Windows 10 update - Automatisch herstellen loop

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transferno
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-08 00:39
Ik heb al het hele forum afgezocht en allerlei tips geprobeerd maar in mijn geval blijkt niets te werken.
Na de automatische update(poging) van eind september, is mijn PC uiteindelijk op het blauwe Herstel scherm uitgekomen. Wanneer ik mijn PC herstart, kom in telkens ook op dit scherm uit. Ik heb allerlei dingen geprobeerd maar kom met geen enkele mogelijkheid terug in mijn windows.
Heeft iemand nog meer tips?

Ik heb een SSD schijf met de windows (64bit) installatie.

Wat ik tevergeefs geprobeerd heb:

Via het Automatisch herstellen scherm (geavanceerd):
1. Systeemherstel: Geeft aan dat er geen systeembestenaden gevonden zijn
2. Herstellen met installatiekopie: systeem blijkt geen gegevens te vinden
3. Opstartherstel: geen effect
4. Opstartinstellingen: alle opties geprobeerd, geen effect
5. Teruggaan naar vorige versie: werkt niet
Deze PC opnieuw instellen: Dit mislukt met de melding "Er is een probleem met het opnieuw instellen van uw pc. Er is niets gewijzigd"
6. Via command prompt de map C:\windows\SoftwareDistribution\Download leegmaken: Geen effect
7. Via command promtp C:\Windows\System32\Tasks\Microsoft\XblGameSave verwijderd. Maar vervolgens zou ik nog deze moeten verwijderen maar die stond er niet in:
key:HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\WindowsNT\CurrentVersion\Schedule\TaskCache\Tree\Microsoft\XblGameSave --> ook hier geen effect
8. sfc /scannow via command prompt --> Windows resource protection could not perform the requested operation
9. net user administrator /active:yes om admin te activeren, daarna opnieuw sfc /scannow. Maar zelfde foutmelding
10 chkdsk /x /f /r --> niets speciaals gevonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJWZ
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 06-08 11:18
Ik heb hier helaas ook last van. Laptop van me geeft dezelfde symptomen. Nou heeft Microsoft wel een fix uitgebracht een bestandje dat je moet openen, alleen gaat dat vrij moeilijk als je pc in een bootloop zit.. Nou wil ik je topic niet kapen maar weet iemand hoe je het zou moeten installeren? Misschien werkt het voor jou dan ook?

Fix:
https://www.microsoft.com...oad/details.aspx?id=53942

Hi !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adminappelgebak
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09-07 16:45
Opstarten in veilige modus werkt ook niet meer? (bij opstarten herhaaldelijk op de knop F8 rammen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-10 21:30

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als je wel gewoon kan opstarten, maar bij een herstart de boel weer om zeep wordt geholpen, probeer dan eens om de Windows Update service uit te schakelen (niet alleen stoppen, echt uitschakelen).

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transferno
Nee, het probleem is dat windows zelf niet opstart. Bij het opstarten gaat hij meteen naar het herstelmenu..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transferno
In de C:\windows\system32\Logfiles\SRT\srttrail.txt wordt bij mij wel melding gemaakt over een c000021a foutcode
En eerder ook over een beschadigde ntosext.sys bestand.
Ik heb uit x:\windows\system32\drivers\ntosext.sys naar C:\windows\system32\drivers\ntosext.sys gekopieerd en ook een amd....ntosext.sys..... betand uit de X:\windows\WinSxS map naar de corresponderende C map. Maar ik krijg helaas nog steeds de 0xx000021a foutmelding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transferno
Mogelijk is er een werkende oplossing maar gezien ik hier al meer tijd had ingestoken dan een verse nieuwe installatie zou kosten, ben ik maar overgegaan om windows opnieuw te installeren.
Windows update via diezelfde schijf deed het ook niet, dus gewoon een nieuwe installatie.

