Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-09 13:25
Mijn vraag
Recent heb ik besloten om werk te gaan maken van mijn wens om toch weer wat meer te gamen :) Dus ik heb mijn Logitech M570 trackball aan de kant gezet en heb een Corsair Scimitar MMO/MOBA muis gehaald (hoog, veel te veel knoppen). Echter, na een paar uur gebruik van deze muis voor welk doeleinde dan ook (ook bij gewoon kantoor/developmentwerk) begint mijn pols erg vermoeid aan te voelen, en later word dit een lichte vorm van pijn. Meer een vervelende pijn dan iets anders.

Is dit "normaal" na 8+ jaar exclusief gebruik van een trackball als muis?
Of is dit toch iets waar ik me meer zorgen om moet maken?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Verschillende laptops/PC's met en zonder muismatten en de twee gelinkte muizen (Logitech M570 en Corsair Gaminig Scimitar RGB).

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb geen idee waar ik precies op moet zoeken ;) Voor nu leg ik de muis aan de kant zodra mijn pols vervelend gaat voelen en stap ik terug op de trackball.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supergert
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Zoek eens naar RSI, muispols, muisarm e.d.

Het lijkt me dat de -te hoge- muis je pols in een te gespannen/onnatuurlijke houding dwingt, waardoor het een en ander (pezen, zenuwen, bloedvaatjes) bekneld kan raken. Zeker als je alleen maar met trackball hebt gewerkt.

[ Voor 4% gewijzigd door supergert op 07-10-2016 14:06 ]

ZX81 > C64 > Amiga > BeBox > PowerMac > pc-klonen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
De muis is niet echt hoger dan mijn trackball, en RSI was inderdaad ook het eerste dat in me opkwam. Het is wel een feit dat de nieuwe muis wat korter is en wat minder ergonomisch gevormd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rara-avis
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 14:46

rara-avis

hello human.

Kan gebeuren helaas... niet alle muizen liggen even 'goed' in je hand. Iedereens handen zijn immers anders.

Ik heb zelf een aantal jaar geleden een speciale gaming muis gekocht, maar na een paar uur gebruik kreeg ik daar ook heel veel last van.
Dus ik ben maar weer teruggegaan naar zo'n simpele, standaard muis van een paar euro. En geen minuut last meer gehad.
Ik heb nogal kleine handen dus waarschijnlijk was die andere muis gewoon te groot en ongeschikt voor mij.
Het is jammer van die dure muis, maar comfort en gezondheid gaat voor :3

canon 5d mark ii ▫ canon 1200D [infrarood] ▫ sony a7 ▫ lensbaby circular 5.8mm f/3.5 ▫ meyer-optik gorlitz primotar 135mm f/3.5 ▫ canon 24-105mm f/4 ▫ 35mm f/1.4 ▫ 50mm f/1.8 ii ▫ 100mm f/2.8 is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 01:28

Ray

een trackbal is juist een oplossing voor mensen met rsi klachten. Als je daar altijd al mee werkt en dan naar een standaard muis gaat kan het dus best zijn dat je deze ervaring krijgt die je nu hebt.

helaas spreek ik uit ervaring. Ik kan rechts ook geen 'gewone' muis meer gebuiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:47

Nibbz

Postmaster General

Gebruik zelf al sinds jaar en dag game muizen van logitech. Dat zijn voor mij de enige muizen, die een formfactor hebben waar ik geen last van krijg, na lange periodes muizen (en dat zeker met een muis van microsoft ofzo).

Mede door de vorm (wel rechtshandige only), en dat de muis een stuk groter is dan menig andere muis.

Wellicht dat je een Logitech MX518 of een Logitech G502 kan proberen (beide muizen met 1 verhoogde zijkant, dat houd wat natuurlijker vast)

13:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockster34
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 12:59
gebruik je toevallig je pols bij het rond muizen of je hele onderarm? want als je je pols gebruikt kan dat uiteindelijk zeer doen probeer eens op te letten met het rond muizen naar arm gebruik inplaats van pols :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
Nu je het zegt, ik beweeg inderdaad niet mijn hele arm. Dat is nog wel een poging waard ja :)
Pagina: 1