Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• altorf
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 04-07-2024
Hallo mede Tweakers,

Ik zit met een klein vraagje. Die ik hieronder hopelijk snel beantwoord ga krijgen.

In mijn bezit een 16GB Iphone 6 kleur zilver, met een gebroken glas/scherm.
Na een kort telefoontje krijg ik van hun €170 vergoed om mijn glas/scherm te laten vervangen.
Echter vraag ik mij af waar ik dat door een prof kan laten doen in de buurt van Oss.

Ik kreeg van de verzekering www.schermgebroken.nl door maar dan moet ik hem opsturen. En wil niet zo heel lang zonder telefoon zitten.

Hopelijk hebben jullie ervaring met vakkundig herstellers in de buurt van Oss, Den-Bosch, Eindhoven of Nijmegen.

M.v.g
Lars

Beste antwoord (via altorf op 07-10-2016 22:03)

• crypt0rr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13:36
Hoi Lars,

Maak een afspraak bij een Apple store (Amsterdam, Haarlem, Den Haag) en laat hem hier repareren. Kost 115,- incl. alles. Je kunt hem een half uur tot uur later weer afhalen.

Recentelijk met mijn iPhone 6 laten doen.

AdGuard Home

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
Hoi Lars,

Maak een afspraak bij een Apple store (Amsterdam, Haarlem, Den Haag) en laat hem hier repareren. Kost 115,- incl. alles. Je kunt hem een half uur tot uur later weer afhalen.

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

bardi-1 schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 13:13:
Hoi Lars,

Dit is dus niet meer waar. Collega van mij wilde het scherm van zijn iPhone 6 ook laten repareren, maar toestel wordt opgestuurd naar Tsjechië. Je bent dan het toestel ongeveer 3 weken kwijt en kost ongeveer 150 euro. Was dan weliswaar bij A Mac, maar die gebruikt zover ik weet ook gewoon de officiële Apple kanalen, als officieel Apple reseller. ;)

Dit wordt niet meer in de winkel zelf gedaan, omdat het scherm (sinds de iPhone 6) ook dat 3D touch gebeuren heeft. Zat jouw toestel niet gewoon in de garantie?

Los van de kosten, zit de TS natuurlijk nog wel met het feit, dat hij in de omgeving Oss zit en dus ook niet zo 1 2 3 naar Den Haag, Amsterdam of Haarlem kan gaan.

[ Voor 28% gewijzigd door CH4OS op 07-10-2016 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
CH40S schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 13:49:
[...]
Dit is dus niet meer waar. Collega van mij wilde het scherm van zijn iPhone 6 ook laten repareren, maar toestel wordt opgestuurd naar Tsjechië. Je bent dan het toestel ongeveer 3 weken kwijt en kost ongeveer 150 euro. Was dan weliswaar bij A Mac, maar die gebruikt zover ik weet ook gewoon de officiële Apple kanalen.
Dat is nog zeker wel waar.

Je moet ook naar een echte Apple store gaan, niet naar een reseller. De echte Apple stores welke zich alleen in Amsterdam, Haarlem en Den Haag bevinden repareren in hun stores de iPhones. Dit duurt ongeveer een half uur tot een uur.

Ze noemen deze service de Genius Bar. Je maakt via de website van Apple een reservering bij de Genius Bar in 1 van de bovengenoemde stores, je gaat erheen, laat het scherm repareren en je kan de iPhone weer afhalen. Apple vervangt je gehele scherm + ear-speaker + touchID knop.

Edit: De iPhone 6 heeft geen 3D-touch, zoals je beweert. 3D touch is pas aanwezig vanaf de iPhone 6S en hoger.
Nee mijn iPhone valt buiten garantie.

En als je het niet geloofd, bel ze op, hoor je snel genoeg dat ze reparaties gewoon zelf uitvoeren.

[ Voor 11% gewijzigd door crypt0rr op 07-10-2016 13:54 ]

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 641336

A mac is geen officiële dealer en iPhone 6 heeft overigens geen 3D Touch.
CH40S schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 13:49:
[...]
Dit is dus niet meer waar. Collega van mij wilde het scherm van zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Anoniem: 641336 schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 13:55:
A mac is geen officiële dealer en iPhone 6 heeft overigens geen 3D Touch.

