betaald om je vast in dienst te nemen.

"Main supplier" bij de overheid -> Persoonlijk wil ik nooit meer bij de overheid gedetacheerd worden, lekker in legacy systemen permanent onderhoud uitvoeren :/. Er zijn ook wel leukere projecten bij de overheid maar ik vind persoonlijk de hele bureaucratie maar niks.

Oude auto tegenover (nieuw) lease auto -> Als je 40.000 km per jaar maakt dan is je oude auto die waarschijnlijk niet zo heel zuinig is en veel meer in onderhoud kost niet zo rendabel tegenover een simpele Polo uit de lease. Het blijft een persoonlijke afweging.

Wat ik niet helemaal snap is je twee pluspunten die je in dit topic noemt: overname van opdrachtgevers en veel opdrachten (main supplier) bij de overheid. Waarom ga je in de detachering en niet gewoon bij de overheid werken als dit je pluspunten zijn. Kies je nu daadwerkelijk bewust voor detachering? Zo niet dan zie ik je over 6 maanden al klagen over een wat minder leuke opdracht dan eerst gedacht en de gigantische reistijd die daarmee gepaard gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Bartjoo71 schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 17:46:
ik ben wel benieuwd of ze me makkelijk laten gaan, dus wat gebeurd er als een opdrachtgever me in vaste dienst wil nemen?
Dat is niet eenvoudig te zeggen. Je zal in je arbeidscontract een concurrentie- en relatiebeding hebben. Daarin zal ook iets staan dat je niet bij de klant in dienst mag treden.

Daar valt dan soms wel een mouw aan te passen, maar de klant moet dan wel wat moeite willen doen om je aan te nemen. Vaak moeten ze de boel afkopen door of een bedrag in een keer te betalen of door je nog X aantal tijd in te huren. Een alternatief is dat de klant dreigt om ruzie te gaan maken, maar dat werkt enkel als de detacheerder afhankelijk is van die klant voor een flink deel van hun inkomsten.

Bovenstaande is niet iets waarvan je uit moet gaan dat het standaard zal gebeuren. Indien het je trekt om bij de overheid in dienst te treden is direct solliciteren effectiever dan via deze omweg. Je wil niet bij Brunel werken, je wil een klant vinden in het bestand waarbij je wil werken. Ga dan op de vacature sites van de overheid zoeken naar vaste banen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Outerspace schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 14:55:
Verplichte bijeenkomsten? Die heb ik in mijn periode bij mijn detacheerder gehad.
Ik ben onlangs overgestapt van een bedrijf naar de detachering, waar heb ik te maken mee gehad:
Lager bruto salaris
Geen reiskostenvergoeding
Wel een leaseauto
Secundaire arbeidsvoorwaarden zijn minder sterk
Meer mogelijkheden tot studie en volgen van een opleiding
Niet een vaste stek, maar meer her en der verspreide werkzaamheden

Maar goed, dat is per bedrijf weer verschillend. Je start natuurlijk wel weer op een nieuwe baan, dus geen vast contract voor onbepaalde tijd. De tijden die je mogelijk moet rijden kunnen ernstig variëren, mogelijk tot 2 uur per enkele reis.
Dit is precies mijn ervaring. Plus je wordt 80-90% ingezet op of onder je niveau, klussen waarbij je je (inhoudelijk) kan optrekken aan collega's zijn over het algemeen zeldzaam.
Dit is mijn ervaring na 5 jaar vaste dienst (intern) en 2 jaar detachering.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:29
wil je een goed beeld hebben over je inkomsten kun je ook een pro-forma loonstrook opvragen van je potentiele nieuwe werkgever. dan weet je wat je er maandeljiks op "vooruit"gaat tov je huidige werkgever.

auto zal je bijv zelf moeten bereken. maar denk hierbij dan ook aan afschrijving, onderhoud etc.. dat wil menig iemand nog wel eens vergeten. Daar tegenoverstaat dat je geen reiskosten vergoeding krijgt en de bijtelling van je salaris wordt ingehouden (tenzij je niet prive gaat rijden).

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjoo71
Ik heb een aanbieding ontvangen.
jaarcontract,
geen leaseauto, maar een reiskostenvergoeding,
10% minder salaris en
geen eindejaarsuitkering.

ik moet het even laten bezinken

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Strykeforce
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:28
Hoezo bezinken? Afkeuren die zooi, je gaat toch niet een minder contract dan nu accepteren en dan ook nog eens een flinke (mogelijke) reistijd accepteren zonder optie op een lease auto? Brunel kennende zal de reiskosten vergoeding ook niet dekkend zijn dus verlies je nog meer.

Brunel staat hier bekend (als je de topics hier leest) als een detacheerder die altijd een laag aanbod doet, waardoor de meesten ook gewoon weglopen.

Ik mis overigens een hele boel informatie:
- Wil je perse de detachering in? Is dit een bewuste keuze?
- Wat voor werk doe je nu?
- Wil je perse weg bij je huidige werkgever? Of heb je van een recruiter een mooi (lul)verhaal in je inbox gekregen?

