Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjux
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 25-08 15:27
Beste Tweakers,

ik vroeg mij af of er hier ook werkgevers zijn die ervaringen hebben met Intermediair/itbanen.nl?

Wij zijn een klein bedrijf en zoekende naar ICT'ers (zoals zovele)
Maar tot nu toe hebben wij erg slechte ervaringen met het plaatsen van een vacature op de grote sites.

Het gevoel is dat er meer recruiters contact opnemen (vaak met absurde bedragen) dan dat er echt concreet contact gelegd kan worden met de werkzoekende.

Is dit bij intermediar/itbanen ook het geval, of hebben jullie hier juist ook andere ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strykeforce
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:16
Ok even heel simpel, wat men meestal doet is het volgende in de vacature zetten "acquisitie wordt niet op prijs gesteld en zal niet op worden gereageerd" of iets in die vorm. Dit zal niet iedere recruiter weerhouden maar aan de andere kant van het spectrum krijgen wij (ICT'ers) ook aanbiedingen terwijl we er niet op zitten te wachten, het helpt een beetje.

Een ander ding is natuurlijk hoe je denkt reacties te krijgen op een vacature als die niet op een gangbare vacature-site als monsterboard/intermediar/itbanen/etc staat? De keren dat ik op zoek was en niet via een recruiter een baan in de regio wilde was het toch verdomd lastig om via google bij de kleinere bedrijven uit te komen en niet op een vacature/recruiter site.

Mijn mening: zet het er gewoon op met een apart mail adres zodat je eigen inbox niet vol staat met mogelijke spam van recruiters maar zet het wel op zoveel mogelijk plekken neer als je een grotere kans wilt hebben dat de IT'ers het ook zien. Voor ons ICT'ers is het namelijk net zo moeilijk om jullie te vinden als de vacature alleen op jullie eigen site staat.

En ja, de bedragen van recruiters zijn hoog (rond de 10.000 heb ik wel eens gehoord wat ik zelf acceptabel vindt maar meer dan dat niet) maar ik zie bij de kleinere bedrijven waar ik heb gewerkt dat ze allemaal via recruiters binnen kwamen of via een andere developer (meer via recruiters). Dus misschien toch wel eens over nadenken? Een goede developer (wel zelf natuurlijk nog goed doorlichten) is die 10.000 toch echt wel waard in plaats van noodgedwongen de junior aannemen die eigenlijk niet bij de vacature past en minder voor elkaar krijgt. Ik neem aan dat je nu geld verliest/mis loopt omdat er werk blijft liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjux
Bedankt voor je antwoord!

het probleem bij ons vaak is dat de recruiters geen garantie hebben.
10.000 vind ik ook acceptabel voor een goede ontwikkelaar. Maar wij moeten vaak die 10k al neerleggen voor we met een proef periode kunnen starten.

Als het dan niets wordt is het dag 10.000, en dan wordt het wel weer een erg duur grapje.

Maar ik denk dat ik hiermee het wel weer voor elkaar kan krijgen dat we het toch op de sites gaan plaatsen.
Ik vind het idee van een aparte email box erg goed! gaan we zeker doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-09 11:52
10.000 Acceptable? Wat is de berekening, want ik zelf als IT'er vraag het me altijd af. Ik snap bv dat het misschien veel werk is mbt gesprekken voeren etc. Maar als we een uurloon van 150 euro hanteren voor een HR persoon? dan zit je nog steeds op 66 uur.

Wat ik overigens ook niet snap, waarom zetten al die IT bedrijven die vacatures niet op Linkedin? Daar kijkt elke it'er sowieso. Op die wijze heb ik ook mijn huidge baan gevonden.

Zet je vacature op LINKEDN!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjux
10.000 is prima te verwerken in de jaar kosten van een goede ontwikkelaar. en is het ook waard ALS je weet dat hij/zij blijft zitten.
En daarnaast is het tegenwoordig heel erg lastig om zonder z'n bedrijf iemand te vinden. want voor de IT'er zelf snap ik het: z'n bedrijf kost jou niets, jij kan lekker op je gat blijven zitten en zij komen wel naar jou met mogelijk interessante bedrijven.
Je
hoeft dus alleen maar te zoeken in de selectie die zij voor jouw hebben gemaakt.
klinkt aanzienlijk makkelijker dan zelf door die hele berg te gaan spitten.