De SFC en DISM commando's die voor velen bleken te werken, werken voor dit specifiek probleem niet. Maar ik zou eenieder wel aanraden ze eerst uit te proberen.
* Kijk in C:\windows\system32\logfiles\srt\srttrail.txt of er een oorzaak van de foutmelding gemeld wordt
* sfc /scannow (eventueel eerst in safe mode)
* sfc /scannow /offbootdir=c:\ /offwindir=c:\windows (ofbootdir is de locatie van je boot, ik heb zelf alle varianten geprobeerd: C:\ X:\ etc, afhaneklijk van de manier van booten, maar telkens met foutmeldingen)
* opstarten met "disable driver enforcement
* chkdsk c: /f
* In de BIOS, de "No execute memory protect" aanzetten (a.k.a. XD= Execute disable bit in advanced settings in de BIOS) en dan opnieuw opstarten

handig commando om snel te kijken welke schijf of stick je nodig hebt:
diskpart
list volume
exit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had zojuist hetzelfde probleem na het updaten van mn bios.
Ik was 1,5 uur lang aan het zoeken naar een oplossing, was het recht voor mn neus. De boot sequence/ boot volgorde van mijn ssd en hdd's waren verwisseld.

Kijk dus goed of de volgorde van je bootable drives goed staan. Je kunt ze bereiken in de Bios (weet even niet zo snel de tab waaronder het staat). Als je niet weet wat je bootable drive is, probeer het met verschillende volgordes tot het werkt.

Voor mij werkte het, hopelijk ook voor jullie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 25 juni 2017 @ 01:54:
Ik had zojuist hetzelfde probleem na het updaten van mn bios.
Ik was 1,5 uur lang aan het zoeken naar een oplossing, was het recht voor mn neus. De boot sequence/ boot volgorde van mijn ssd en hdd's waren verwisseld.

Kijk dus goed of de volgorde van je bootable drives goed staan. Je kunt ze bereiken in de Bios (weet even niet zo snel de tab waaronder het staat). Als je niet weet wat je bootable drive is, probeer het met verschillende volgordes tot het werkt.

Voor mij werkte het, hopelijk ook voor jullie!
Ik zit met het zelfde probleem en ben ten einde raad, zou je mij kunnen uitleggen hoe je de bootable drives in de goede volgorde zet terwijl ik vastzit in dit beginscherm? Ik ben niet heel handig met computers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-09 00:37
De bootvolgorde stel je in in de BIOS. Om daarin te komen moet je bij opstarten op een toest drukken. Vaak is dat de delete toets maar dat moet je even nazoeken in de handleiding van je moederbord of goed opletten bij opstarten omdat de BIOS het daar aan zal geven. Gebruik de Pause/Break toets om de BIOS sequentie te stoppen zodat je makkelijk kunt lezen welke toets te gebruiken om de BIOS binnen te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de handleiding staat dat ik de BIOS met del moet openen. Ik heb dit echter meerdere malen geprobeerd tijdens het opstarten, zonder effect. Ik krijg ook nergens een kans om de BIOS te openen. Enig idee hoe ik nu verder kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-09 00:37
Zie je dingen op je scherm als de computer start? Hoor je een of meerdere piepjes van de BIOS komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee er komt niks op het scherm, het eerste beed dat ik zie is automatisch herstel voorbereiden. Er zijn ook geen biepjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a teapot”

Nadat je het automatische herstel hebt voorberreid krijg je toch een aantal mogelijkheden? Kun je niet naar veilige modus gaan en dan via een USB stick de fix erop zetten die eerder is gepost?

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:32

MsG

Forumzwerver

Als je eerst ESC probeert? Of in het BIOS even quick boot /fastboot achtige zaken uitzet? Sinds Windows 8 skipt Windows heel veel opstartprocessen bij vele computers en laptops, maar heeft als nadeel dat je soms maar heel moeilijk in het BIOS (of eigenlijk UEFI tegenwoordig) komt.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo iedereen,

Ik zit momenteel met hetzelfde probleem,
Mijn laptop begon de windows 10 automatisch te installeren, ook al had ik eerder ingesteld om automatische updates stop te zetten (hij schakelt vanzelf weer in).
Mijn laptop geeft nu al een week aan 'de vorige versie van windows update herstellen.' Ik geraak wel in bios, maar heb geen verstand wat ik daar moet in doen.
Ik heb al een usb met de nodige herstelwindows, die ik instak alvorens de pc te starten, maar usb selecteren in de bios lukt nier. Ik heb voorlopig nog niets veranderd in de bios daar ik niet weet wat te veranderen.

