PDF vlak wit maken en behouden

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 819201

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb een aantal productietekeningen welke ik naar contacten moet mailen. Echter staat op deze tekening de klantnaam. Deze hoeven de contacten niet te zien, met PDF XChange Viewer kan ik dit vlak makkelijk wit maken, met de 'rectangle tool'. Echter als ik de PDF dan opsla en verzend, en degene die hem ontvangt hem opent met hetzelfde programma, kan deze het witte vlak gewoon simpelweg weer verschuiven of verwijderen. Hoe kan ik dit vlak het makkelijkst wit maken zodat dit niet meer zichtbaar gemaakt kan worden voor de ontvangers?

Waarschijnlijk iets heel simpels, maar ben niet zo thuis in dit programma/gebeure..

Dank U!

Beste antwoord (via Anoniem: 819201 op 10-10-2016 09:42)

• freelh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-06 13:46
Printen en scannen. Doen wij op bureau ook.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 01:04
Kun je het niet openen in Inkscape, en dan weghalen wat je niet wilt laten zien?
Dat is een gratis open source variant op Illustrator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:30

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Waarom worden de productietekeningen dan eigenlijk al voorzien van een klantnaam, als het niet wenselijk is dat andere contacten de naam zien? Kan je dat niet meteen uit het proces halen, zodat je er naderhand geen 'last van hebt'?

offtopic:
Dit topic komt op mij over dat je bepaalde producten van je werkgever aanbiedt bij anderen, waar het natuurlijk niet fijn is dat de naam van je werkgever op de voorpagina staat. Klopt dat?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 819201

Topicstarter
Het zijn tekeningen van producten van klanten waarover we bij externe partijen (lasrobotleveranciers) informatie opvragen. Deze partijen hoeven niet te zien waar het product vandaan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:30

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Anoniem: 819201 schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 11:14:
Het zijn tekeningen van producten van klanten waarover we bij externe partijen (lasrobotleveranciers) informatie opvragen. Deze partijen hoeven niet te zien waar het product vandaan komt.
Dat verduidelijkt de boel, bedankt voor de opheldering d:)b

Je zou deze blog van Adobe er bij kunnen houden, mocht je beschikken over de genoemde software:
http://blogs.adobe.com/ac...canned-pdf-in-acrobat-xi/

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• freelh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-06 13:46
Printen en scannen. Doen wij op bureau ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Dat geeft de meeste zekerheid ja. Nadeel is wel dat het geen digitaal geboren document meer is: zowel veel groter bestand (file size kan zo x10 of x100 zijn) als substantieel lagere kwaliteit (geen vectoren meer).
Mooiste: ga terug naar de bron en haal daar de tekst weg voor het te exporteren naar pdf.
Outerspace schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 11:29:
[...]

Dat verduidelijkt de boel, bedankt voor de opheldering d:)b

Je zou deze blog van Adobe er bij kunnen houden, mocht je beschikken over de genoemde software:
http://blogs.adobe.com/ac...canned-pdf-in-acrobat-xi/
Of http://blogs.adobe.com/se...perly_redact_pdf_fil.html (of wat nieuwere Acrobat) voor 'digitaal geboren' pdf. Maar het concept verandert er niet door: zet er geen vlak voor maar pas de bron aan.
edit:
Huh, ik kan hier het filmpje niet afspelen. Maar goed, Outerspace's blog-link plus evt. de mijne geeft vast voldoende richting als je het zo wilt doen.

[ Voor 8% gewijzigd door F_J_K op 07-10-2016 12:45 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1