Linkedin is leuk, maar daar is het voor ons ook weer lastiger, wij zij namelijk niet 100% een IT bedrijf.

Het is nu nog 10% van al het personeel. maar we zien wel dat het steeds groeit.(/groei nodig is)
Maar dan komen de IT'ers dus niet heel gemakkelijk op je vacature.

Maar het kan natuurlijk nooit kwaad om het daar ook op de plaatsen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mannowlahn
fjux schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 14:08:
10.000 is prima te verwerken in de jaar kosten van een goede ontwikkelaar. en is het ook waard ALS je weet dat hij/zij blijft zitten.
En daarnaast is het tegenwoordig heel erg lastig om zonder z'n bedrijf iemand te vinden. want voor de IT'er zelf snap ik het: z'n bedrijf kost jou niets, jij kan lekker op je gat blijven zitten en zij komen wel naar jou met mogelijk interessante bedrijven.
Je
hoeft dus alleen maar te zoeken in de selectie die zij voor jouw hebben gemaakt.
klinkt aanzienlijk makkelijker dan zelf door die hele berg te gaan spitten.

Linkedin is leuk, maar daar is het voor ons ook weer lastiger, wij zij namelijk niet 100% een IT bedrijf.

Het is nu nog 10% van al het personeel. maar we zien wel dat het steeds groeit.(/groei nodig is)
Maar dan komen de IT'ers dus niet heel gemakkelijk op je vacature.

Maar het kan natuurlijk nooit kwaad om het daar ook op de plaatsen!
Ik zoek op linkedin op locatie en een trefwoord (c#, .net, Xamarin) en dan krijg ik alle vacatures naar voren die dus voor mij relevant zijn.

En een recruiter komt vaak niet met relevante vacatures aan. Zie het topic de shit praktijken van recruiters. Ik als IT'er verafschuw ze. En sowieso, hoe moeilijk is het nou om ff een linkedin af te gaan?

En of je nou wel of niet 100% it bedrijf bent, maakt nou niet echt uit hoor. Ik neem aan dta iemand zoekt op technieken waar hij of zij goed in is, niet een bedrijfsnaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guybeuf
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16:49
Het spijt me dat er recruiters zijn die op een vervelende manier zaken proberen te doen. Wij werven IT'ers, niet tegen dit soort prijzen en ik denk ook wel iets persoonlijker nadat kandidaten bij ons in het traject zitten.

Het probleem voor bedrijven is heel erg simpel te verklaren, voor wat betreft de lage respons op betaalde vacatures. Goed opgeleide en ervaren Software Developers solliciteren niet, dat hoeven ze ook niet, want er zijn 20 partijen die ze elke dag spammen met (niet of wel bestaande) vacatures. Als wij een concrete vacature in Nederland uitzetten dan is de respons nagenoeg nul. De oplossing is simpel, benader zelf mensen via LinkedIn of zet een bureau op de openstaande vacature.

Oprechte succes met de werving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjux
muffstuff schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 14:16:
[...]

En of je nou wel of niet 100% it bedrijf bent, maakt nou niet echt uit hoor. Ik neem aan dta iemand zoekt op technieken waar hij of zij goed in is, niet een bedrijfsnaam.
dat klopt ook! ik had niet in de gaten dat Linkedin daar toch ook zo populair voor was. zeker een goede optie!
en zo te zien ook niet al te duur om daar op te posten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mannowlahn
fjux schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 14:33:
[...]

dat klopt ook! ik had niet in de gaten dat Linkedin daar toch ook zo populair voor was. zeker een goede optie!
en zo te zien ook niet al te duur om daar op te posten.
Nog een gratis tip van mij. Plaats je vacature ook op stackoverflow http://careers.stackoverflow.com/jobs/create

Daar kijken ook heel wat programmeurs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17:05

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Ik vind het altijd zo interessant dat men rustig 10k naar een recruiter overmaakt, maar dat er heel lastig gedaan wordt als de dev in kwestie een 300 euro per maand erbij wil. Als je door ICTers voorbijgelopen wordt, moet je je daarop richten, de recruiters vinden je toch wel. Dus doe jezelf (en je potentiele kandidaten) een lol, en vermeld wat je biedt. Gewoon harde beloften (>3k/maand voor een medior dev ofzo, 'marktconform' roept voor mij heel hard 'en geen cent teveel he').