Kan iemand aub helpen?
Enkele berichten naar microsoft en windows hebben geen kluit geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deethan
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-03-2023

deethan

the best is yet to come

Verwijderd schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 09:07:
Hallo iedereen,

Ik zit momenteel met hetzelfde probleem,
Mijn laptop begon de windows 10 automatisch te installeren, ook al had ik eerder ingesteld om automatische updates stop te zetten (hij schakelt vanzelf weer in).
Mijn laptop geeft nu al een week aan 'de vorige versie van windows update herstellen.' Ik geraak wel in bios, maar heb geen verstand wat ik daar moet in doen.
Ik heb al een usb met de nodige herstelwindows, die ik instak alvorens de pc te starten, maar usb selecteren in de bios lukt nier. Ik heb voorlopig nog niets veranderd in de bios daar ik niet weet wat te veranderen.

Kan iemand aub helpen?
Enkele berichten naar microsoft en windows hebben geen kluit geholpen.
Op mijn VAIO zit een assist knop, aangezien de pc (na een windows update) niet verder komt dan een knipperend VAIO logo heb ik 'm daar maar eens mee opgestart.
Dan kom je in een recovery modus waarin je verschillende opties hebt, een daarvan is het opstarten via een Windows 10 versie op USB.
Als je dat doet krijg je even een paar voor de hand liggende opties waaronder een herstel optie.

Tien seconden later werkt de pc weer.
Na een herstart moet ik overigens die herstel optie weer gebruiken, het is wat mijn pc betreft een tijdelijke optie.

Lang verhaal kort, zit er op jouw laptop geen assist c/q ondersteuning knop?

"Push now for a Golden Age"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het probleem van een PC die de update van Windows 10 vanaf versie 1607 niet kon afmaken heb ik opgelost.
De PC installeerde niet de cumulatieve updateen draaide steed weer terug naar de oude versie.
Ik heb domweg mijn antivirusprogramma, AVG Ultimate met Internetsecurity gedeïnstalleerd.Ook de AVG Tuneup. Vervolgens liep de update er met het grootste gemak in. Toen weer AVG geïnstalleerd.
Probleem opgelost!https://tweakimg.net/g/s/smile.gif

• NickBosch
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 09-10-2020
Voorbereiden automatisch herstel oneindige boot loop komt door een master boot record virus besmetting.
Oplossing:
Windows 10 setup usb stick opstarten
Repareren kiezen
Problemen oplossen kiezen
Command prompt
cd loopende schijf
Bootsect.exe /fixmbr
Weg virus
Exit
Pc uitzetten
Pc aanzetten
Werkt weer, boot sector virus vrij

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:37

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

NickBosch schreef op woensdag 30 september 2020 @ 13:40:
Voorbereiden automatisch herstel oneindige boot loop komt door een master boot record virus besmetting.
Oplossing:
Windows 10 setup usb stick opstarten
Repareren kiezen
Problemen oplossen kiezen
Command prompt
cd loopende schijf
Bootsect.exe /fixmbr
Weg virus
Exit
Pc uitzetten
Pc aanzetten
Werkt weer, boot sector virus vrij
Hoeft niet per sé. Ik heb ooit een keer een stroomuitval gehad op het moment dat ik mijn PC bootte.
Boot Configuration Data (BCD) om zeep geholpen. Die /fixmbr en nog een paar stappen was de truuk om het weer werkend te krijgen via de Windows Recovery Environment vanaf USB.

Verder ook een oud topic, zie ik ;)

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:54

TheVMaster

Moderator WOS
AW_Bos schreef op Wednesday 30 September 2020 @ 23:47:
[...]

Hoeft niet per sé. Ik heb ooit een keer een stroomuitval gehad op het moment dat ik mijn PC bootte.
Boot Configuration Data (BCD) om zeep geholpen. Die /fixmbr en nog een paar stappen was de truuk om het weer werkend te krijgen via de Windows Recovery Environment vanaf USB.

Verder ook een oud topic, zie ik ;)
Is een topic uit 2016 :+ Dus ik denk dat het antwoord ook niet echt meer relevant is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:37

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Jep, had ik al gezien, @NickBosch zag het blijkbaar niet :+

[ Voor 60% gewijzigd door AW_Bos op 08-10-2020 15:51 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Pagina: 1