[...]
Neem aan dat een website niet zomaar 'Apple Premium Reseller' afbeeldingen weergeeft. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crypt0rr
CH40S schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 13:56:
[...]
Neem aan dat een website niet zomaar 'Apple Premium Reseller' afbeeldingen weergeeft. :)
Klopt, een RESELLER geen echte Apple Store dus.

Dat is een fout die menig persoon maakt, iCentre is ook geen Apple, het is een RESELLER.

[ Voor 15% gewijzigd door crypt0rr op 07-10-2016 13:58 ]

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11:25
En een reseller heeft vaak geen eigen reparatiedienst. En de officiële apple store's wel. Daarom ook gewoon een afspraak maken bij de geniusbar. Dan ben je ook zeker van een goede reparatie met de beste onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

bardi-1 schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 13:57:
Klopt, een reseller geen echte Apple Store dus.
There, FTFY. ;)

Ik zeg ook nergens dat A Mac een officiële winkel is, ik zeg alleen dat ze waarschijnlijk wel dezelfde kanalen bewandelen.

[ Voor 51% gewijzigd door CH4OS op 07-10-2016 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
CH40S schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 13:58:
[...]
Kan het nog vriendelijker? :')

Ik zeg ook nergens dat A Mac een officiële winkel is, ik zeg alleen dat ze waarschijnlijk wel dezelfde kanalen bewandelen.
Je trekt meteen de conclusie dat iemands ervaring "dus niet meer waar" is. Doe dat niet, deel je ervaring en mogelijk heb je gelijk. In deze case dus niet, helaas.

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

bardi-1 schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 14:01:
[...]

Je trekt meteen de conclusie dat iemands ervaring "dus niet meer waar" is. Doe dat niet, deel je ervaring en mogelijk heb je gelijk. In deze case dus niet, helaas.
Hoef je er niet gelijk zo bovenop te springen met bold en caps, je doet net of ik een gigantische fout bega anders. Komt niet echt vriendelijk over.

Uiteindelijk stuurt A Mac het blijkbaar wel naar een reparatiepunt van Apple, want je behoudt wel gewoon de garantie e.d.

[ Voor 7% gewijzigd door CH4OS op 07-10-2016 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
CH40S schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 14:03:
[...]

Uiteindelijk stuurt A Mac het blijkbaar wel naar een reparatiepunt van Apple, want je behoudt wel gewoon de garantie e.d.
Dat klopt inderdaad, AMac stuurt ze naar een door Apple geautoriseerd servicepunt en/ of Apple zelf.

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

bardi-1 schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 13:53:
Edit: De iPhone 6 heeft geen 3D-touch, zoals je beweert. 3D touch is pas aanwezig vanaf de iPhone 6S en hoger.
A Mac repareerde het toestel iig niet zelf, want het toestel van de collega heeft 3D Touch. Dus zal hij de 6S hebben, gok ik dan zo. ;)

Zal iig doorgeven een volgende keer dat Apple de Genius Bar heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
CH40S schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 14:08:
[...]
A Mac repareerde het toestel iig niet zelf, want het toestel van de collega heeft 3D Touch. Dus zal hij de 6S hebben, gok ik dan zo. ;)

Zal iig doorgeven een volgende keer dat Apple de Genius Bar heeft.
Zou kunnen inderdaad. Apple vervangt de hele display unit. De iPhone 6S is wel iets duurder dan de iPhone 6, volgens mij is het 145,- voor de 6S bij Apple zelf. Je kan hierover altijd bellen met ze en de prijs opvragen.

Edit; Overigens krijg je 3 maanden garantie op je reparatie bij Apple, ook als je product buiten de normale garantie valt, een extra voordeeltje!

[ Voor 12% gewijzigd door crypt0rr op 07-10-2016 14:10 ]

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 641336

Die is er ook geen buiten Apple Store om.
CH40S schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 13:56:
[...]
Pagina: 1