Verder eens met guybeuf, goeie devs zijn niet op zoek.

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 29-08 13:39
Het is op geen enkele manier normaal dat je 1 vacature uitzet en er letterlijk tientallen recruiters op duiken. Tel eens het aantal manuren wat op die manier wordt verbrand om een match te maken. Die enorme recruiter-gekte kan ik maar op 1 manier verklaren en dat is een groot gat tussen de marktwaarde van een (goede) developer en het bedrag wat er aan loonkosten wordt betaald. Die twee lijken flink uiteen gegroeid, waarbij het loon omwille van CAO's, functiehuizen etc. is achtergebleven.

In een compleet transparante markt van vraag en aanbod, zoals een veiling of beurs, zou een developer waarschijnlijk anderhalf a twee keer zoveel kosten als een administratieve kracht, ook al hebben beiden een HBO opleiding en 10 jaar ervaring. De meeste werkgevers kunnen of willen niet mee met de bewegingen van de markt.

Gevolg (vanuit de ogen van een ervaren developer): ik kan zonder moeite binnen een week tien aanbiedingen krijgen, maar waarschijnlijk zijn die vrijwel allemaal tussen 4k en 5k bruto, aanzienlijk minder dan ik nu verdien, en heb ik geen dringende reden om 1 van die 10 aan te nemen. Je gewenste kandidaten zitten allemaal op een prima plek, misschien met utzondering van wat mensen die bij grote softwarehuizen werken en zijn verwaarloosd door hun werkgevers.

Als werkgever zul je het onderscheid moeten maken om gekozen te worden. Er zijn vele wegen naar Rome. Heldere kernwaarden, een integere organisatie waarin die kernwaarden echt worden geleefd, veel vrijheid in de uitoefening van je werk, een leuke sfeer. Werken met nieuwe en in-demand technologie. Maar ook heel ouderwets: voldoende inkomen om een prettig huis mee te kopen en zonder zorgen voor een gezin te voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparticle
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 08-04-2022
Als werkgever moet je gewoon neerzetten hoeveel je bereid bent om te betalen. Er zijn platforms waar er ook op salaris kan worden gezocht door sollicitanten en hier wordt veel van gebruik gemaakt.

Je kunt gewoon niet voor een dubbeltje op de eerste rang zitten.

Een deal waarbij er 10K moet worden betaald voor werknemers die niet voldoen is geen win-win situatie voor kleine bedrijven en zulke recruitmentbureau's hebben dan ook geen lange termijn bestaansrecht als dat het enige is wat ze aanbieden. Ik kan me niet voorstellen dat er geen recruitmentbureau's zijn die financiële constructies aanbieden voor verschillende klanten.

Voor een groot bedrijf maakt die 10K wellicht niet uit en is het juist makkelijk voor de administratie. (10K is overigens nog aan de lage kant.)

Ik zou graag zien dat het wettelijk wordt verboden om termen als "markt-comform" te gebruiken in advertenties aangezien het alleen maar tijd kost. Zet er dan gewoon neer; we betalen wat je huidige werkgever betaalt + minstens 10% + wat er verder nog wordt uitonderhandeld met een bepaald maximum. Lege beloftes in advertenties, alsmede slecht opgestelde advertenties worden gelezen door de mensen waar je naar op zoek bent en die zullen al snel denken dat ze in ieder geval niet bij jouw bedrijf moeten zijn.

"Markt-comform" lees ik tegenwoordig als "We hebben geen geld".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Misschien is http://www.experteer.nl/ wat?

LinkedIn WoT Cash Converter

Pagina: 1