Als je perse weg zou willen dan vraag ik me af waarom je op 1 paard (Brunel) aan het wedden bent, genoeg andere detacheerders die betere aanbiedingen doen dan Brunel.

[ Voor 5% gewijzigd door Strykeforce op 14-10-2016 09:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:01
Ik mis in dit hele topic gewoon de antwoord op de vraag: Waarom wil je weg bij je huidige baan :?

Gezien het aanbod, zou ik het nooit doen :)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-07 13:41
Bartjoo71 schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 08:40:
Ik heb een aanbieding ontvangen.
jaarcontract,
geen leaseauto, maar een reiskostenvergoeding,
10% minder salaris en
geen eindejaarsuitkering.

ik moet het even laten bezinken
Niet doen, je switcht niet voor een reden je wil er beter van worden.
En altijd een tegenbod doen met jouw voorwaarden/salaris eisen. Die recruiters proberen altijd het onderste uit de kan te halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11:17
Dus je mag een hoop van je eigen tijd investeren in het reizen naar wisselende klanten. Misschien nog belangrijker: op langere termijn heb je geen zekerheid over je reis- en werktijden. Stel dat je volgend jaar een kind verwacht, op een avondopleiding gaat beginnen, dan is het wel fijn als je nu al weet hoe je dat in je rooster gaat inplannen.

Voor het rijden mag je zelf een auto regelen en krijg je slechts het minimale vergoed. En als kers op de taart mag je 18% van je loon inleveren. Plus je loonsverhoging van 2017 want die zit vermoedelijk al in het aanbod.

Ik zie een prima case voor een overstap. De andere kant op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Brunel zet altijd erg laag in met het loon, daar is zeker 10-20% meer uit te onderhandelen.
Je zou natuurlijk ook eens met een aantal andere detacheerders kunnen praten, ik vind Brunel is nu niet echt een goed of leuk bedrijf om voor te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balfnl
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 18:43
Ik denk dat je inderdaad een stuk beter af kan zijn dan Brunel, dat is toch voornamelijk een mensenschuiver. Afhankelijk van de richting waarin je wil werken zijn er waarschijnlijk een hoop betere opties. Waarom wil je perse detachering en niet consultancy (daar zit wat mij betreft een verschil tussen)?

Over bijeenkomsten: Bij ons (it consultancy) zijn er maandelijkse algemene bijeenkomsten en daarnaast af en toe nog specifieke bijeenkomsten, bijvoorbeeld over je vakgebied. Geen van alle hebben echter een verplicht karakter en je word er ook niet op afgerekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvandesande
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 27-06 14:46
TS: waarom wil je de detachering in? Gaat het om de afwisseling? Waarom wil je vertrekken bij je huidige baan?

Bij partijen als Brunel wil je nog niet eens dood gevonden worden; als je dan toch gaat kan je je beter richten op de kleinere spelers. Die doen vaak de leukere opdrachten, bij partijen als Brunel ben je puur een nummer.

In welke regio woon je? Maak in die regio eens een afweging in bedrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Ik heb jaren geleden een soortgelijke stap gemaakt als degene die TS overweegt. Ik zat vanuit de collegebanken op een vaste werkplek bij een prima werkgever, maar ontwikkelde mijzelf veel te smal. Werd vooral steeds beter in het domein van mijn werkgever, maar bouwde een achterstand op in het software engineering vak.
Na vijf jaar ben ik in de consultancy gegaan, waar ik behoorlijk de breedte van de software development heb mogen ontdekken en een stuk sterker ben geworden in mijn vak.

Op zich is het een goede keuze geweest, maar als ik kijk hoe de detacherings als sector is achtergebleven, betwijfel ik of een dergelijke overstap nu aan de orde zou kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjoo71
Dat laten bezinken was met een knipoog geschreven, dit aanbod ga ik nooit accepteren.

Ik ben nu functioneel / applicatie beheerder in een ziekenhuis.
Ik ben door Brunel benaderd voor een deta-vast contract bij een andere zorginstelling. Dat ging niet door omdat die zorginstelling een te laag salaris bood. Toen zei Brunel wil je niet bij ons in dienst komen?

na 2 gesprekken kwam die aanbieding.
Ik wil weg omdat ik op korte termijn een uitholling van mijn functie verwacht, de leverancier van de software gaat de "interessante" werkzaamheden van ons overnemen.

detachering is een van de mogelijkheden. Rechtstreeks bij de overheid solliciteren heb ik ook gedaan. voorlopig nog zonder succes.

Dank voor alle feedback! Hier kan ik wat mee. _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Bartjoo71 op 14-10-2016 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin26
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-04 13:15
Blijf bij het bedrijf waar je nu zit. Een vast contract in deze tijd is ideaal om te hebben en krijg je niet zomaar. Lekker dichtbij huis en je kan snellere loonsverhoging vragen. Als je overstapt, dan ben je echt vaak buiten de deur voor de hele dag. Lagere inkomsten en niet altijd zeker of je wel inkomsten gaat hebben. Als er geen projecten meer zijn kan het zo voorbij zijn. Reiskosten vergoeding vaak weg gelaten.

Je gaat er eigenlijk alleen op achteruit. Of je moet zeggen het bedrijf waar ik nu werk is echt niks dus ik wil weg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• t_captain
Bartjoo71 schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 12:55:

Ik wil weg omdat ik op korte termijn een uitholling van mijn functie verwacht, de leverancier van de software gaat de "interessante" werkzaamheden van ons overnemen.
Misschien hebben ze daar wel mensen nodig met relevante ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14:42

LankHoar

Langharig tuig

erwin26 schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 13:04:
Blijf bij het bedrijf waar je nu zit. Een vast contract in deze tijd is ideaal om te hebben en krijg je niet zomaar. Lekker dichtbij huis en je kan snellere loonsverhoging vragen. Als je overstapt, dan ben je echt vaak buiten de deur voor de hele dag. Lagere inkomsten en niet altijd zeker of je wel inkomsten gaat hebben. Als er geen projecten meer zijn kan het zo voorbij zijn. Reiskosten vergoeding vaak weg gelaten.

Je gaat er eigenlijk alleen op achteruit. Of je moet zeggen het bedrijf waar ik nu werk is echt niks dus ik wil weg.
Duidelijk gevalletje topic niet doorgelezen maar wel reageren, of niet? TS geeft dus aan dat zijn functie waarschijnlijk 'uitgeholt' gaat worden, en heeft inmiddels ook al een (schaamtelijk) aanbod gekregen van de detacheerder in spé.

Ik zou gewoon lekker doorzoeken :) En zoals t_captain hierboven ook al zegt: heeft dat SW bedrijf niet een extra kracht nodig? Jij hebt als het goed is precies de ervaring die ze nodig gaan zijn zodra ze deze taken over gaan nemen. Ook door je affiniteit met de klant is een erg sterk punt.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

erwin26 schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 13:04:
Blijf bij het bedrijf waar je nu zit. Een vast contract in deze tijd is ideaal om te hebben en krijg je niet zomaar.
1 jaartje je best doen en je hebt weer een vast contract.
Lekker dichtbij huis en je kan snellere loonsverhoging vragen.
Dichtbij huis is inderdaad lekker, maar niet meer dan een leuke bijkomstigheid.
Zorg = vaak een strict salarishuis met FWG 3 schalen. Ik ben weggegaan uit de zorg vanwege de slechte beloning. Ik moest 10 procent meer uren maken en ging 30 procent meer verdienen.
Als je overstapt, dan ben je echt vaak buiten de deur voor de hele dag. Lagere inkomsten en niet altijd zeker of je wel inkomsten gaat hebben. Als er geen projecten meer zijn kan het zo voorbij zijn. Reiskosten vergoeding vaak weg gelaten.

Hier ben ik het wel mee eens. Je gaat OF iets leukers doen voor dezelfde beloning OF iets doen wat even leuk is voor een betere beloning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nopheros
  • Nu online
Brunel.. Bij het aanstellings gesprek mooi verhalen maar als je er eenmaal werkt doen ze gewoon wat hun het beste uitkomt en, in mijn geval, komen ze de mooie verhalen plus hun eigen afspraken niet na.

Wat mij opvalt is dat je nu al weet geen lease auto te krijgen? In mijn geval lag dat aan het project en de reistijd, dan krijg je dus een "project auto".

Lekker blijven zitten waar je zit met je vaste contract en blijven rondkijken totdat je wat beters vind. Ziekenhuis is 36 uur? Dus van 36 naar 40 uur plus lager loon.. 8)7

[ Voor 21% gewijzigd door Nopheros op 14-10-2016 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorpse
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23-04 13:50
Wat een aanbod. Kan je geen tegenbod doen of werkt dat niet zo? Anders inderdaad lekker blijven zitten en verder kijken totdat iets beters op je pad komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:27
Anoniem: 39993 schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 13:37:
Dichtbij huis is inderdaad lekker, maar niet meer dan een leuke bijkomstigheid.
Ben ik niet met je eens. Ik ben van anderhalf uur naar een half uur enkele reis gegaan. Dan heb je dus twee uur meer leven per dag! In het begin was ik gewoon echt helemaal van de kaart, wist gewoon niet wat ik moest doen als ik om zes uur 's avonds thuis was. Vrije tijd is ook heel veel waard.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

sig69 schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 01:55:
[...]

Ben ik niet met je eens. Ik ben van anderhalf uur naar een half uur enkele reis gegaan. Dan heb je dus twee uur meer leven per dag! In het begin was ik gewoon echt helemaal van de kaart, wist gewoon niet wat ik moest doen als ik om zes uur 's avonds thuis was. Vrije tijd is ook heel veel waard.
Als daar 8 uur afzien per dag tegenover staat, omdat je liever iets anders zou doen? Dat sloopt je net zo hard. Ik vind anderhalf uur enkele reis ook teveel hoor, maar als ik van 10 minuten naar 40 minuten zou gaan en daar staat een leukere baan tegenover..... Dan reis ik wel iets langer
Pagina: 1